• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Olga Gracun

28.06.2025

16:00

Koka-kola prevara do bola: Ponovo zavrnuli narod za nagrade - Ljudi kipte od besa (FOTO)

Shutterstock

Zaštitnik potrošača

Koka-kola prevara do bola: Ponovo zavrnuli narod za nagrade - Ljudi kipte od besa (FOTO)

Podeli vest

Kompanija "Koka-kola" dokazala je još jednom da je njena nagradna igra zapravo obmana potrošača, jer svi oni koji su vredno skupljali poene na njenoj aplikaciji ostali su bez ičega.

Naime, nedavno je Koka-kola organizovala nagradnu igru prilikom koje se skupljaju čepovi njenih flašica, a svako unošenje jedinstvenog koda korisnik dobija poene koji se skupljaju u aplikaciji koju je kreirala ova kompanija.

Nagradna igra je sačinjena tako da bude izrazito primamljiva potrošačima, s tim da se činilo da gotovo svako ko konzumira njihove proizvode može da sakupi poene za makar jedan vredni poklon.

Među poklonima koji se nude našli su se aparati za sladoled, polaroid fotoaparati, dukserice, majice, peškiri, suncobrani, karaoke zvučnici, koferi i mnogi drugi. 

Međutim, nagradna igra osmišljena je tako da se 2. juna u podne pokloni "otključavaju", a potrošači sa sakupljenim bodovima mogu odmah da naruče svoje nagrade.

"Nagradna igra će početi 02. juna 2025. godine u 12:00 časova i trajaće do 16. jula 2025. godine u 12:00 časova" navodi se na zvaničnom sajtu nagradne igre Koka-kole. 

Foto: Printskrin/coca-cola.com/

 

I to bi sve bilo u redu, da ova "nagradna igra" nema zapravo potpuno drugačiju stranu. 

Većina proizvoda otključava se određenog datuma u podne, a potrošači su već nakon nekoliko dana primetili da su prevareni, jer, kako navode, već u 12.01 časova nagrade su bile podeljenje, a oni svoje bodove nisu mogli da unovče.

Potrošači frustrirani

Da bi se osvojile vrednije nagrade potreban je veći broj bodova, a da bi se dobio viši broj bodova potrebno je uneti više kodova, samim tim kupiti više flašica Koka-kole, što čini ovu nagradnu igru savršenom prevarom.

Naime, veliki broj korisnika društvenih mreža istaklo je svoje nezadovoljstvo i navelo da se ovog puta osećaju izrazito prevareno.

- Da li je nagradna igra Koka-kole zapravo obmana? Moja supruga sakupila je bodove za dva proizvoda koja su se otključavala danas u podne, a u 12.01 su svi pokloni "podeljeni" i stanje na sajtu nagradne igre iznosi 0. Moram da napomenem da je od 11.55 osvežavala stranicu svaki sekund i čekala trenutak kada će se pojaviti nagrade, međutim, ostala je razočarana. I još jedna stvar, za ledomat je bilo potrebno 380 bodova, što je otprilike 93 flaša Koka-kole - istakao je jedan korisnik. 

 

 

Pored ovog korisnika javljali su se korisnici i drugih društvenih mreža sa istim problemom. Tako je jedan korisnik Reddita skupio vrtoglav broj poena i ostao praznih ruku. 

- Učestvovao sam u nagradnoj igri Koka-Kole koja trenutno traje. Navodno, za manje od 30 sekundi su svi pokloni nestali. Sakupio sam više nego dovoljno bodova (294 takozvanih Ekipa) za karaoke zvučnik koji je 23. juna u 12:00h pušten u aplikaciju. Prvenstveno je izlazio "Nema dostupnih zaliha, pokušajte ponovo kasnije", ali je ubrzo pronađena "zaobilaznica" tako što ne otvarate akciju kroz glavni meni već idete direktno na "nagrade" - započeo je svoju priču ovaj korisnik.

Kako je dalje naveo, ostao je razočaran kada je video kako se jedna ovakva kompanija odnosi prema svojim vernim potrošačima.

- Poslao sam im mejl, priložio dokaze, a njihov odgovor je bio u fazonu „Aplikacija je bagovala i nije mogla da prikaže realno stanje nagrada, nema više poklona, pratite nas i dalje“, bez osvrta na konkretne činjenice, iako im u pravilniku stoji da učesnik u svakom trenutku može imati realan uvid u broj poklona na stanju. Dodatno, tokom istog dana, nakon mog mejla, su uklonili pravila igre sa sajta dok nagradna igra i dalje traje (a kasnije su ih vratili) - istakao je ovaj korisnik i dodao:

- Pravila inače jasno kažu da „učesnik može proveriti stanje zaliha“ i da je „dužan samo da zameni bodove za dostupne poklone“. Ako aplikacija prikazuje da ih ima — onda organizator mora da isporuči. Delim ovo kako bih skrenuo pažnju kako izgleda kada se lojalnost potrošača ne poštuje ni uz sve dokaze.

 

 

Nije prvi put da muljaju s nagradama

Podsetimo, i pre dve godine, ali i 2022. kao i 2021., takmičari su takođe sa ovom nagradnom igrom prošli kao "bosi po trnju"!

Tada čitav sistem nije funkcionisao, jer aplikacija očigledno nije radila dobro. Gotovo nijedan kod nije mogao da se skenira, a oni "srećnici" kojima to ipak pošlo za rukom ostajali bez osvojenih bodova, a samim tim i osvojenih nagrada.

Loša aplikacija, nedobitni poeni, nevažeći kodovi, samo su neki od problema na koje su se žalili mnogi koji su tada učestvovali u trci za nagrade u promo akciji "Uživaj u muzici i osvoj nagrade", ali i u igri "Kodove čuvaj, vrhunski kuvaj" kompanije Koka-kola. 

Tada su u Ministarstvu trgovine za Informer ocenili da je u pitanju nepoštena poslovna praksa koju ova kompanija primenjuje u svojoj promotivnoj igri.

- Zakonom o zaštiti potrošača zabranjena je nepoštena poslovna praksa trgovca! U tom smislu tvrdnja da se raspisuje nagradno takmičenje ili promotivna igra ako se nakon toga ne podeli obećana nagrada ili odgovarajuća zamena za nju smatra se nepoštenom poslovnom praksom trgovca u vidu obmanjujuće poslovne prakse. Nadzor nad primenom Zakona o zaštiti potrošača obavlja nadležna Tržišna inspekcija, kojoj potrošači mogu uputiti prijave ovog prekršaja - rekli su tada u ministarstvu.

Inače, prema Zakonu o zaštiti potrošača, svaki trgovac koj obavlja nepoštenu poslovnu praksu kažnjava se novčano. Raspon kazne za kršenje ove odredbe zakona za pravno lice iznosi od 300.000 do 2.000.000 dinara.

Ekipa Informera kontaktirala je kompaniju Koka-kola, ali do objavljivanja ovog teksta nismo dobili odgovor. 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set