BOSANCU PROPALO LETOVANJE ZBOG PREBRZE VOŽNJE U SRBIJI! Platio kaznu, pa se vratio kući
Podeli vest
Policijski presretači na civilnim motorima prošli su rigoroznu obuku na poznatim evropskim trkačkim stazama, gde su ih instruktori iz BMW-a učili kako da reaguju u rizičnim situacijama prilikom potera velikim brzinama
Presretači na motorima Uprave saobraćajne policije obuku su prošli na poznatim evropskim trkačkim stazama Formule i Moto GP šampionata, zbog čega su možda i najveštiji "bajkeri" u Srbiji! Najbolji svetski instruktori obučavali su ih vožnji pri velikim brzinama i kako da reaguju u rizičnim situacijama prilikom policijskih potera.
Pripadnici saobraćajne policije zaustavili su presretačem pedesetjednogodišnjeg vozača „audija“ iz Beograda koji je, juče popodne, za samo osam minuta, na putu Zlatibor - Užice učinio 12 saobraćajnih prekršaja
14.09.2022
13:20
Hoće da se trkaju
Dešavalo se da vozači misle da smo civili i da hoćemo da se trkamo s njima, pa još i dodaju gas
Dalibor Jovanović
Foto: Miloš Rafailović
Dalibor Jovanović
Znanje i veština
Ove malo poznate detalje iz obuke otkrio nam je Dalibor Jovanović (43), saobraćajni policajac koji godinama vozi civilni motocikl-presretač. Za ovaj rizičan posao, kako kaže, potrebni su znanje i vrhunska veština.
- Osnova svega je da ste policajac i da imate A kategoriju. Ukoliko imate ličnih afiniteta prema motorima, potrebno je najpre da završite kurs na poligonu. Nakon toga, potrebna je preporuka starešine i besprekorni radni dosije i tek tada se ulazi u konkurenciju za presretača na motociklu - objašnjava Jovanović.
Prema njegovim rečima, tada počinje i ona vrhunska "škola" vožnje brzih i snažnih motora.
- Stalna obuka i edukacija, usavršavanje, suočavanje sa opasnim situacijama, sve su to stvari koje konstantno prate ovaj posao. Naš rad zavisi od vremenskih uslova i uglavnom kreće od marta. Na početku svake sezone prolazimo kroz takozvano kondicioniranje. U pitanju su treninzi i uhodavanje za predstojeću sezonu - kaže Dalibor, i napominje da se stručna obuka obavlja na stazama Moto GP šampionata, pa i Formule:
- Lično sam imao to zadovoljstvo da prođem obuku na stazi Salcburgring kod Salcburga u Austriji na kojoj se voze neke od najpoznatijih svetskih trka. Časove su nam držali instruktori BMW-a i to je neprocenjivo iskustvo. Takođe, obučavao sam se i na poznatoj stazi za auto-trke u Grčkoj i tamo prolazio razne drilove i sticao iskustvo u vožnji pri većim brzinama.
Foto: Miloš Rafailović
Dalibor Jovanović
Način rada presretača na motociklima ne razlikuje se mnogo od rada njihovih kolega u automobilima.
- Sve je isto osim što smo mi na civilnim motorima, a oni u civilnim automobilima. Kad uočimo prekršaj, preteknemo to vozilo i svetlosnim i zvučnim signalima obaveštavamo vozača da se zaustavi. Naglašavam da se sve vreme trudimo da ne ugrožavamo ničije, pa ni sopstvene živote, da samo u izuzetnim situacijama povećavamo brzinu poštujući sva pravila našeg posla - objašnjava Jovanović.
Zaljubljenici u motore, prate šampionate
Dalibor Jovanović ističe da su on i njegove kolege zaljubljenici i motocikle i većina njih prati najveće svetske moto-trke.
- Da li je u pitanju profesionalna deformacija, ne znam, ali uglavnom svi pratimo moto GP i imamo svoje favorite. Neki od nas i privatno voze motore. Ja trenutno nemam motocikl, ali planiram da ga kupim - naglašava Jovanović.
Vozači različito reaguju kad ih zaustavi policijski presretač na dva točka.
- Dešavalo se da prilikom preticanja nekog vozila u prekršaju, ti vozači misle da smo civili i da hoćemo da se trkamo s njima, pa još i dodaju gas. Tek kada vide svetlosnu signalizaciju shvate o čemu je reč. Neki su radoznali, pa i pored toga što dobiju kaznu žele da pričaju o našim motorima, pitaju nas koja mu je maksimalna brzina i tako... - priča Dalibor kroz smeh.
Najčešći prekršaji koje sankcionišu Jovanović i njegove kolege su prekoračenje brzine, korišćenje telefona u toku vožnje, nepropisno preticanje, nevezivanje pojasa...
- Nije nam cilj da nekoga kaznimo, već se trudimo da ukažemo vozačima koliko takvim ponašanjem rizikuju svoje, ali i tuđe živote. Kazna se plati, ali izgubljeni život se ne može vratiti - istakao je Jovanović.
U višegodišnjoj karijeri motocikliste-presretača, u Daliborovom sećanju su ostala neka upečatljiva iskustva sa vozačima.
- Sećam se da smo zbog prekoračenja brzine na auto-putu zaustavili vozača auta koji je sa porodicom iz Bosne putovao kroz Srbiju na more. Mnogo je prekoračio brzinu i po hitnom postupku je kažnjen sa oko 120.000 dinara. Čovek je to sve odmah platio, pa pognuo glavu i rekao: "To je to što se tiče mog letovanja. Odoh ja nazad u Bosnu" - priča ovaj policajac.
Foto: Miloš Rafailović
Dalibor Jovanović
Jovanović se prisetio i jedne dramatične potere za vozačem "lambordžinija".
Brojke
345 prekršaja upravljanja vozilom pod dejstvom alkohola otkrili su presretači za prvih osam meseci ove godine
68 prekršaja upravljanja vozilom pod dejstvom narkotika otkrili su presretači u istom periodu
- Taj čovek je "leteo" auto-putem! Kolege su nas obavestile o njemu, pojurili smo ga, ali u početku nam je izmicao, ogromna brzina je bila... Usput smo se zaustavili na jednoj benzinskoj pumpi i tamo videli i njega, stao i on, valjda da napravi pauzu, ne znam... Kad nas je video, utrčao je u auto i opet počeo da beži, pa smo obavestili kolege na granici i pojurili za njim, koliko god smo mogli. Na kraju smo ga ipak sustigli pred sami granični prelaz. Vozač "lambordžijija" je bio iznenađen, rekao nam je: "Ne mogu da verujem da ste me stigli! Mislio sam da ste daleko iza mene" - prepričava Jovanović.
'Suzuki' koji ide 300 na sat
Motocikl kojim upravlja naš sagovornik ima fantastične performanse.
- U pitanju je 'Suzuki GSX' 1.000, koji ima maksimalnu brzinu od 299 kilometara na sat, 180 konjskih snaga, a ubrzanje je zastrašujuće - otkriva naš sagovornik.
Apel mladima
Inače, kada je reč o prekoračenjima brzine, presretači na motociklima nemaju ugrađene kamere i radare kao njihove kolege u automobilima, pa se uključuju u poteru uglavnom nakon dojave kolega.
- Kolege nam dojave gde i koje vozilo je prekoračilo brzinu i naš posao je da ga stignemo i na bezbedan način zaustavimo. Obaveštenja o prekoračenju dobijamo i iz merača prosečne brzine na auto-putevima, koji funkcionišu odlično - napominje on.
Jovanović na kraju apeluje na sve vozače motocikala, a pogotovo mlade, da rade na obuci, da budu pažljivi u saobraćaju i da obavezno koriste kvaliltetnu zaštitnu opremu.
Foto: Miloš Rafailović
Dalibor Jovanović
- Mladi vozači motocikala moraju više da vode računa o bezbednosti, da koriste zaštitnu opremu čak i na kraćim relacijama. Koliko puta mi je neki mladić rekao: "Ma šta će mi kaciga, idem samo do prodavnice", a nije ni svestan da i na kraćoj relaciji može da doživi strašnu nezgodu. Obuka, poštovanje propisa, oprema, to je najvažnije! - istakao je Jovanović.
Dobra zaštitna oprema - 1.000 evra
Dobra oprema - 1.000 evra
Mnogi motociklisti, smatra Dalibor Jovanović, ne obraćaju dovoljno pažnje na bezbednost.
- Svako ko je spreman da za motocikl izdvoji više hiljada evra, mora da ostavi novca i za kvalitetnu zaštitnu opremu. Tu pre svega mislim na kacigu, odelo sa štitnicima za laktove, kolena i leđa, moto-patike, rukavice... Jedna ovakva kvalitetna oprema košta i preko 1.000 evra, ali vas može spasti težih povreda, pa čak i sačuvati život - napominje Jovanović.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Pripadnici saobraćajne policije zaustavili su presretačem pedesetjednogodišnjeg vozača „audija“ iz Beograda koji je, juče popodne, za samo osam minuta, na putu Zlatibor - Užice učinio 12 saobraćajnih prekršaja
Evropski sistem protivvazdušne odbrane trenutno je ranjiviji nego ikada ranije i znatno zaostaje za ruskim raketnim kapacitetima u ključnim segmentima, piše francuski vojni portal Meta Defence.
Američki predsednik Donald Tramp trebalo bi da zahteva od ukrajinskog lidera Volodimira Zelenskog da se povuče sa funkcije kako bi se otvorio put ka miru u Ukrajini, ocenio je profesor Univerziteta u Helsinkiju Tuomas Malinen u objavi na društvenoj mreži Iks.
Biznismen Branko Babić žestoko je odbrusio je tajkunskom novinaru Aleksandru Dikiću, opozicionaru koji je svojevremeno najavljivao državni udar u Srbiji.
Okoreli opozicionar, doktor Rade Panić, član Sindikata lekara i farmaceuta Srbije, otišao je korak dalje u kršenju Hipokratove zakletve od svojih kolega iz Tiršove.
Heroji sa Košara, Ivan Dražić, Jovica Šmigić i Dimtrije Župić, gostovali su na Informer televiziji i govorili o herojskoj borbi 1999. godine na Košarama.
Član Predsedništva SNS dr Aleksandra Tomić gostujući u Info jutru na Informer televiziji kod voditeljke Staše Koprivice govorila je o raskolu u Socijalističkoj partiji Srbije.
Predsednik Srpske radikalne stranke Vojislav Šešelj smatra da su voditelji namestili Čedomira Jovanovića i navukli ga da priča ne znajući da je uživo u programu.
Novinar Politike Bojan Bilbija gostujući u Info jutru kod voditeljke Jovane Radović komentarisao je pokušaj obojene revolucije u Srbiji tvrdeći da iza svega stoje strane službe.
U periodu od 11.04. od 00:00 časova do 14.04. do 07:00 časova, to jest tokom održavanja manifestacije "Beogradski dani porodice 2025" i javnog skupa "Ne damo Srbiju", dolazi do promene u saobraćanju javnog prevoza.
U prvim danima Zemlje, kada jeMesec tek formiran, dani su bili dugi oko pet sati, ali zbog Mesečevog kočionog efekta na Zemlju tokom poslednjih 4,5 milijardi godina, dani su se usporili na 24 sata.
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić večeras je izjavio da se očekuje uspostavljanje direktne aviolinije od Beograda do Majamija, već od oktobra.
Francuski fudbaler - Kilijan Mbape, pokrenuo je postupak protiv Pariz Sen Žermena zbog dugovanja od 55.000.000 evra zbog čega je račun "svetaca" zamrzut, a bivši kapiten od UEFA zahteva i da klub izbace iz Lige šampiona!
Trener Partizana, Željko Obradović, posle poraza od Real Madrida je rekao da je njegov tim imao veliku šansu da pobedi, ali da su greške učinile da se upiše još jedan neuspeh.
Košarkaši Crvene zvezde mogu do šesto mesta u Evroligi, a za tako nešto biće im potrebna pobeda nad Panatinaikosom, kao i porazi Barselone i Anadolu Efesa u poslednjem kolu.
Partizan je pretrpeo još jedan izuzetno težak poraz, ovog puta sa zvukom sirene od Real Madrida, a moguće je da se trener Željko Obradović zbog toga rasplakao po završetku susreta. Vidite fotografiju, pa procenite sami.
SAD se brzo kreću ka finansijskoj provaliji zbog problema sa limitom državnog duga, izjavio je predsednik Predstavničkog doma Kongresa SAD Majk Džonson
Rusija bi mogla izazvati globalni haos presecanjem podmorskih kablova koji čine osnovu savremene internet i komunikacione infrastrukture, upozorili su najviši bezbednosni i vojni zvaničnici NATO-a, EU i Velike Britanije.
Na liniji između tišine i haosa, tik uz granicu ruske Belgorodske oblasti, dogodilo se nešto što čak ni ukrajinski mediji više ne mogu da ignorišu — potpuni nestanak 141. brigade Oružanih snaga Ukrajine.
Ukrajinski predsednik Volodimir Zelenski oštro je kritikovao američkog ministra finansija Skota Besenta zbog situacije u vezi sa neuspelim dogovorom o ukrajinskim rudnim resursima, prenosi Strana.ua.
Sjedinjene Američke Države upozorile su Evropsku uniju da ne traži dublje partnerstvo sa Kinom, jer bi to, prema rečima američkog ministra finansija Skota Besenta, predstavljalo direktnu štetu evropskim interesima, prenosi agencija Blumberg.
Iako je postao simbol srpske kinematografije, kultni film "Kad porastem, biću Kengur" imao je potpuno drugo ime, a razlog za promenu je izuzetno zanimljiv.
Genijalni i posebni ljudi mogu da se rode u bilo kojem znaku, ali tri znaka Zodijaka ističu se po tome što često donose izuzetne i jedinstvene ličnosti.
Na Novom bežanijskom groblju danas je održan četrdesetodnevni pomen Saši Popoviću, a mnogi su komentarisali to što se Dragan Stojković Bosanac nije pojavio.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar