• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Nikola Šević

30.04.2024

13:21

Oduzimanje vozila pun pogodak! Načelnik Uprave saobraćajne policije Slaviša Lakićević o "super radarima", gledanju "kroz prste", električnim trotinetima...

Informer

Vesti

Oduzimanje vozila pun pogodak! Načelnik Uprave saobraćajne policije Slaviša Lakićević o "super radarima", gledanju "kroz prste", električnim trotinetima...

Podeli vest

Privremeno oduzimanje vozila, mera koju smo počeli da sprovodimo od sredine februara ove godine, predstavlja pun pogodak i jednu od najozbiljnijih izmena u Zakonu o bezbednosti saobraćaja. Nismo očekivali da ćemo za vrlo kratko vreme oduzeti veliki broj vozila i čini mi se da će toga tek biti. Molim sve vozače da obrate pažnju na saobraćajne propise i ne dozvole sebi da u dužem vremenskom roku ostanu bez auta.

Ovo je apel načelnika Uprave saobraćajne policije, pukovnika Slaviše Lakićevića, koji upozorava da je do kraja marta, za nešto više od mesec dana važenja primene novog zakona, oduzeto čak 55 vozila bahatim vozačima, uglavnom automobila, ali i kamiona, pa čak i jednog bicikla. 

Potencijalne samoubice

Lakićević je precizirao da se tokom kontrole saobraćaja vozila oduzimaju od učesnika koji su učinili teži prekršaj i ukoliko su u prethodne dve godine pravosnažno osuđeni za dva takva dela ili za dva još teža prekršaja.

On je izdvojio primere prekršaja zbog kojih će biti oduzimana vozila.

- Upravljanje vozilom sa prekomernom količinom alkohola, sa više od 1,2 promila u organizmu ili ako neko odbije alkotestiranje ili testiranje na prisustvo aktivnih supstanci, zatim za upravljanje vozilom u naselju brzinom koja je za 70 kilometara veća od dozvoljene ili 80 kilometara na sat brže od dozvoljene brzine van naselja. Takođe, ukoliko prevozite dete na mestu vozača ili ukoliko prevozite dete na mestu gde to po zakonu nije propisano u vozilu - objašnjava naš sagovornik.

Foto: Tanja Andric

Slaviša Lakićević

 

Prema njegovim rečima, dosadašnja praksa je pokazala da su vozila oduzeta od višestrukih povratnika, odnosno od ljudi koji kontinuirano čine najteže prekršaje.

- Većina vozača koja je bila na udaru ove mere ima između 17 i 37 godina i spada u grupu mlađih vozača. Imali smo slučaj da smo od jednog izuzetno mladog vozača oduzeli automobil jer je počinio čak 18 prekršaja u roku od dve godine. To je nedopustivo. Takođe smo imali slučaj na severu Srbije gde smo od jednog mlađeg muškarca oduzeli vozilo i to nakon što su kolege ustanovile da je u prethodnom periodu počinio čak šest teških prekršaja - naglašava Lakićević.

Foto: Tanja Andric

Slaviša Lakićević

 

"Super radar", novi droga testovi, uređaji za uviđaje...

Uprava saobraćajne policije planira nabavku radara nove generacije za kontrolu brzine.
- U pitanju je ručni laserski radar najnovije generacije. Radar je skup, ali malih dimenzija, lagan, precizan i efektan. Dovoljno je da ga policajac samo podigne, usmeri na vozilo i kamera visoke rezolucije uradiće sve ostalo. Takođe, nabavljamo nove i brže testove na psihoaktivne supstance, ali i softvere za brže uviđaje kod saobraćajnih nezgoda - kaže pukovnik Lakićević.

On dodaje da se privremeno oduzeta vozila čuvaju na obezbeđenim mestima i to u naredne dve godine od dana oduzimanja.

- Nakon isteka tog perioda, odnosno okončanja prekršajnog postupka, vozila se vraćaju vlasnicima, izuzev ukoliko sud ne donese odluku da trajno oduzme to vozilo. Većina zemalja u regionu ima zakon po kom apriori i odmah trajno oduzimaju vozila. Na primer, u Bosni i Hercegovini je do sada trajno oduzeto oko 1.000 vozila. Neka su prodata, a neka uništena - kaže Lakićević, uz napomenu da se i kod nas razmatra trajno oduzimanje vozila i vozačkih dozvola, ali i o mogućnosti propisivanje mere koja će policajcima omogućiti da vozača pošalje na pregled kod psihijatra:

Foto: Tanja Andric

Slaviša Lakićević

 

- Razmišljamo u tom pravcu, ali za to je neophodan širi konsenzus struke, utemeljenje u zakonu i još nekoliko bitnih faktora.

Kao razlog za ovakvo pooštravanje mera Lakićević navodi sve češće ozbiljne prekršaje u saobraćaju, a jedna od njih je i vožnja u suprotnom smeru.

- Ne mogu da razumem ljude koji, na primer, na auto-putu uđu u kontrasmer i voze najnormalnije, kao da se ništa nije desilo. Viđali smo te scene veoma često. Nije mi jasno kako nekome uspe da i pored silnih saobraćajnih znakova i oznaka uđe u suprotnu traku?! Čak i da je iz nehata, to nije opravdanje. To su potencijalne samoubice i ukoliko uspemo da promenimo postojeće zakone, takvi vozači bi morali da idu na psihijatrijski pregled - kazao je Lakićević.

Foto: Tanja Andric

Slaviša Lakićević

 

Savesni vozači biće nagrađivani

Pukovnik Slavića Lakićević otkriva da će u saobraćajni policajci uskoro moći da izdaju takozvano upozorenje vozačima "uhvaćenim" u prekršaju.
- To znači da će se tim vozačima na izvestan način oprostiti taj prekršaj, neće naplatiti kaznu, ali će biti zabeležen u sistemu. Naravno, to ne važi za one vozače koji su osuđeni za teže prekršaje, već za ljude koji u rku od dve godine od dana zaustavljanja nisu počinili bilo kakav prekršaj. I ta mera ne važi za teže prekršaje, poput vožnje pod dejstvom alkohola, već, na primer, ukoliko je nekom istekla vozačka dozvola.

On najavljuje i izmene postojećeg Zakona o bezbednosti saobraćaja po kojima bi se povećale mandatne kazne za najčešće prekršaje:

- Tu pre svega mislim na vožnju pod dejstvom alkohola, psihoatkvnih supstanci, prekoračenje brzine, korišćenja mobilnog telefona u toku vožnje, nevezivanje pojasa...

Pojas spašava život

Inače, tokom prošle godine pripadnici Uprave saobraćajne policije napisali su ukupno čak 1,4 miliona kazni, od čega je oko 500.000 bilo za prekoračenje brzine, 72.000 za nekorišćenje sigurnosnog pojasa, više od 55.000 za vožnju pod dejstvom alkohola.

 

- I pored tolikog angažovanja mojih kolega imali smo 501 žrtvu na putevima tokom 2023., što je smanjenje u odnosu na prethodni period, ali mi nismo zadovoljni time. Od tog broja, 286 nastradalih bili su vozači, 81 putnici i 134 pešaka. Oko 50 odsto poginulih vozača nije koristilo sigurnosni pojas, a više od dve trećina poginulih putnika takođe nije bilo vezano. Kada bi svi koristili pojas u vozilima, na putevima bi godišnje bilo najmanje stotinu mrtvih manje - ističe Lakićević. 

Nova pravila za vozače trotineta

Uprava saobraćajne policije uvodi nove mere i propise za vozače trotineta.
- Od 15 juna ove godine počinju primene propisa u vezi trotineta i ostalih lakih vozila. U pravilniku o mikromobilnosti piše da ovakva vozila mogu da se kreću po biciklističkim stazama, pešačko-biciklističkim trakama, a u nekim situacijama i po kolovozu na kome je brzina kretanja ograničena na najviše 30 km/h. Ako vozač ima 18 i više godina onda se može kretati kolovozom na kom je brzina dozvoljena do 50 km/h - kaže Lakićević, i dodaje da će svako od tih vozila morati da bude evidentirano:
- Agencija za bezbednost saobraćaja će izdavati nalepnice za sve trotinete i laka vozila i to nakon što takvo vozilo uđe u evidenciju. Pre toga, vlasnik će takvo vozilo morati da odveze u ovlašćenu laboratoriju kako bi se izmerila kilaža, utvrdile karakteristike, konstatovala upravljivost. Nakon toga se dobija nalepnica, a obaveza vozača je da prilikom vožnje ima i svetloodbojni prsluk na sebi, a na glavi biciklističku kacigu. Ukoliko neki vozači ne budu ispunjavali ove uslove, policijski službenik će moći da im napiše prekršajnu prijavu.

Kazne za prekoračenje brzine

* do 10 km/h: 3.000 (1.500 u roku od osam dana)
* 11-20 km/h: 5.000 (2.500 u roku od osam dana)
* 21-40 km/h: 10.000 (5.000 u roku od osam dana)
* 41-60 km/h: 10.000 do 20.000, tri kaznena poena i zabrana upravljanja bar 30 dana
* 61-80 km/h: 20.000 do 40.000 (ili do 15 dana zatvora), šest kaznenih poena i zabrana upravljanja bar tri meseca
* 81-100 km/h: 100.000 do 120.000 (ili 30 dana zatvora), 14 kaznenih poena i zabrana upravljanja bar osam meseci
* više od 100 km/h: 120.000 do 140.000, 30-60 dana zatvora ili 240-360 sati dobrotvornog rada, 15 kaznenih poena i zabrana upravljanja bar devet meseci



Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Pitaj me da ti kažem..

pre 6 meseci

Jako je lepo kada svako slovo zakona bude primenjeno.. Samo puno puta smo se uverili da zakon za nekoga postoji a nekoga ne. Na putu ka Djerdapskom graničnom prelazu, kroz grad Kladovo, u zoni 50 kamioni voze po 120 i to niko ne kontroliše.. ista je prica i sa taksistima...

sledeća vest

Politika

TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!
Live TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!

Situaciju na frontu između Rusije i Ukrajine ali i tišinu Donalda Trampa nakon Bajdenove odluke da Ukrajina gađa unutrašnjost Rusije američkim oružjem , analizirali su gosti "Rata uživo", novinar i ekonomista Nebojša Berak i Sava Stambolić ispred Centra za društvenu stabilnost.

21.11.2024

22:19 >> 23:21

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set