VOZAČI NAČISTO POLUDELI KAD SU OVO ČULI! Ovako drastično ograničenje brzine niko nije očekivao!
Podeli vest
Od ovog ponedeljka na holandskim auto-putevima važi ograničenje brzine od 100 kilometara na sat - najniže u EU. Vlada toj meri nije bila sklona, ali joj zbog prevelike količine azotnih oksida nije preostalo ništa drugo
Sa gledišta vozača automobila objašnjenje novih pravila je jednostavno: Holandija je uvela jedno od najstrožih ograničenja brzine na svetu.
Stanovnici Nju Orleansa nisu slušali savete zdravstvenih radnika, koji su ih upozoravali da nije dobro da izlaze na ulice i ugrožavaju zdravlje drugih ljudi, a onda je policija odlučila da uzme stvar u svoje ruke
16.03.2020
13:56
Od ponedeljka 16. marta na svim auto-putevima sme da se vozi najviše 100 kilometara na sat, a noću, između 19:00 i 6:00, na određenim deonicama dozvoljena je brzina do 130 km/h.
U Evropi još samo Kipar i Norveška imaju tako stroga ograničenja brzine, piše DW.
U Holandiji je nezadovoljstvo veliko: anketa magazina EenVandaag pokazuje da 46 odsto ispitanika ne namerava da se pridržava novih propisa. Holandski mediji citiraju pojedine vozače koji kažu da su radije spremni da plate kazne za prekoračenje brzine.
Žrtva za "azotnu krizu"
Razlog za uvođenje tog strogog ograničenja je ekološke prirode.
Holandija ima ogroman problem s azotnim jedinjenjima, kojih godišnje 50 kilograma po hektaru dospeva u okolinu. To je neslavni rekord u čitavoj Evropskoj uniji - EU-prosek iznosi 15 kilograma.
Foto: Informer
Sam hemijski element azot nije problem. On nam je, kao glavni sastojak Zemljine atmosfere i recimo sastojak belančevina, potreban za život. Problematični mogu da budu njegovi hemijski spojevi sa vodonikom ili kiseonikom.
Amonijak zagađuje podzemne vode, azotni oksidi uzrok su oboljenja disajnih puteva: prema statistikama Evropske agencije za životnu sredinu, u 2016. godini su uzrokovali 68.000 smrtnih slučajeva u EU.
Zato su članice Unije dogovorile granične vrednosti za različite štetne materije u vazduhu, u skladu s preporukama Svetske zdravstvene organizacije (SZO). Emisije azotnih jedinjenja u Holandiji toliko prekoračuju dozvoljene granice, da je u toj zemlji već odomaćio pojam „azotna kriza".
Desno-liberalna vlada premijera Marka Rutea indirektno je čak doprinela zaoštravanju situacije. Naime, ona je 2015. uvela pravila prema kojima se dozvoljava prekoračenje graničnih vrednosti ako se emitovanje azota i njegovih jedinjenja štedi negde drugde.
Evropski sud je krajem 2018. utvrdio da je to protivno evropskom pravu. Pola godine kasnije, vladina pravila ukinuo je vrhovni holandski Upravni sud i zabranio građevinske projekte koji povećavaju količinu azotnih jedinjenja.
Nepopularna mera
No holandska vlada je uoči te konačne odluke već odobrila program za iz gradnju novih 75.000 stanova do kraja 2020. kako bi ublažila hroničnu nestašicu stambenog prostora. I kod gradnje se emituju azotna jedinjenja.
Foto: Martijn van der Zande via AP
S obzirom na to da odustajanje od tog programa nije dolazio u obzir, vlada je morala da štedi na nekom drugom mestu.
Većina tih štetnih emisija dolazi iz poljoprivrede. Prema proračunima Nacionalnog instituta za javno zdravstvo i okolinu, čak 46 odsto.
Zato sada poljoprivrednici moraju da koriste hranu za stoku koja sadrži manje belančevina kako bi se smanjila količina azotnih jedinjenja u atmosferi. To još uvek nije dovoljno za poboljšanje situacije, ali demohrišćani - premijerov koalicioni partner blizak agrarnom sektoru - nisu bili spremni za veće ustupke.
Zato je bila neophodna ušteda na području koje je na drugom mestu po emitovanju štetnih materija: 11 odsto azotnih jedinjenja potiče iz drumskog saobraćaja.
Ruteova desnoliberalna stranka VVD obično je naklonjena automobilskom lobiju - ona je pre nekoliko godina povećala ograničenje brzine na autoputevima s dotadašnjih 120 na 130 km/h.
No sada premijeru nije preostalo ništa drugo do uvođenje ove nepopularne mere. Lako je moguće da će VVD zbog toga izgubiti deo svojih birača.
Čak 4.000 novih saobraćajnih znakova
I tako je pre nekoliko dana na autoputeve izašlo na stotine radnika. Saobraćajni znaci s dosadašnjim ograničenjem brzine prepravljeni su ili potpuno uklonjeni - postavljeno je oko 4.000 novih.
Foto: Pixabay
Kasnije će na nekim mestima biti postavljeni i saobraćajni znaci kojima se dopušta povećana brzina noću. Sve to će da košta oko 19 miliona evra, bez poreza na dodatu vrednost, izračunao je list Volkskrant.
Za ovu odluku vlade razlog nije saobraćajno-bezbednosne, već ekološke prirode. Sedamdeset odsto ukupne količine azota koja će se uštedeti na putevima trebalo bi da nadoknadi zagađenja koja prouzrokuje izgradnja stanova, dok bi se 30 odsto računalo za zaštitu prirode i okoline.
Za klimu bi to rigorozno ograničenje brzine trebalo da imati još jedan pozitivan efekat: sporija vožnja ne smanjuje samo emisije azotnih oksida, već i ugljen dioksida.
U oktobru 2018. jedan viši sud naložio je holandskoj vladu drastično smanjenje emisije gasova koji izazivaju efekat staklene bašte. Tome bi moglo da doprinese i ovo ograničenje brzine.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Stanovnici Nju Orleansa nisu slušali savete zdravstvenih radnika, koji su ih upozoravali da nije dobro da izlaze na ulice i ugrožavaju zdravlje drugih ljudi, a onda je policija odlučila da uzme stvar u svoje ruke
Sramna scena zabeležena je u Zemunu, gde je jedna starija sugrađanka morala peške da se probija kroz gužvu, budući da saobraćaj nije funkcionisao na mestu gde su se blokaderi okupili.
Poznati biznismen Branko Babić, koji je poslednjih meseci ozbiljno nagazio blokadere i zadao im velike muke na društvenim mrežama jer razobličava njihove laži, ali i namere u rušenju Srbije, ponovo je na duhoviti način opleo po nekadašnjem košarkašu, a sada zgubidanu broj jedan Vladimiru Štimcu.
Favorizovanje Albanije u procesu proširenja EU je potpuno neprihvatljivo, kaže šef poslaničke grupe Slobodarske stranke Austrije (FPO) u bečkom parlamentu Maksimilijan Kraus i ukazao da EU na Srbiju vrši pritisak jer ne želi da se priključi "ludilu sankcija".
Napadi na sve koji podržavaju aktuelnu politiku, napredak Srbije, rad institucija, nastavak školovanja đaka i studenata i prestanak svih blokada nastavljaju se, jer oni, kao tzv. "ćaciji", predstavljaju suprotnost "blokaderima".
U Šidu se održava veliki skup građana protiv blokada gde se trenutno nalazi preko dve hiljade ljudi ali taj broj se konstantno povećava, dok je sa druge strane okupljeno jedva 100 aktivista blokaderskog pokreta koji se razilaze i broj se vidno smanjuje.
Tajno novinarsko udruženje Informera uspelo je da uđe u trag i lažnom revolucionaru Aleksandru Jovanoviću Ćuti koga smo uhvatili na jednom protestu, gde je samozadovoljno pozirao pred TV kamerama.
Šesta epizoda Informerovog TV spektakla “Na merama”, koja se emituje večeras od 20h, otkriće vam zašto je “žuti političar” Borko Stefanović dobio “titulu” “Pakleni vozač”, šta u teretani radi Borkov partijski šef i tajkun Dragan Đilas, gde posle Skupštine odlazi njihova stranačka drugarica Marinika Tepić…
Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
Na društvenim mrežama osvanula je objava korisnika koji je upozorio potrošače na Glovo, jer mu je nakon porudžbine novac sa računa skinut čak tri puta, iako je trebalo samo jednom.
Na društvenim mrežama osvanula je objava Srbina iz Amerike, koji se po povratku u domovinu začudio zašto su kafići u Srbiji gotovo stalno puni uprkos uobičajenom radnom vremenu.
Paralelno parkiranje često se opisuje kao "noćna mora" za vozače svih godina i raznih iskustva, međutim, mnogi ne znaju da postoje određeni trikovi koji mogu učiniti ovakvo parkiranje vozila vrlo jednostavnim!
Nenad K. (30) koji je pogođen sa više hitaca u restoranu "Durmitor" na Novom Beogradu prebačen je sa teškim povredama u operacionu salu u Urgentnom centru!
U Beogradu su večeras uhapšeni Vladimir Ulama (32) i Igor Tomašević (28), članovi visokorizične organizovane kriminalne grupe iz Crne Gore "škaljarci" za kojima je NCB Interpola Podgorica raspisao međunarodne poternice, saopštila je Uprava policije.
Predsednik SAD Donald Tramp kritikovao je novinarku Kejtlin Kolin iz Si-En-Ena zbog pitanja o povećanju troškova nove Balne dvorane Bele kuće, nazivajući je „glupom i gadnom“ i označivši Si-En-En kao „lažne vesti“.
Grčka policija i lokalne vlasti razotkrile su organizovanu mrežu koja je žene iz Ukrajine, Rumunije, Moldavije, Gruzije i Albanije eksploatisala kao donorke jajnih ćelija i surogat majke, pod lažnim obećanjima o boljem životu.
Berlinskoj policiji će biti dozvoljeno da tajno ulazi u privatne domove radi instaliranja špijunskog softvera, nakon što je Predstavnički dom odobrio izmene gradskog zakona o policiji.
Penzionisani britanski državni službenik Derek Riči (63) suočava se sa prinudnim povraćajem 28.640 evra preplaćenih penzijskih davanja, koja je primao u prethodnih 11 godina na osnovu pogrešnog obračuna iz 2014. godine, saopštile su nadležne službe.
Na ulicama Atine i Soluna održani su marševi i skupovi u znak sećanja na Aleksandrosa Grigoropulosa, tinejdžera ubijenog 2008. godine od strane policijskog specijalca.
Književnik Radivoj Raša Popov je pre 11 godina doživeo veliku neprijatnost kada su ga napala dvojica maloletnika koji su mu oteli novac, a onda pokušali i da provale u njegov stan.
Pravila drugog kruga "Zvezda Granda" razlikuju se od onih u prvom, a voditelj Voja Nedeljković objasnio je koncept koji će važiti u narednim emisijama.
Pevačica Suzana Jovanović otkrila je za Informer da će se Lepa Brena pojaviti u dokumentarnom filmu o pokojnom kreativnom direktoru Granda Saši Popoviću.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar