Čuveni kardiohirurg upozorava na rezultate dobijene novim istraživanjem o pravilnoj ishrani, koji opovrgavaju opšte prihvaćena pravila...
Doručak dajte neprijatelju, ručajte oko podne i normalno večerajte, ali ne u kasnim satima i na kraju prošetajte pred spavanje ili vežbajte. Ljudi koji tako žive - žive dugo i zdravo.
Ove tvrdnje zastupa profesor doktor Leo Bokerija, akademik Ruske akademija nauka i umetnosti i član Ruske akademije medicinskih nauka. Ovaj glavni ruski kardiohirurg Ministarstva zdravlja Ruske Federacije opovrgava ideju o tradicionalnom principu zdrave, dnevne ishrane.
AKO NEMATE SIMPTOME, A IMATE KORONU, moguće je da u plućima imate MLEČNO STAKLO: Lekari objavili najnovija otkrića
- Sve što smo do sada znali o zdravoj ishrani, sve je laž, zabluda je da je doručak najvažniji obrok u toku dana, glavni obrok treba pojesti po povratku sa radnog mesta, u ranim večernjim satima - odlučan je Leo Bokerija.
Foto: Pixabay
Iako su ovi saveti najpre izazvali burne reakcije među stručnjacima, ali i kompletnom javnošću, naknadno su i drugi lekari objasnili istinitost ovih tvrdnji. Mnoga istraživanja pokazuju da doručak ne mora biti taj glavni obrok, ali i da osobe ne moraju biti gojazne iako preskaču jutarnji obrok, jer je metabolizam svakog čoveka različit.
Akademik Bokerija tvrdi da se organizam ujutru postepeno budi i nikako ga ne bi trebalo opterećivati obrokom, posebno ne teškim obrocima sa puno masti i kalorične hrane. osim toga, ovaj kardiohirurg ističe da je za ručak dovoljan samo jedan sednvič, u periodu od 13 do 14 časova, a da je "normalan" obrok preporučljiv tek u kasnim podnevnim atima, posle 17 časova.
POGLEDAJTE VIDEO:
Najveće studije o zdravom načinu ishrane i pravilnim razmacima između obroka sprovode se upravo u Americi i Kanadi. Upravo na iskustvu i saradnji sa vodećim stručnjacima hirurgije u Americi, Bokerija je došao do jedinstvenog zaključka.
Foto: Shutterstock
- Kada smo sarađivali sa Amerikancima, tada sam primetio da veliki hirurzi ujutru u najboljem slučaju popiju šoljicu kafe, tek u podne pojedu sendvič i to zovu ručkom, pa u večernjim satim kod kuće jedu normalnu hranu, plivaju, čitaju i odmaraju - ističe Bokerija.
Najpoznatije istraživanje koje je zasad potvrdilo savete poznatog ruskog lekara sproveo je doktor Dejvid Levitski na Kornel univerzitetu. Doktor Levitski je otkrio da oni ljudi koji preskaču doručak za nekoliko nedelja znatno smanje kilažu. Ovu teoriju je potvrdio eksperimentom.
Polovina učesnika je doručkovala, druga grupa je odbijala doručak. Grupa koja je preskakala doručak dnevno bi u organizam unosila 408 kalorija manje nego ona grupa koja je redovno doručkovala.
Foto: Shutterstock
- Razumem da je preskakanje doručka u suprotnosti sa svim onim što znate o zdravoj ishrani, ali novi podaci nas dovode u ozbiljno razmišljanje da odustanemo od prvog jutarnjeg obroka. Naravno, ovo se odnosi na zdrave ljude. Ljudi koji imaju problem sa dijabetesom i hipoglikemijom, ne smeju da preskaču obroke kako bi održali nivo glukoze - objasnio je doktor Dejvid Levitski.
U pitanju je dvonedeljni plan izuzetno niskokalorične ishrane osmišljen još sedamdesetih godina prošlog veka. Kako je dijeta veoma restriktivna, pre nego što se odlučite da je isprobate, obavezno se posavetujte sa lekarom
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
U pitanju je dvonedeljni plan izuzetno niskokalorične ishrane osmišljen još sedamdesetih godina prošlog veka. Kako je dijeta veoma restriktivna, pre nego što se odlučite da je isprobate, obavezno se posavetujte sa lekarom
Godinama su ruske trupe istraživale ukrajinski garnizon u Nikolajevki u Donjeckoj oblasti na istoku Ukrajine, šaljući male timove infiltratora da pronađu liniju proboja. Međutim, 29. jula su prestali sa istragom.
Dok su blokaderi danima pozivali građane na bojkot manifestacije „Dani piva“ u Zrenjaninu, njihov politički saborac Miloš Jovanović očigledno nije imao nameru da ih posluša.
Blokaderska voditeljka Jelena Obućina ponovo je probila sve granice bezobrazluka i licemerja. Iako je pre samo izvesnog vremena javno priznala kako su njene kolege plasirale izmišljotine o navodnom prebijanju dečaka u Valjevu, Obućina sada bez trunke srama nastavlja da pumpa lažnu priču o "nasilju policije".
Više javno tužilaštvo u Valjevu podseća građane da se organizovana okupljanja na javnom prostoru mogu održavati samo i isključivo ukoliko su prijavljena u skladu sa zakonom.
Krsto Janjušević oglasio se na Instagramu nakon izjava blokadera Miloša Parandilovića o skupovima održanim tokom posete predsednika Srbije Aleksandra Vučića Priboju, Prijepolju, Novoj Varoši i Čajetini.
Kristalno čista voda u bazenu sa pogledom koji neumoljivo podseća na švajcarske Alpe i to za samo 250 dinara dnevno, verovali ili ne, nalazi se u podnožju Suve planine.
Službenici policije u Budvi su uhapsili E.H. iz Bosne i Hercegovine, jer je vozio sa 1,49 promila alkohola pa izazvao saobraćajnu nezgodu, objavila je Uprava policije na mreži X.
Dugogodišnji šef Odeljenja za urologiju u Opštoj bolnici Zadar, 56-godišnji dr Tomislav Sorić, preminuo je u ponedeljak oko 16:10 časova u moru kod ostrva Iž, potvrdila je Policijska uprava Zadar.
Tri člana posade teretnog broda poginula su danas u napadu jemenskih pobunjenika Huta, pokreta bliskog Iranu, u moreuzu Bab el-Mandeb, saopštili su izvori jemenske obalske straže i vojni zvaničnici tamošnje vlade za Rojters.
Administracija predsednika Sjedinjenih Američkih Država Donalda Trampa obustavila je saveznu podršku godišnjem Izveštaju o Arktiku, vodećem pregledu stanja životne sredine u regionu i posledica klimatskih promena, saopštila je danas Nacionalna uprava za okeane i atmosferu (NOAA).
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.