• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: novizivot.net

10.10.2020

15:08

SAMO JEDNA ŠAKA DNEVNO ČINI ČUDA ZA VAŠ ORGANIZAM! Ova namirnica NEMA ŠTA NE LEČI

Ljubav

SAMO JEDNA ŠAKA DNEVNO ČINI ČUDA ZA VAŠ ORGANIZAM! Ova namirnica NEMA ŠTA NE LEČI

Orasi su puni vlakana, masti, minerala i vitamina i to su samo neke od njegovih prednosti za organizam. Mnogim istraživanjima je ovo i dokazano

Evo zašto se orasi smatraju veoma zdravom namirnicom:

1. Obiluju antioksidantima

Zbog antioksidanata koje sadrže, orasi smanjuju loš holesterol i rizik od nastanka arterioskleroze.

2. Rizik od srčanog udara će svesti na minimum

Orasi imaju više omega-3 masti od bilo kog drugog orašastog ploda. Samo jedna porcija oraha zadovoljava dnevnu preporučenu dozu omega-3 masti, a pozanto je da omega 3 drastično smanjuje rizik od srčanog udara.

3. Smanjuju upale i stres 

Stres je uzrok mnogih bolesti, uključujući bolesti srca, dijabetesa tipa 2, Alchajmerovu bolest. Polifenoli u orasima pomažu u borbi sa stresom, a pogoduju i zdravlju mozga. Orasi poboljšavaju pamćenje i omogućavaju da mozak duže funkcioniše dobro.

4. Pomažu digestivnom sistemu da radi kao sat

Istraživanja su pokazala da će zdravlje creva biti bolje ako se u njima nalaze dobre bakterije, a orasi ih sadrže u obilju. Ukoliko ih jedete redovno, sa varenjem nećete imati problema.

Foto: Pixabay

5. Smanjuju rizik od nastanka raka

Rak prostate, rak dojke i rak debelog creva nemaju nikakve šanse ukoliko  redovno jedete orahe. Istraživanja su pokazala da ovaj orašasti plod ima sposobnost da zaustavi rast ćelija, ali da je odlična i preventiva protiv ovih vrsta karcinoma. 

6. Odlični saveznici u mršavljenju 

Orasi su odličan izvor vlakana. Iako imaju dosta kalorija, oni će vas brže zasititi od druge hrane i sprečiti želju za slatkišima. Iz tog razloga se preporučuju osobama koje žele sa smršaju.

7. Drže dijabetes pod kontrolom

Orasi su odlični u prevenciji dijabetesa tipa 2. Oni kontrolišu nivo šećera u krvi. U jednom eksperimentu koje je proučavalo lekovitost oraha i uticaj na nivo šećera je učestvovalo 100 ispitanika. Svakog dana su jeli po jednu porciju oraha i nakon 3 meseca je kod većine zabeležen pad nivoa šećera za 8 posto.

8. Smanjuju krvni pritisak

Visok krvni pritisak dovodi do povećane šanse za mnoge srčane bolesti. Orasi mogu zančajno da regulišu ove vrednosti.


Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Srbija gazi ka Evropi! Starović najavio: Cilj je da do kraja 2027. budemo spremni za pristupanje šengenskom prostoru
Politika

Srbija gazi ka Evropi! Starović najavio: Cilj je da do kraja 2027. budemo spremni za pristupanje šengenskom prostoru

Ministar za evropske integracije Nemanja Starović izjavio je danas da je cilj da do kraja 2027. godine Srbija bude spremna za pristupanje šengenskom prostoru i naveo da je za otvaranje Klastera 3, najvažnije priznanje to što je Evropska komisija početkom jula dala šestu uzastopnu preporuku, naglasivši da ta institucija ima adekvatne mehanizme da na meritoran način proceni ispunjenost obaveza.

10.08.2026

23:00

"Džabe gala večeri, mora da se ide među narod!" Vučić iz sela kod Kokinog Broda očitao lekciju svima: Moramo još više da slušamo građane (VIDEO)
Politika

"Džabe gala večeri, mora da se ide među narod!" Vučić iz sela kod Kokinog Broda očitao lekciju svima: Moramo još više da slušamo građane (VIDEO)

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić još jednom je pokazao šta znači stvarna briga o građanima i odgovornost prema svojoj zemlji! U kasnim večernjim satima, iz prelepog sela smeštenog između Zlatibora i Priboja, nadomak Kokinog Broda, predsednik se obratio naciji i poslao snažnu, emotivnu i direktnu poruku svima u Srbiji.

10.08.2026

22:06

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Džet set