Ugljenji hidrati nisu uvek loši po naše telo i oraganizam.
Iako mnogi smatraju da je hleb "glavni krivac" za višak kilograma, a naučnici i stručni magazini su pokušali da objasne zašto je ipak dobro da uvrstimo ovu namirnisu u našu ishranu:
- Ugljeni hidrati su za telo isto što i gorivo za automobil. Ako nema goriva, auto neće daleko stići. Ako je gorivo kvalitetno, auto će raditi efikasnije - slikovito poređenje napisano je na sajti "WebMD".
Foto: zastitnik potrosaca
Hleb
Ideja je da se odbace rafinisani beli hleb koji izaziva nagli skok, a potom pad nivoa šećera u krvi i to u korist hleba od 100 posto pšenice od celog zrna jer on sadrži zdrave ugljene hidrate koji se sporije vare i daju osećaj sitosti.
Istraživači sa Medicinskog fakulteta Harvard su ustanovili vezu između ishrane bogate žitaricama od celog zrna i rizika od smrti. Ispitali su preko 100.000 ljudi i otkrili da žitarice od celog zrna smanjuju ukupni rizik od smrti za pet odsto a rizik od smrti usled kardiovaskularnih bolesti za devet odsto.
- Ova otkrića dodatno podržavaju važeće smernice za ishranu koje preporučuju veći unos žitarica od celog zrna… i daju obećavajuće dokaze koji pokazuju da ishrana obogaćena žitaricama od celog zrna može da produži očekivani životni vek - došlo se do zaklučka.
Prema pisanju časopisa "Psychology Today", ugljeni hidrati povećavaju nivo neurotransmitera seratonina odgovornog za dobro raspoloženje u mozgu, što vam popravlja raspoloženje i smanjuje želju za nezdravim grickalicama kao što su slatkiši. Prednost je dvostruka: smanjićete nivo stresa i napetosti i smanjiti obim struka.
Foto: Pixabay
Hleb
Vlakna pomažu kod pražnjenja creva. Ugljeni hidrati iz žitarica od celog zrna čuvaju vaš probavni sistem i omogućavaju redovno eliminisanje nepotrebnih materija. Uprkos tome, studija objavljena u časopisu "Nutrition Research" pokazuje da 92 posto odraslih osoba u SAD ne unosi dovoljno vlakana na dnevnom nivou. Unos žitarica od celog zrna može da bude od presudnog značaja za konzumiranje preporučene doze od 28 grama vlakana dnevno, što sprečava konstipaciju.
Postoji lak način da proverite svežinu mesa ako niste sigurni koliko dugo je stajalo u radnji. Elizabet Reszik iz Nemačkog poljoprivrednog centra kaže da je u većini slučajeva dovoljno baciti pogled na vodu u kojoj je meso
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Postoji lak način da proverite svežinu mesa ako niste sigurni koliko dugo je stajalo u radnji. Elizabet Reszik iz Nemačkog poljoprivrednog centra kaže da je u većini slučajeva dovoljno baciti pogled na vodu u kojoj je meso
Godinama su ruske trupe istraživale ukrajinski garnizon u Nikolajevki u Donjeckoj oblasti na istoku Ukrajine, šaljući male timove infiltratora da pronađu liniju proboja. Međutim, 29. jula su prestali sa istragom.
Blokaderska voditeljka Jelena Obućina ponovo je probila sve granice bezobrazluka i licemerja. Iako je pre samo izvesnog vremena javno priznala kako su njene kolege plasirale izmišljotine o navodnom prebijanju dečaka u Valjevu, Obućina sada bez trunke srama nastavlja da pumpa lažnu priču o "nasilju policije".
Nakon što je uživao u zvucima dragačevske trube i pravoj domaćinskoj atmosferi na Saboru u Guči, mađarski državnik i veliki prijatelj Srbije Viktor Orban obišao je i jedan od najlepših prirodnih dragulja naše zemlje – spektakularni stakleni vidikovac na planini Kablar.
Politikolog i dežurni blokaderski analitičar Aleksandar Ivković u samo dva poteza uspeo je da napadne predsednika Aleksandra Vučića jer brani srpske nacionalne interese i ne uvodi sankcije Rusiji, a onda odmah potom brutalno srušio sve snove i iluzije opozicione javnosti o bilo kakvoj smeni vlasti.
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić oglasio se na društvenoj mreži Iks povodom stravičnog i razornog zemljotresa koji je pogodio Kolumbiju, uputivši najdublje saučešće celom narodu te zemlje i njenom rukovodstvu.
Kristalno čista voda u bazenu sa pogledom koji neumoljivo podseća na švajcarske Alpe i to za samo 250 dinara dnevno, verovali ili ne, nalazi se u podnožju Suve planine.
Državljanin Sjedinjenih Američkih Država A. H. (31) procesuiran je nakon šenlučenja u Plavu, posle kog je policija pretresla kuću i vozila koje osumnjičeni koristi, te pronašla i oduzela gasni pištolj i municiju.
Na seoskom groblju u Uzićima u opštini Požega, gde joj počivaju roditelji, pre dva dana je, kako se saznaje, sahranjena Vera Pitulić (41), koju je u noći između 18. i 19. jula u gradu Kerolton u severnom predgrađu Dalasa u američkoj državi Teksas, prema tvrdnjama tamošnjih istražnih organa, ubio njen emotivni partner Doni Benedikt (38).
Smrtna kazna u Srbiji ukinuta je 2002. godine kada je veliki broj najsurovih i najmonstruoznijih ubica promenom zakona umesto pred streljačkim strojem završio u zatvoru na 40 godina.
Nemačka pojačava odbranu od dronova na aerodromima nakon incidenta u Lajpcigu, 300 pripadnika specijalnih snaga biće raspoređeno na osam lokacija, a najavljeno je i uvođenje dodatne odbrambene tehnologije.
Zvaničnik Pentagona Elbridž Kolbi pozvao je saveznike Sjedinjenih Američkih Država u Aziji da više ulažu u sopstvenu odbranu kako bi pomogli u odvraćanju napada u regionu, poručivši da SAD ostaju posvećene regionu sa "partnerima, a ne protektoratima".
Pokušaji Volodimira Zelenskog da pojača međunarodni pritisak na Rusiju i nanese štetu njenoj ekonomiji nisu rezultirali uspehom, konstatovao je list "Militari Čajna".
U razornom zemljotresu koji je u ponedeljak pogodio Kolumbiju poginulo je više 100 ljudi, pokazuju podaci koje su počele da objavljuju lokalne vlasti u pogođenim područjima, udaljenim oko 240 kilometara od glavnog grada Bogote.
Voditelj Božo Dobriša osvrnuo se na sezonu na crnogorskom primorju i otkrio da se Ceca Ražnatović naljutila na njega zbog intervjua sa Jelenom Karleušom.
Pevačica Dragana Mirković oglasila se iz Bosne i Hercegovine iz mesta koje se nalazi na svega desetak minuta od rodne kuće njenog bivšeg muža Tonija Bijelića.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.