Kada su visoke temperature uglavnom posežemo za hladnim napicima, međutim, stručnjaci kažu da treba voditi računa
Hladna voda najčešće je tečnost ili napitak koji se najčešće konzumira na svetu. Jer nema ničeg važnijeg, boljeg i zdravijeg od dobre hidriranosti.
Voda ubrzava metabolizam, snižava visok krvni pritisak, pomaže kod redukcije telesne težine.
Oko 79 odsto ljudi na planeti Zemlji koristi hladnu vodu u toplim danima, ali smatra se ipak da i pored dobrih strana hladna voda ima i neke nedostatke – dodatno slabi već oslabljen imunosistem, sužava krvne sudove, agresivno deluje na osetljivu zubnu gleđ.
Kako hladna voda deluje na organizam?
Hladna voda uvek ima bolji ukus, jer niska temperatura može da zamaskira loš ukus.
I pored dobrih svojstava vode koja važi za jedno od najzdravijih pića, konzumacija hladne vode može stresno da deluje na organizam, izazove respiratore poteškoće, zgruša i oteža izbacivanje sluzi.
Upotreba hladne vode može da izazove glavobolju, prehladu, probleme sa želucem, gutanjem hrane.
Foto: Shutterstock
Hladna voda
Želudačne kontrakcije i hladna voda
Studija iz 2001. Odeljenja za neuronauku u Univerzitetskoj bolnici u Upsali u Švedskoj, otkrila je da je 7,6 odsto žena imalo simptome glavobolje posle konzumacije 150 ml ledeno hladne vode.
Neke studija navode da voda čija je temperatura 2 stepena Celzijusa, posle 10 minuta smanjuje želudačne kontrakcije.
Ahalazija je stanje koje se karakteriše poteškoćama u prelasku hrane iz jednjaka u stomak. Smatra se da konzumacija hladne vode može pogoršati simptome ahalazije kao što su otežano gutanje i bolovi u grudima.
Konzumacija hladne vode u stanju toplotne iscrpljenosti može da aktivira vagusne nerve (u jednjaku i želucu koji kontrolišu nevoljnu aktivnost) i uzrokuje gubitak svesti.
Slabljenje imunološkog sistema
Ispijanje hladne vode može oslabiti imunski sistem i umanjiti mogućnost tela da se izbori sa bakterijama i virusima.
Konzumacija hladne vode deluje na zube, krvni pritisak, grlo, respiratorni sistem, nerve, stomak, digestivni i imuni sistem.
Osetljivost zuba na hladnu vodu često je posledica oštećenja gleđi ili desni, usled agresivnog pranja zuba, taloženja plaka, karijesa kada je osetljivost zuba na hladne ili vruće napitke pojačana.
Umanjuje broj otkucaja srca
Pojedina istraživanja tvrde da hladna voda može umanjiti broj otkucaja srca. Konzumacija hladne vode posle 22 minuta dovodi do povećanja vrednosti krvnog pritiska.
Hladna voda može otežati gutanje hrane i problema sa probavom. Kod osoba koje već imaju stomačne probleme, može doći do aktiviranja problema posle konzumacije hladne vode.
Foto: Shutterstock
Hladna voda i visok krvni pritisak
Nema dovoljno studija koje su izučavale uticaj hladne vode na visok krvni pritisak, ali neka istraživanja ističu da hladna voda sužava krvne sudove, sprečava dotok krvi u ekstremitete i dovodi do povećanja krvnog pritiska.
Ima nalaza koja tvrde da konzumacija 300 ml vode, tempetrature 4 stepena Celzijusa, za 22 minuta kod zdravih osoba uslovljava porast dijastolnog (donjeg) krvnog pritiska za 3 mmHg.
Dijastolni krvni pritisak dovodi se u vezu sa pojačanim rizikom od srčanih oboljenja. Osobama koje su donirale krv, savetuje se da posle intervencije piju vodu kako bi podigle krvni pritisak i sprečile moguću nesvesticu. Ima i studija koje ističu da bi hladna voda ili voda sobne temperature mogla da podigne i reguliše nizak krvni pritisak.
Ko ne bi trebalo da pije hladnu vodu?
Hladna voda preporučuje se sportistima, deci sa prekomernom težinom, osobama sa multiplom sklerozom i pacijentima sa hipotenzijom (niskim krvnim pritiskom).
Fizička ili sportska aktivnost povećava telesnu temperaturu i uzrokuje umor. Konzumacija hladne vode, s druge strane, smanjuje temperaturu tela.
Smatra se da deca sa prekomernom težinom kada piju hladnu vodu, dodatno troše energiju.
Starije osobe i bebe ne bi trebalo da piju hladnu vodu, jer se veruje, da njihov imuni sistem može burnije da reaguje na hladnu vodu.
Manekenka Kejt Mos (48) imala je buran život, a njene navike u ishrani nisu uvek bile jednostavne. Ipak, priznala je da se kaje zbog izjave koju je dala 2018. godine, a to je da "Ništa nema tako dobar ukus kao mršavi osećaj". Predstavljamo vam njene navike u ishrani
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Manekenka Kejt Mos (48) imala je buran život, a njene navike u ishrani nisu uvek bile jednostavne. Ipak, priznala je da se kaje zbog izjave koju je dala 2018. godine, a to je da "Ništa nema tako dobar ukus kao mršavi osećaj". Predstavljamo vam njene navike u ishrani
Ruska avijacija uništila je privremene punktove ukrajinskih snaga i centre za kontrolu bespilotnih letelica u Dnjepropetrovskoj i Hersonskoj oblasti, saopštilo je Ministarstvo odbrane Rusije.
Dok blokaderi i deo opozicije u Srbiji godinama ćute na napade koji dolaze iz regiona, hrvatski evroparlamentarac Tonino Picula ponovo je pokazao šta zaista misli o Srbiji i njenom predsedniku Aleksandru Vučiću.
Nakon incidenta koji se dogodio na 17. redovnoj sednici Skupštine opštine Trstenik, podneta je krivična prijava protiv Bojana Petrovića, odbornika Narodnog pokreta Srbije .
Najnoviji ispad i jeziva objava na društvenoj mreži Iks od strane Biljane Stojković, dokaz je da je mržnja blokadera i lažne političke elite u našoj zemlji zvanično probila sve granice i dno ljudskosti.
Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.
Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.
Cena trešanja drastično su pale u odnosnu na početak sezone, pa se sada prodaju od 160 do 200 dinara po kilogramu. Najpoznatije sorte su, kažu prodavci, "Doktorka" i "Herc", a za razliku od prošle godine, roda ima na pretek.
Grčko ostrvo Evija, popularno među srpskim turistima, jutros je pogodio zemljotres jačine 4,3 stepena po Rihterovoj skali, saopštio je Evropsko-mediteranski seizmološki centar (EMSC).
U Guči se ove godine održava jubilarni 65. Sabor trubača! Prema najavama organizatora, finalni program i najatraktivniji deo Sabora - izbor najboljeg trubača i orkestra zakazan je za vikend od 7. do 9. avgusta.
Danas je počeo Petrovski post, koji će trajati do 12. jula, kada SPC proslavlja Petrovdan, praznik posvećen svetim apostolima Petru i Pavlu. Teolog Aleksandar Đurđević napominje da ne moraju svi vernici da poste strogo na vodi, jer takav način posta pre svega praktikuju monasi.
Na Prokletijama kod Gusinja i danas je u toku velika akcija Gorske službe spašavanja Crne Gore i brojnih planinara-alpinista kako bi se pronašlo i izvuklo telo državljanke Srbije koja je poginula tokom planinarenja.
Ruski predsednik Vladimir Putin rekao je tokom sastanka sa generalnim direktorom korporacije Ujedinjena brodogradilišta Andrejem Pučkovim da je neophodno učiniti sve kako ne bi došlo da kašnjenja u izgradnji dva serijska nuklearna ledolomaca "Lenjingrad" i "Staljingrad".
Jedan grad u Japanu zatvorio je svih 94 osnovne i srednje škole nakon što je medved prvi put primećen na teritoriji grada, piše britanski list Gardijan.
Izraelska vojska (IDF) saopštila je danas da je spremna za još najmanje nekoliko dana borbi protiv Irana, a potencijalno i za potpuno obnavljanje rata.
TS Media, multimedijalni segment Telekoma Srbija, u saradnji sa Sava Centrom, od 12. do 14. juna, organizuje besplatne večernje projekcije remasterizovanih domaćih filmskih klasika na krovu Sava Centra.
Radoš Bajić dobitnik je nagrade "Zlatni vitez" na Međunarodnom filmskom festivalu u Sevastopolju za najbolju glavnu mušku ulogu u filmu "Čuvar ikone Svetog Đorđa".
Pevačica Milica Jokić progovorila je o svojoj promeni boje kose, mentalnom zdravlju, stanju Mine Kostić, te otkrila da razmišlja da krene na psihoterapije.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.