• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video
author image
Informer.rs

Novinar

23.01.2023

16:43

DA LI SU NAMIRNICE KOJE SVAKODNEVNO KONZUMIRAMO ZAISTA ZDRAVE? Ni naučnici nemaju odgovor na ovo pitanje

Shutterstock

Ljubav

DA LI SU NAMIRNICE KOJE SVAKODNEVNO KONZUMIRAMO ZAISTA ZDRAVE? Ni naučnici nemaju odgovor na ovo pitanje

Nekada su određene namirnice poput kafe, crvenog mesa, krompira, jaja, mleka, čokolade i orašastih plodova koje danas smatramo dobrim za naše zdravlje zapravo skroz suprotno od toga.

Sajt Mashable je izdvojio 7 namirnica koje su nekada bile na 'crnoj listi', a danas spadaju u grupu zdravih.

Foto: Pixabay

Jaja

Jaja

Žumance se prema jednom istraživanju iz 2012. godine smatralo potpuno lošim po zdravlje, jer navodno sadrži puno holesterola. Ipak, prema istraživanju objavljenom iste godine, jedno jaje dnevno, uključujući i žumance, nije štetno.

Foto: Shutterstock

Kafa

Kafa

Prema istraživanju iz 2007. godine kafa jako loše utiče na ljude koji imaju problema sa dijabetesom tipa 2 i može im naštetiti na duže staze. Ali, istraživanje od prošle godine, koje je sproveo harvardski Institut za javno zdravstvo pokazalo je da je kafa kod onih koji su povećali njen unos u periodu od četiri godine smanjila rizik od dijabetesa za 11 odsto.

Foto: Shutterstock

Mleko

Mleko

Svakom detetu se oduvek često govorilo da mora da pije mleko, jer je zdravo za kosti. Ipak, neka istraživanja pokazala su različite efekte za muškarce i žene. Istraživanje iz 1990. godine pokazalo je da kalcijum iz mleka pomaže jačanju kostiju kod žena, a istraživanje objavljeno sedam godina kasnije pokazalo je da to isto ne važi i za muškarce.

Foto: Pixabay

Crveno meso

Crveno meso

Ni za crveno meso nije baš najjasnije da je li zdravo ili ne. Prema nekim istraživanjima nedostatak unosa crvenog mesa kod žena uzrokuje depresiju, dok prema jednom istraživanju iz 2013. godine unos crvenog mesa uzrokuje razne zdravstvene probleme, uključujući dijabetes tipa 2.

Foto: Shutterstock

Čokolada

Čokolada

Prema nekim istraživanjima čokolada smanjuje rizik od dijabetesa, objavio je Sajentifik Amerikan prošle godine. Ali jedno istraživanje donosi rezultate za čokoladu da nema nikakav trajan dobar uticaj na zdravlje.

Foto: Shutterstock

Orašasti plodovi

Orašasti plodovi

Za orašaste plodove ste sigurno čuli da pomažu prilikom skidanja kilograma. Isto tako ste čuli da imaju jako mnogo kalorija. Treba li ih jesti ili ne? Još uvek ne znamo. Jedni tvrde da su dobri, drugi da nisu.

Foto: Shutterstock

Krompir

Krompir

Veliko istraživanje objavljeno 2011. godine proglasilo je krompir najgorim neprijateljem za kilograme. Međutim, pre dve godine krompir je proglašen zdravom namirnicom s visokim nutricionističkim vrednostima, veoma bogatu vlaknima.




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Niko nije pošteđen! Gledajte "Na merama" sutra od 20h!
Live TV

Niko nije pošteđen! Gledajte "Na merama" sutra od 20h!

U prethodnoj epizodi emisije "Na merama" otkrili smo vam kakav je to javni blam doživeo revolucionar u pokušaju Savo Manojlović, gde voli da sedi advokat blokader Božo Prelević, čime se u slobodno vreme bavi glumac blokader Tika Stanić, na koji način se opušta penzionisani policijski general-pukovnik Goran Radosavljević Guri…

12.06.2026

10:39

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Horor u Beogradu: Muškarac teško povredio mladića
Hronika

Horor u Beogradu: Muškarac teško povredio mladića

Dežurni javni tužilac Prvog osnovnog javnog tužilaštva u Beogradu odredio je zadržavanje do 48 sati osumnjičenom A.J. (41) zbog sumnje da je izvršio krivična dela teška telesna povreda i neovlašćeno držanje opojnih droga.

12.06.2026

18:58

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Umro Dejvid Hokni
Showbiz

Umro Dejvid Hokni

Čuveni britanski slikar Dejvid Hokni, jedan od najuticajnijih i najvažnijih umetnika 20. i 21. veka, preminuo je u 88. godini, zvanično je saopštila njegova predstavnica za javnost.

12.06.2026

12:14

Džet set