Dijeta koja uključuje povremeni post bi mogla da bude uzrok upalnih procesa u telu.
Dijeta koja uključuje gladovanje određeni vremenski period, može povećati rizik od razvoja srčanih bolesti ili raka, pokazuje studija.
U studiji na miševima, istraživači sa planine Sinai otkrili su da je preskakanje doručka dovelo do pada broja belih krvnih zrnaca do 90 odsto. Ove ćelije pomažu u borbi protiv bolesti, kontrolišu upale i eliminišu oštećene ćelije iz tela.
Dr Filip Svirski, imunolog u bolnici u Njujorku koji je vodio studiju, rekao je:
- Pošto su imune ćelije toliko važne za druge bolesti kao što su bolesti srca ili rak, razumevanje načina na koji se njihova funkcija kontroliše je ključno.
Istraživači su takođe rekli da je ova studija među prvima koja pokazuje da preskakanje obroka izaziva odgovor na stres u mozgu, koji negativno utiče na imune ćelije.
Dok su neke studije tvrdile da povremeni post može biti povezan sa dugovečnošću, nedavna istraživanja su pokazala da može imati suprotan efekat.
Povremeni post je bio jedan od najpopularnijih trendova u ishrani 2010-ih.
Dijeta podrazumeva da osoba ograničava unos kalorija na određene sate ili dane, ili dane u nedelji, kako bi izgubila težinu i kontrolisala navike u ishrani.
Popularne iteracije uključuju plan 14:10 - gde osoba jede samo u roku od 10 sati svakog dana i 16:8.
Foto: Shutterstock
dijeta
Drugi koriste alternativne strategije dnevnog posta, poput dijete 4/3 ili 5/2.
U oba plana, osoba jede normalno četiri do pet dana u nedelji, a zatim ozbiljno ograničava unos hrane na 500 do 600 kalorija u druga dva ili tri dana.
Među poznatim ličnostima koje se zaklinju u ovu dijetu je i glumica Dženifer Aniston, koja je 2019. otkrila da tečnost konzumira samo ujutru, čuvajući svoj prvi obrok do podneva.
Mark Volberg je takođe obožavatelj dijete, ograničavajući se da jede hranu samo između 12 i 18 sati svakog dana.
Pristalice sugerišu da dijeta podstiče gubitak težine, smanjuje nivoe upale i može pomoći ljudima da žive duže.
- Postoji sve veća svest da je post zdrav, i zaista postoje brojni dokazi o prednostima posta. Međutim, naše istraživanje sugeriše i da post može biti rizičan po zdravlje. Ovo je mehanička studija koja se bavi nekim od fundamentalnih biologija relevantnih za post. Studija pokazuje da postoji razgovor između nervnog i imunološkog sistema - navodi dr Svirski.
U radu, objavljenom u časopisu "Immunity", naučnici su podelili miševe u dve grupe. Jedna grupa je dobila doručak, najveći dnevni obrok za glodare, dok je druga grupa otišla bez.
Naučnici su vadili krv miševima na početku studije, i četiri, osam i 24 sata nakon eksperimenta.
Uzorci su testirani na monocite, bela krvna zrnca napravljena u koštanoj srži, koja se bore protiv infekcija, srčanih bolesti i raka. Na početku, svi laboratorijski glodari su imali isti broj ovih ćelija u svom krvotoku.
Foto: Shutterstock
dijeta
Ali nakon četiri sata, grupa koja je gladovala, videla je da 90 procenata ovih ćelija nestaje. Došlo je do još većeg pada u osam sati.
Skeniranje je pokazalo da su ćelije migrirale nazad u koštanu srž. Proizvodnja novih monocita u ovoj oblasti je takođe smanjena. Miševi koji su gladovali nisu imali hranu 24 sata, pre nego što im je konačno ponovo dozvoljeno da jedu.
Međutim, kada se to dogodilo, bela krvna zrnca su se vratila u krvotok i izazvala upalu.
Ova upala nastaje zbog imunološkog odgovora na povratak krvnih zrnaca, jer je to taktika koju telo koristi da se bori protiv parazita i drugih napadača.
Dalja analiza je otkrila da kada su miševi bili gladni, to je izazvalo reakciju na stres u mozgu, što su istraživači uporedili sa osećanjem gladi i ljutnje.
Ovo je pokrenulo bela krvna zrnca da se presele u koštanu srž, a kada se opusti, mogle su da se vrate u krvotok.
- Studija pokazuje da, s jedne strane, post smanjuje broj cirkulišućih monocita, što bi se moglo misliti da je dobra stvar, jer su ove ćelije važne komponente upale. S druge strane, ponovno uvođenje hrane stvara talas monocita, koji se vraća u krv, što može biti problematično - ističe doktor, a prenosi DailyMail.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić boravio je danas na jugozapadu Srbije. On je posetu započeo u Prijepolju, a zatim je obišao veliki broj lokacija u Priboju i Novoj Varoši.
Glavni urednik Informera Dragan J. Vučićević pokazao je u Kolegijumu naše televizije fotografiju koju su napravili pripadnici GOSI službe, a na kojoj se se vidi šta je u centru Beograda danas radio tajkun Dragan Đilas, dok je predsednik Aleksandar Vučić obilazio Srbiju i razgovarao sa narodom.
Poslanik Srpske napredne stranke (SNS) Milenko Jovanov u nekoliko rečenica rasturio je nekadašnjeg predsednika Srbije Borisa Tadića, koji se na društvenoj mreži Iks ostrvio na šefa naše države Aleksandra Vučića i politiku vladajuće partije.
Ministar za evropske integracije Nemanja Starović izjavio je danas da je cilj da do kraja 2027. godine Srbija bude spremna za pristupanje šengenskom prostoru i naveo da je za otvaranje Klastera 3, najvažnije priznanje to što je Evropska komisija početkom jula dala šestu uzastopnu preporuku, naglasivši da ta institucija ima adekvatne mehanizme da na meritoran način proceni ispunjenost obaveza.
Šiptarski ekstremisti okačili su zastave Albanije i zloglasne terorističke organizacije OVK na kapije srpskih crkava u Lipljanu, nakon čega je policija privela dvojicu provokatora!
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić još jednom je pokazao šta znači stvarna briga o građanima i odgovornost prema svojoj zemlji! U kasnim večernjim satima, iz prelepog sela smeštenog između Zlatibora i Priboja, nadomak Kokinog Broda, predsednik se obratio naciji i poslao snažnu, emotivnu i direktnu poruku svima u Srbiji.
Načelnik Sektora za vanredne situacije Luka Čaušić izjavio je danas da je situacija sa požarima u Deliblatskoj peščari trenutno mirnija i da su naselja za sada bezbedna, naročito naselje Šumarak koje je veoma bilo izloženo riziku od požara.
Manastir Palja važi za najstariju svetinju u ovom kraju, gde je poslednju noć u Srbiji proveo Sveti Sava, a poznat je i po izvorima koji leče bolest i sterilitet.
Aleksandra Stefanović i Miloš Gvozdenović odlučili su da svoje sudbonosno "da" izgovore u Guči, prestonici trube, i to u Crkvi Svetog arhangela Gavrila, mestu koje je snažno povezano sa tradicijom i istorijom Dragačevskog sabora trubača.
Smrtna kazna u Srbiji ukinuta je 2002. godine kada je veliki broj najsurovih i najmonstruoznijih ubica promenom zakona umesto pred streljačkim strojem završio u zatvoru na 40 godina.
Policija u Bečeјu, u saradnji sa Osnovnim јavnim tužilaštvom u Bečeјu, uhapsila je D. P. (30) iz okoline tog mesta, zbog sumnje da јe počinila tešku krađu.
Nestanak Nikole Mitića 10. avgusta 2020. godine isprva je tretiran kao običan slučaj nestale osobe, kada je porodica objavila njegovu fotografiju u javnosti, verujući da je reč o misterioznom nestanku.
Redakcija Informera došla do informacije da je Ava Karabatić danas viđena u Urgentnom centru u Beogradu, gde je, prema saznanjima do kojih smo došli, potražila lekarsku pomoć zbog vidljivih povreda na glavi i licu, a ona nam je sve to i potvrdila.
Popularna voditeljka Jovana Jeremić oglasila se na svom Instagram profilu veoma emotivnom objavom posvećenom svom pokojnom ocu, koja je privukla veliku pažnju javnosti i mnoge ostavila bez teksta.
Rijaliti učesnik Ivan Marinković dotakao se odnosa Maje Marinković i Asmina Durdžića, otkrivši da je u kontaktu sa njom, ali da krivi Asmina što uživa u čitavoj situaciji.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.