• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: J.I.

11.03.2023

09:33

MNOGI KORISTE POPULARNI ZASLAĐIVAČ BEZ KALORIJA, A NISU NI SVESNI KOLIKO JE TO OPASNO! Nutricionista Mirković objašnjava da može da dovede do TROMBOZE

Pixabay

Ljubav

MNOGI KORISTE POPULARNI ZASLAĐIVAČ BEZ KALORIJA, A NISU NI SVESNI KOLIKO JE TO OPASNO! Nutricionista Mirković objašnjava da može da dovede do TROMBOZE

Veoma popularan zaslađivač bez kalorija je Eritritol, koji se posebno koristi u keto dijetama.

Nutricionista Branka Mirković govorila je za Infomer.rs o upotrebi veštačkog zaslađivača ali i njegovom uticaju na zdravlje.

Foto: Printscreen You Tube TVDR

Branka Mitrović nutricionista

 - Preporučuje se pre svega osobama koje imaju dijabetes tipa 1 i 2, insulinsku rezistenciju, kardiovaskularne probleme, gojaznost i svima koji se pridržavaju keto programa ishrane - kaže ona.

Šta je Eritritol?

Eritritol je šećerni alkohol (poliol) koji je odobren za upotrebu kao prehrambeni aditiv u SAD i većini drugih zemalja. Njega je otkrio britanski hemičar Džon Stenhous 1848.godine. On se prirodno javlja u nekim vrstama voća i fermentisane hrane. Na industrijskom nivou, on se proizvodi iz glukoze fermentacijom pomoću kvasca.

Branka dodaje da je Eritritol veoma popularan u svetu.

 - Pored toga sto se koristi kao zaslađivač, sve više se upotrebljava u industriskim proizvodima sa oznakom da je proizvod bez šećera sa Eritritolom. Veoma je popularan u svetu i sve više se koristi i kod nas kao zaslađivač ali i u industrijskim proizvodima, a mnoge poslastičarnice se reklamiraju da prave kolače i torte sa Eritritolom.

Povezanost eritritola i tromboze

Nova studija u časopisu Natura Medicina otkirla je posle velikog istraživanja direktnu vezu između dužeg i većeg korišćenja Eritritola u ishrani i tromboze.

 - Ovo je veoma zabrinjavajuće jer upravo ti pacijenti koriste veće količine ovog zaslađivača, a to su pacijenti sa dijabetesom, gojaznošću, kardiovaskularnim bolestima i ostećenim funkcijama u bubrezima i krvotoku. Zaključak je da se minimalne količine vestačkih zaslađivača mogu bezbedno koristiti ali da oni svakako nisu zdravi i bezopasni - kaže Branka Mirković.

Foto: Pixabay

Tromboza

 - Posebno se uočava opasnost od industrijskih proizvoda, u energetskim i cola pićima, raznim napicima bez šećera jer se tako može uneti veća čak velika količina Eritritola koja dužim korišćenjem može dovesti do opasnosti od zgrušavanja krvi.

Oprez

Mnogi koji su se obradovali da mogu da jedu veće količine poslastica sa Eritritolom jer žele da smanje broj kalorija u njima treba da povedu računa. 

Činjenica je da proizvod ima manje kalorija i tako smanjuje šansu od gojenja ali je potencijalna opasnost od zgrušavanja krvi.


Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Srbija gazi ka Evropi! Starović najavio: Cilj je da do kraja 2027. budemo spremni za pristupanje šengenskom prostoru
Politika

Srbija gazi ka Evropi! Starović najavio: Cilj je da do kraja 2027. budemo spremni za pristupanje šengenskom prostoru

Ministar za evropske integracije Nemanja Starović izjavio je danas da je cilj da do kraja 2027. godine Srbija bude spremna za pristupanje šengenskom prostoru i naveo da je za otvaranje Klastera 3, najvažnije priznanje to što je Evropska komisija početkom jula dala šestu uzastopnu preporuku, naglasivši da ta institucija ima adekvatne mehanizme da na meritoran način proceni ispunjenost obaveza.

10.08.2026

23:00

"Džabe gala večeri, mora da se ide među narod!" Vučić iz sela kod Kokinog Broda očitao lekciju svima: Moramo još više da slušamo građane (VIDEO)
Politika

"Džabe gala večeri, mora da se ide među narod!" Vučić iz sela kod Kokinog Broda očitao lekciju svima: Moramo još više da slušamo građane (VIDEO)

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić još jednom je pokazao šta znači stvarna briga o građanima i odgovornost prema svojoj zemlji! U kasnim večernjim satima, iz prelepog sela smeštenog između Zlatibora i Priboja, nadomak Kokinog Broda, predsednik se obratio naciji i poslao snažnu, emotivnu i direktnu poruku svima u Srbiji.

10.08.2026

22:06

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Džet set