Autor: rts

03.01.2022

NAUČNA OTKRIĆA KOJA SU OBELEŽILA 2021! Naučnici u ŠOKU - crna rupa koja GUTA zvezdu, najstarija životinjska DNK...

Drevna DNK iz zuba milion godina starog mamuta, supermasivna crna rupa, najniža izmerena gravitacija – samo su neka od otkrića u 2021. godini koja su proširila i pomerila granice naučnog istraživanja, ali i naše mašte

Najstarija životinja koja je imala palčeve

Pterosaurus star 160 miliona godina, koji je dobio nadimak "Majmundaktil", najranija je poznata životinja koja je imala palčeve.

Ovaj leteći reptil čiji su fosilni ostaci pronađeni u severoistočnoj Kini, zvanično je nazvan Kunpengopterus antipolikatus, verovatno je koristio palčeve i pokretljive zglobove da se penje kroz krošnje drveća kako bi se dokopao plena, pretpostavljaju naučnici.

Crna rupa koja guta zvezdu

Naučnici su prvi put uspeli da vide kao crna rupa guta neutronsku zvezdu, odnosno ostatke mrtve supergigantske zvezde. Astronomi su ovaj događaj otkrili merenjem gravitacionih talasa koji su proizašli iz sudara dva objekta koji su doprli do Zemlje.

Foto: Pixabay

Crna rupa

Svi prethodno identifikovani izvori ovih talasa u prostor-vremenu sastojali su se od sudara dva slična objekta, kao što su dve neutronske zvezde ili dve crne rupe.

Najstarija pronađena životinjska DNK

Zub sibirskog mamuta koji je živeo pre više od milion godina pobio je prethodni rekord najstarije životinjske DNK koji je do sada otkriven, a koji je držao 700.000 godina star fosil konja.

Naučnici pretpostavljaju da ovo otkriće predstavlja vremenski maksimum koliko dugo DNK može da opstane. Geni ovog mamuta navode na zaključak da je pripadao nekoj do sada nepoznatoj vrsti.

Najveći procenat

Tajanstvena grupa hominida poznata kao Denisovci je davno izumrla, ali ne bez traga. Autohtono pleme Aita Magbukon na Filipinima u svojoj DNK ima oko pet procenata DNK Denisovaca, otkrila je genetska analiza. To je najviši nivo denisovskog porekla koji je pronađen bilo gde u svetu.

Istraživači ove rezultate koriste kako bi, zajedno sa genetskim tragovima iz drugih grupa koje nose denisovsku DNK, pratili kretanje Denisovaca kroz jugoistočnu Aziju, Papuu Novu Gvineju i Australiju.

Izbori 2023

Radovan Kovačević, šef delegacije BiH Parlamentarne skupštine OEBS: Izbori u Srbiji su bili fer i demokratski, opozicija mora da prihvati poraz!
Izbori 2023

Na Zimskom zasedanju PS OEBS u Beču, u Parlamentarnoj skupstini OEBS, govorio je Radovan Kovačević, šef delegacije Bosne i Hercegovine Parlamentarne skupstine OEBS gde je izjavio da su izbori u Srbiji bili fer i demokratski, ali i naglasio da su glasači iz Republike Srpske, koje je opozicija napadala svim silama, imali pravo da glasaju

23.02.2024

Nebojša Bakarec: Skaredno je da nasilnik Đilas pridikuje o nasilju!
Kolumne

Nebojša Bakarec: Skaredno je da nasilnik Đilas pridikuje o nasilju!

Parafraziraću čuvenu izreku – „Ko o čemu k...a Đilas o poštenju“. Nasilnik Dragan Đilas je 23.2.2024. dao skarednu izjavu: „Danas je otkriven nož kod učenika osmog razreda u osnovnoj školi Vladislav Ribnikar. U istoj školi gde se prošlog maja desilo ubistvo velikog broja dece, što pokazuje da se ništa u Srbiji posle tragedije nije promenilo.

23.02.2024

Mi smo isti narod! Milićević i Klokić: Drina je kičma koja nas spaja!
Politika

Mi smo isti narod! Milićević i Klokić: Drina je kičma koja nas spaja!

Ministar bez portfelja zadužen za odnose sa dijasporom Đorđe Milićević danas je sa ministrom za evropske integracije i međunarodnu saradnju u Vladi RS Zlatanom Klokićem obišao štandove sa turističkom ponudom Republike Srpske na Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu. Dvojicu ministara ugostio je direktor Predstavništva RS u Srbiji Mlađan Cicović.