• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video
author image
Informer.rs

Novinar

21.05.2024

13:10

Popularna dijeta je loša za zdravlje! Nova istraživanja upozoravaju na opasnosti

Shuterstock

Zdravlje

Popularna dijeta je loša za zdravlje! Nova istraživanja upozoravaju na opasnosti

Prema poslednjim istraživanjima popularna keto dijeta može da izazove starenje organa i da poveća rizik za pojavu srčanih oboljenja i kancera.

Prema novim saznanjima ketogena ili keto dijeta izaziva nakupljanje oštećenih ćelija u organima miševa, što ukazuje da ovakav način ishrane može ubrzati starenje organa, povećavajući rizik od srčanih oboljenja i raka.

U poslednje vreme sve više ljudi, sa ciljem gubitka kilograma, eksperimentiše sa keto dijetom, tokom koje se u organizam unosi malo ugljenih hidrata i veoma mnogo masti.

S obzirom da su prethodna istraživanja pokazala različite efekte ove vrste ishrane, doktor Dejvid Gius sa Medicinskog univerziteta UT u San Antoniju i njegove kolege odlučili su da sprovedu testove na miševima.

Foto: Shuterstock

 

Tri nedelje su hranili šest miševa ishranom u kojoj je više od 90 odsto kalorija dolazilo iz masti, a manje od 1 odsto iz ugljenih hidrata. Kontrolna grupa glodara jela je standardnu ishranu u kojoj je 17 odsto kalorija dolazilo iz masti, a 58 odsto iz ugljenih hidrata.

Naučnici su potom analizirali uzorke tkiva iz srca, bubrega, jetre i mozga miševa. Otkrili su da su životinje na ketogenoj ishrani imale  značajno više prerano ostarelih ćelija u svojim organima u odnosu na one na standardnoj ishrani.

Na primer, u njihovim bubrezima je u proseku zabeležena četiri puta veća količina markera ćelijskog starenja.

Foto: Shuterstock

keto ishrana

 

Nivo loših ćelija raste sa godinama, a čini se da bi keto dijeta mogla da ubrza njihovo nakupljanje i starenje tela.

Ova vrsta ishrane bi stoga mogla povećati rizik od srčanih oboljenja, raka i dijabetesa tipa 2, tvrde stručnjaci.

Kada su stručnjaci ponovo uveli standardnu ishranu miševima koji su neko vreme dobijali keto obroke, starenje ćelija je smanjeno.

 - Iako je ketogena dijeta verovatno dobra, očigledno nije za svakoga. Što je najvažnije, morate da napravite pauzu - rekao je doktor, Gius,  a prenosi New Scientist.

Istraživanje koje donosi nova saznanja o keto dijeti objavljeno je u časopisu Science Advances.  




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Najpoznatiji grčki pevač dobio drugo dete
Showbiz

Najpoznatiji grčki pevač dobio drugo dete

Porodica popularnog grčkog pevača Konstantinosa Argirosa postala je bogatija za još jednog člana. Njegova supruga Aleksandra Nika porodila se 8. juna i na svet donela zdravu devojčicu, njihovo drugo dete.

10.06.2026

14:28

Džet set