• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video
author image
Informer.rs

Novinar

23.07.2024

10:00

Topla ili ledena kafa? Stručnjaci otkrivaju koja je zdravija

Shuterstock

Zdravlje

Topla ili ledena kafa? Stručnjaci otkrivaju koja je zdravija

Šoljica tople kafe poboljšava raspoloženje i otklanja umor. Ali, i hladna kafa ima neke prednosti.

 - Pokazalo se da topla kafa ima veće količine antioksidanata, što bi moglo biti korisno za zdravlje -  rekao je dr dr. Majidu Bejzit, kardiolog u bolnici "Memorial Hermann Sugar Land" u Teksasu.

Antioksidansi su molekuli koji napadaju slobodne radikale, nestabilna jedinjenja koja povećavaju oksidativni stres u celom telu. Pokazalo se da previše oksidativnog stresa oštećuje ćelije i dovodi do dugoročnih zdravstvenih problema kao što su bolesti srca, Alchajmerova bolest, otkazivanje bubrega.

Studija iz 2018. u časopisu Scientific Reports, na primer, otkrila je da topla kafa ima veći nivo antioksidanata u poređenju sa ledenom kafom.

To je zato što kuvanje kafe u toploj vodi izvlači više hranljivih materija iz zrna nego priprema kafe u hladnoj vodi.

S druge strane, hladna kafa ima manju kiselost i može pomoći regulisanju šećera u krvi.

Foto: Shuterstock

 

Neka istraživanja takođe sugerišu da vam topla kafa može dati veći energetski podsticaj. Studija Američkog hemijskog društva iz 2020. godine, na primer, otkrila je da u vrućoj kafi postoji veći nivo kofeina nego u hladnoj kafi.

Foto: Shuterstock

 

 

Čak i miris tople kafe može da učini da se osećate opuštenije, jer topla kafa ima jaču aromu od ledenih pića,  prenosi Daily Mail.




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Nebojša Bakarec: Sva Vučićeva odlikovanja – Najveće je ono od naroda!
Kolumne

Nebojša Bakarec: Sva Vučićeva odlikovanja – Najveće je ono od naroda!

Predsednik Republike Srbije, Aleksandar Vučić je odlikovan je danas, 9.6.2026. godine, od strane predsednika Angole, Žoao Manuela Gonsalveša Lorensa, Ordenom Agostina Neta. Predsednik Republike Srbije, Aleksandar Vučić je odlikovan sedamnaest puta tokom svoja dva mandata predsednika Republike, od strane stranih državnika i verskih velikodostojnika.

09.06.2026

19:04

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

SJAJNE VESTI! Krov nad glavom za oko 12.000 mladih
Društvo

SJAJNE VESTI! Krov nad glavom za oko 12.000 mladih

Više od 7.000 mladih već je rešilo stambeno pitanje uz subvencionisane kredite za kupovinu prve nekretnine, a nakon proširenja garantne šeme za dodatnih 300 miliona evra, biće odobreno još najmanje 5.000 kredita, poručili su iz Ministarstva finansija.

09.06.2026

17:00

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Džet set