Nova studija otkriva da preskakanje doručka, popularna praksa u povremenom postu, može povećati rizik od kardiovaskularnih bolesti, čime se naglašava važnost jutarnjeg obroka za očuvanje zdravlja.
Poslednjih godina, sve više ljudi deli svoje trikove za mršavljenje, smanjenje holesterola i poboljšanje krvnog pritiska.
Uz podršku brojnih poznatih ličnosti i uticajnih ljudi, povremeni post podstiče ljude da konzumiraju svu hranu u kontrolisanom vremenskom okviru. Najpopularniji metod se zove Leangains protokol, koji uključuje preskakanje doručka i jedenje samo u periodu od osam sati (kao što je 12-20 časova). Zatim postite 16 sati.
Istraživanje Američkog udruženja za srce obuhvatilo je oko 20.000 odraslih osoba prosečne starosti od 49 godina. Učesnici su praćeni između osam i 17 godina i popunjavali su 24-časovni upitnik o ishrani.
Povećan rizik od smrti
Utvrđeno je da su oni koji su jeli u okviru osmočasovnog perioda, karakterističnog za povremeni post, imali čak 91odsto veći rizik od smrti usled kardiovaskularnih bolesti. Rizik je bio naročito povećan kod osoba sa srčanim oboljenjima ili rakom.
Foto: Shutterstock
Potrebno je više istraživanja da bi se ove tvrdnje potvrdile, jer su naučnici svesni da podaci o ishrani mogu biti nepouzdani. Faktori poput načina života, koji takođe mogu uticati na zdravlje, nisu uzeti u obzir u ovoj studiji.
- Bili smo iznenađeni kada smo otkrili da ljudi koji slede osmočasovni režim ishrane imaju veću verovatnoću da umru od kardiovaskularnih bolesti. Iako je ova dijeta popularna zbog potencijalnih kratkoročnih koristi, naše istraživanje jasno pokazuje da kraće trajanje ishrane nije povezano sa dužim životom. Ovo je posebno važno za pacijente sa postojećim srčanim oboljenjima ili rakom. Naši nalazi ukazuju na potrebu za opreznijim i personalizovanim pristupom ishrani, u skladu sa zdravstvenim stanjem pojedinca i najnovijim naučnim dokazima - izjavio je dr Kristofer D. Gardner za "Miror".
Dodao je da, iako postoji "povezanost" između osmočasovnog režima ishrane i kardiovaskularne smrti, to ne znači da je vreme obroka direktno uzrokovalo ove ishode. Kada je reč o mršavljenju, mnogi stručnjaci smatraju da preskakanje doručka nije efikasno i može dovesti do kasnijeg prejedanja.
Možete propustiti esencijalne hranljive materije i jesti više grickalica tokom dana zbog gladi. Ovo mišljenje dele NHS, Akademija za ishranu i dijetetiku i Dijetetska asocijacija Australije - saopštilo je Britansko udruženje dijetetičara.
NHS preporučuje zdrav doručak bogat vlaknima i proteinima, poput voćne kaše, kajgane, pečuraka na tostu ili proteinskih šejkova, umesto slatkih žitarica i prerađenog mesa.
Iako je ranija stručna literatura govorila da su karcinomi bolesti starijeg životnog doba, praksa pokazuje da sve više mladih oboleva od karcinoma. Mnogi zdravstveni stručnjaci tvrde da je zbog današnje poražavajuće statistike kriva brza i loša ishrana.
Iako su banane, hleb i krompir često smatrane nepoželjnim namirnicama, nutricionistkinja Nada Vogt ističe da slobodno možete da ih jedete, bez griže savesti.
Klaudija de Albukerki Selada (23) je pojela supu iz kesice, a onda je ubrzo nakon toga njen život postao prava borba jer se zarazila botulizmom. Sumnja se da je nije dovoljno podrejala supu.
Vrlo često zanemarujemo jasne simptome bolesti i otkrijemo ih tek kada oni postanu mučni. Teri Simpton je cenjeni hirurg koji objašnjava koliko je važno odmah reagovati ako ugledamo krv u stolici.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Iako je ranija stručna literatura govorila da su karcinomi bolesti starijeg životnog doba, praksa pokazuje da sve više mladih oboleva od karcinoma. Mnogi zdravstveni stručnjaci tvrde da je zbog današnje poražavajuće statistike kriva brza i loša ishrana.
Godinama su ruske trupe istraživale ukrajinski garnizon u Nikolajevki u Donjeckoj oblasti na istoku Ukrajine, šaljući male timove infiltratora da pronađu liniju proboja. Međutim, 29. jula su prestali sa istragom.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić poručio je da nije pozivao na bojkot Hvara i Brača, kao što navode mediji u Hrvatskoj, već da je rekao da mu je lepši Kokin Brod.
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić prokomentarisao je najnovije jezive poruke i izjave agresivnih blokadera koji su bez trunke srama poručili "biće mrtvih, pobedićemo", poslavši im jasnu, nepokolebljivu i dostojanstvenu poruku.
Dok su blokaderi danima pozivali građane na bojkot manifestacije „Dani piva“ u Zrenjaninu, njihov politički saborac Miloš Jovanović očigledno nije imao nameru da ih posluša.
Dežurni Đilasov poslanik Peđa Mitrović istrčao je pred medije u nameri da po svaku cenu popljuje najveći razvojni projekat u istoriji Srbije, napadajući Ekspo i lupajući izmišljotine od kojih pamet staje.
Ministarka rudarstva i energetike Dubravka Đedović Handanović razgovarala je danas sa delegacijom Svetske banke o narednim koracima u pripremi novog gasnog programa koji obuhvata razvoj unutrašnje gasne infrastrukture, uključujući izgradnju prve deonice gasovoda Niš-Velika Plana.
Gradonačelnik Subotice Stevan Bakić i direktor preduzeća „Trans-jug“ DOO, iz Obrenovca, Dejan Petković sastali su se danas, u Kabinetu gradonačelnika u Gradskoj kući, povodom ispunjenja drugog dela ugovorne obaveze koja se odnosi na obnovu i unapređenje voznog parka javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika na teritoriji Subotice.
Holivudski glamurozna supruga predsednika Jugoslavije Tita, Jovanka Broz, dominirala je na fotografiji tog 11. avgusta 1954. godine na naslovnoj strani Večernjih Novosti. Snimljena je zajedno sa mužem na prijemu u slovenačkom ekskluzivnom letovalištu Bledu, dok oboje razgovaraju sa grčkim ministrom spoljnih poslova.
Saobraćajni policajci u Šapcu su za dva dana proteklog vikenda u kontrolama na putevima Mačvanskog okruga otkrili i isključili iz soabraćaja 86 pijanih i trojicu vozača koji su vozili pod dejstvom narkotika.
Pripadnici policije u Zrenjaninu, tokom manifestacije „Dani piva“, koja je održana od 5. do 9. avgusta, otkrili su ukupno 1.501 prekršaj, a iz saobraćaja je isključeno 110 vozača koji su vozili pod dejstvom alkohola i sedam pod dejstvom psihoaktivnih supstanci.
Očekuje se da će trenutni toplotni talas u Italiji biti najduži od ukupno četiri koja su ove godine pogodila tu zemlju i da će trajati najmanje do 17. avgusta, izjavio je danas fizičar sa Univerziteta u Trentu Lorenco Đovanini.
Pregovori između Omana i Irana o omogućavanju plovidbe u Ormuskom moreuzu su sada u poodmakloj fazi, saopštilo je Ministarstvo spoljnih poslova Katara.
Drugi reaktor nuklearne elektrane Černavoda u Rumuniji mogao bi da bude zaustavljen u naredna dva dana, odnosno do 13. avgusta zbog kontinuiranog pada nivoa Dunava, saopštila je danas kompanija Nuklearelektrika, nakon što je zabeležen kritični vodostaj od minus 230 centimetara.
Zorana Jovanović Zorannah našla se na meti korisnika društvenih mreža zbog najnovijeg snimka koji je objavila, a zamerili su joj na higijeni u njenom automobilu.
Starleta Maji Marinković pukao je silikon u zadnjici tokom boravka u "Eliti 9", te je svojevremeno morala da napusti rijaliti, a sada se oglasio doktor Dragan Milivojević koji joj je u istu ugradio 840 kubika.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.