Prekomerna upotreba kofeina povezana je s povećanim rizikom od smrtonosnih srčanih bolesti, pokazalo je novo istraživanje. Samo četiri šoljice kafe dnevno mogu izazvati ozbiljne kardiovaskularne probleme, upozoravaju stručnjaci.
Kofein značajno utiče na ubrzanje otkucaja srca i povećanje krvnog pritiska, čime direktno opterećuje krvne sudove i rad srca. Dugotrajna konzumacija većih količina kofeina neminovno vodi ka potencijalnim srčanim problemima.
Više od četiri šoljice povećava rizik od bolesti
Istraživanje doktorke Nensi Kagatar ukazuje na to da ispijanje više od četiri šoljice kafe dnevno može povećati rizik od ozbiljnih srčanih oboljenja.
- Zbog svog uticaja na autonomni nervni sistem, redovna konzumacija kofeina može kod zdravih osoba povećati opasnost od hipertenzije i drugih kardiovaskularnih problema - izjavila je doktorka Kagatar. Ona je, zajedno s timom indijskih naučnika, došla do ovih zaključaka proučavajući 92 zdrave osobe, prenosi Daily mail.
Foto: Shuterstock
Tokom istraživanja, ispitanicima su mereni otkucaji srca i krvni pritisak pre i posle trominutne kardio vežbe. Prikupljeni su podaci o demografiji i unosu kofeina, uključujući informacije o tome da li piju kafu, čaj ili bezalkoholna pića. Oko 20 odsto učesnika konzumiralo je više od 400 mg kofeina dnevno, što je ekvivalentno dvema energetskim pićima ili oko devet šoljica crnog čaja. Kod tih ispitanika primećeni su povišen krvni pritisak i ubrzan rad srca nakon vežbanja.
- Podizanje svesti o rizicima prekomerne upotrebe kofeina ključno je za očuvanje zdravlja srca- smatra doktorka Kagatar.
Najveći unos kofeina zabeležen je kod žena iz urbanih sredina koje rade u poslovnom okruženju.
Foto: Shutterstock
Privremeno povišen krvni pritisak nije opasan, ali dugotrajan visok pritisak može oštetiti krvne sudove i srčani mišić, što može dovesti do srčanog ili moždanog udara, problema s bubrezima, demencije i oštećenja vida. Hronično ubrzan puls takođe može izazvati slične komplikacije.
Kofein je najrasprostranjenija psihoaktivna supstanca na svetu. On blokira receptore u mozgu koji regulišu san, pamćenje i koncentraciju, ubrzava rad srca i povećava dotok kiseonika u mozak, što pomaže da se osećamo budnije.
Umereno konzumiranje kofeina nije štetno
Starija istraživanja sugerišu da umerena konzumacija kofeinskih napitaka nije štetna, kao i da ispijanje male količine čaja može poboljšati zdravlje creva i smanjiti rizik od srčanih bolesti. Neka istraživanja ukazuju da umerena upotreba kafe može produžiti život osoba koje rade u kancelarijama.
Zaključno, prekomerna konzumacija kofeina, naročito iz energetskih pića s visokim sadržajem kofeina i šećera, može dugoročno negativno uticati na kardiovaskularno zdravlje, zavisno o opštem zdravlju pojedinca. Unos više od 5000 mg kofeina može biti fatalan, prema podacima Centra za bolesti zavisnosti i mentalno zdravlje.
Glumica Kejša Neš Vitaker preminula je u 51. godini prošle godine nakon duge borbe sa anoreksijom. Vest je objavila njena ćerka na Instagramu, a uzrok smrti, prema medijima, bile su zdravstvene komplikacije povezane sa poremećajem ishrane.
Duboke promene kroz koje prolazi ljudski mozak tokom trudnoće zabeležene su po prvi put, nakon što su istraživači izvršili precizno skeniranje trudnice.
Legendarni glumac Brus Vilis ponovno je privukao pažnju javnosti kada je primećen tokom vožnje automobila, što je izazvalo brigu među obožavaocima jer je evidentno da je njegova bolest rapidno napredovala.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Glumica Kejša Neš Vitaker preminula je u 51. godini prošle godine nakon duge borbe sa anoreksijom. Vest je objavila njena ćerka na Instagramu, a uzrok smrti, prema medijima, bile su zdravstvene komplikacije povezane sa poremećajem ishrane.
Izjava jednog gledaoca u programu uživo izazvala je burne reakcije na društvenim mrežama, nakon što je govorio o šutiranju glavnog urednika Informera Dragana J. Vučićevića i pozvao se na raniji incident.
Ruska avijacija uništila je privremene punktove ukrajinskih snaga i centre za kontrolu bespilotnih letelica u Dnjepropetrovskoj i Hersonskoj oblasti, saopštilo je Ministarstvo odbrane Rusije.
Dok blokaderi i deo opozicije u Srbiji godinama ćute na napade koji dolaze iz regiona, hrvatski evroparlamentarac Tonino Picula ponovo je pokazao šta zaista misli o Srbiji i njenom predsedniku Aleksandru Vučiću.
U svojoj objavi, Brnabić je ukazala na to da je ovoj grupaciji bilo potrebno manje od 24 sata da smisli opravdanje za sramno nasilje nad novinarom, po ko zna koji put prebacujući krivicu na državu i predsednika Aleksandra Vučića za incidente koje sami kreiraju, sprovode i podržavaju.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas na svečanom delu izborne sednice PUPS-a da država ulaganjem u vojsku čuva svoje nebo i zemlju i da se niko neće drznuti da nas napadne.
Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.
Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.
Cena trešanja drastično su pale u odnosnu na početak sezone, pa se sada prodaju od 160 do 200 dinara po kilogramu. Najpoznatije sorte su, kažu prodavci, "Doktorka" i "Herc", a za razliku od prošle godine, roda ima na pretek.
Grčko ostrvo Evija, popularno među srpskim turistima, jutros je pogodio zemljotres jačine 4,3 stepena po Rihterovoj skali, saopštio je Evropsko-mediteranski seizmološki centar (EMSC).
U Guči se ove godine održava jubilarni 65. Sabor trubača! Prema najavama organizatora, finalni program i najatraktivniji deo Sabora - izbor najboljeg trubača i orkestra zakazan je za vikend od 7. do 9. avgusta.
Zemljotres jačine 7,8 stepena Rihterove skale pogodio je danas region Mindanao na jugu Filipina, izazvavši paniku u delovima pacifičkog arhipelaga, pošto su se zgrade urušile, a prijavljeno je najmanje 15 mrtvih i 129 povređenih osoba.
Izraelska vojska (IDF) saopštila je danas da je spremna za još najmanje nekoliko dana borbi protiv Irana, a potencijalno i za potpuno obnavljanje rata.
Oružane snage Letonije danas su izdale upozorenje na vazdušnu pretnju za svoje regione koji se graniče sa Rusijom i Belorusijom, pozivajući stanovnike da ostanu u svojim domovima.
Iranski i katarski ministri spoljnih poslova Abas Arakči i Mohamed Al Tani razgovarali su danas o pregovorima Irana i Sjedinjenih Američkih Država i posredničke uloge Katara u tim razgovoraima, saopšteno je danas iz Ministarstva spoljih poslova Katara.
TS Media, multimedijalni segment Telekoma Srbija, u saradnji sa Sava Centrom, od 12. do 14. juna, organizuje besplatne večernje projekcije remasterizovanih domaćih filmskih klasika na krovu Sava Centra.
Radoš Bajić dobitnik je nagrade "Zlatni vitez" na Međunarodnom filmskom festivalu u Sevastopolju za najbolju glavnu mušku ulogu u filmu "Čuvar ikone Svetog Đorđa".
Sportista Marko Bojković je sinoć objavio niz storija u kojima preti trubaču Dejanu Petroviću i njegovoj ćerki Jovani koju je navodno udario brat MMA borca.
Bivša rijaliti učesnica Jelena Ilić, koja je javnosti poznata i kao bivša supruga Ivana Marinkovića, potpuno je promenila svoj izgled nakon razvoda i danas izgleda neprepoznatljivo.
Pevač Hasan Dudić otkrio je kako nije znao da je njegov sin Miki Dudić napustio "Elitu", jer je prethodnih dana bio u bolnici zbog problema sa zdravljem.
Odnos između roditelja i dece često oblikuje životni put, a naše pevačice tokom godina govorile su o teškim porodičnim situacijama, udaljavanju od očeva, ali i bolnim uspomenama koje nose iz detinjstva.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.