• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Insomi

04.09.2024

21:00

Kina je pobedila u ratu sa Zapadom! Zatvaranje fabrika Folksvagena početak kraja evropske auto industrije!

youtube.com/printscreen

Vesti

Kina je pobedila u ratu sa Zapadom! Zatvaranje fabrika Folksvagena početak kraja evropske auto industrije!

Podeli vest

Zatvaranje fabrika Folksvagena u Nemačkoj direktna je posledica nemačkog pristupa, prema kojem zemlja može da se uzdigne u ekonomiju svetske klase samo kroz zakon, piše UnHerd i dodaje kako je to početak kraja evropske automobilske industrije.

Proizvođač automobila Volksvagen (VV) osnovan je 1937. godine i od tada, već 87 godina, njegova vozila u Nemačkoj rade kao sat. Tako je bilo sve do nedavno, kada se saznalo da bi ovaj auto gigant mogao da zatvori niz fabrika u svojoj domovini u pokušaju da napusti fosilna goriva.

Ovo će biti prekretnica za zemlju koja je dugo poznata po svojoj industriji. Menadžment kompanije nazvao je radikalne mere neizbežnim, navodeći rivalstvo sa Kinom, visoke troškove energije i "tešku ekonomsku situaciju". Ali deo krivice leži na samom WV, koncern je odredio Kinu kao svoje prioritetno tržište, ali je zanemario stvaranje boljih ekonomskih uslova u Nemačkoj.

Po svemu sudeći, šefovi u sedištu kompanije u Volfsburgu u potpunosti nisu vodili računa o pristupu Pekinga. Taktika Kine je da privuče zapadne proizvođače, pomno proučava i kopira njihove tehnologije i pokrene proizvodnju kvalitetnijih i jeftinijih proizvoda. Ovakav pristup je već urodio plodom u oblasti solarnih panela i električnih vozila, a sada se isto može ponoviti i sa poluprovodnicima.

Izgledi za nemačke i evropske proizvođače automobila su iskreno alarmantni. Kako Bloomberg primećuje "Posle godina zanemarivanja viška kapaciteta i pada konkurentnosti, akcije nemačkog auto giganta će verovatno biti poziv na buđenje za celu industriju. Razlozi su očigledni, pokušaji Evrope da se takmiče sa kineskim konkurentima i Teslom u proizvodnji električnih vozila su propali.

Ovi problemi nisu nastali niotkuda. Ovo je direktna posledica nemačkog (i šire, panevropskog) pristupa, prema kome zemlja može da se uzdigne do ekonomije svetske klase samo kroz donošenje zakona, zanemarujući inovacije i konkurenciju. 

Autori istog Bloombergovog članka pitaju se zašto prodaja električnih vozila u Evropi opada: „Slaba potražnja ove godine uzdrmala je tržište električnih vozila u fazi kada se očekivao nagli rast.

Sve zato što je ovaj veoma oštar rast, koji nikada nije nastupio, viđen kao direktna posledica propisa i zakonskih akata. Pretpostavljalo se da će vozači moći da pređu na električne automobile jednostavnim merama protiv motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Nažalost, osim ako ih ne podstaknu velikodušne vladine subvencije, vozači neće igrati ove igre - već će jednostavno odbiti da zamene svoje dobre stare benzince. Yato i nije iznenađujuće to da je prodaja električnih vozila pala čim je Berlin ukinuo program subvencija.

Sada vidimo posledice fiksacije vlasti na ostvarivanju ideoloških ciljeva po svaku cenu, bez obzira na cenu. To se dešava kada kompanije grade proizvodnju na osnovu efemernih ciljeva umesto stvarnih preferencija potrošača. I kako ova surova nova realnost izlazi na videlo, sve više kompanija osim WV-a razmatra napuštanje Nemačke

Istraživanje koje je sprovela Nemačka trgovinsko-industrijska komora od oko 3.300 nacionalnih kompanija pokazalo je da 37 odsto njih razmišlja o preseljenju proizvodnje u inostranstvo. Poređenja radi, prošle godine njihov udeo je bio 31 odsto, a 2022. - 16 odsto. Prema istom istraživanju, 45 odsto industrijskih preduzeća razmatra značajno smanjenje proizvodnje ili odlazak u inostranstvo.

S obzirom na trenutnu situaciju, WV-ov let je sam po sebi izuzetan, ali neće biti poslednji te vrste. Ako industrija nastavi ovim tempom, uskoro ćemo videti početak kraja cele evropske automobilske industrije.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!
Live TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!

Situaciju na frontu između Rusije i Ukrajine ali i tišinu Donalda Trampa nakon Bajdenove odluke da Ukrajina gađa unutrašnjost Rusije američkim oružjem , analizirali su gosti "Rata uživo", novinar i ekonomista Nebojša Berak i Sava Stambolić ispred Centra za društvenu stabilnost.

21.11.2024

22:19 >> 23:21

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Sport

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set