• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer.rs

14.11.2022

10:41

ĐILAS: Stari savski most nije nacistički

Tanjug/Jadranka Ilić

Vesti

ĐILAS: Stari savski most nije nacistički

Podeli vest

Predsednik Stranke slobode i pravde Dragan Đilas, u skladu sa Zakonom o informisanju i medijima, reagovao je na autorski tekst Nebojše Bakareca, koji je objavljen na našem portalu pod naslovom "Odgovor Đilasu - Nacistički most je dotrajalo usko grlo!"

Reagovanje Dragana Đilasa prenosimo u celosti:

1. Stari savski most se ne može zvati "nacističkim mostom" kako to radi g. Bakarec, jer bi to
značilo da u Beogradu svi njegovi građani 75 godina koriste nešto što je nacističko. To je ozbiljna uvreda za sve Beograđane.

2. Most je simbol otpora Beograđana fašizmu, jer ga je od rušenja koje su planirale okupacione nacističke snage, sačuvao ličnim činom učitelj Miladin Zarić, rizikujući svoj život

3. G. Bakarec tvrdi da ja nisam želeo da izgradim metro, jer pet godina koliko sam bio 
gradonačelnik nisam započeo gradnju. Stranka, čiji je deo g. Bakarec, je na vlasti u Beogradu osam godina. Po njegovoj logici ni oni ne žele metro. Istina je suprotna. Metro je izuzetno komlikovan projekat i potrebne su godine prirpeme da bi se počelo sa radovima

4. Nije tačno da je projekat metroa za koji je urađen idejni projekat i obezbeđeno finansiranje projekat ,lakog šinskog sistema", kako to tvrdi g. Bakarec. 2010. godine je Skupština Beograda jednoglasno donela odluku da se odustaje od projekta lakog šinskog sistema - poništila je odluku koju je ranije donela koaliciona vlast DS-DSS, čijii je funkcioner bio g. Bakarec - i zvanično usvojila predlog da se u Beogradu gradi nezavisni šinski sistem - klasičan metro.

5. G. Bakarec iznosi neistinu kada tvrdi da su na toj skupštini protiv ovakvog projekta glasali
odbornici Srpske radikalne i Demokratske stranke Srbije, među kojima je i on bio. Lako je utvrditi uvidom u zapisnik da je odluka o izgradnji ,,pravog metroa" doneta jednoglasno.

6. G. Bakarec osporava moju tvrdnju da smo imali završen idejni projekat, sva geološka
ispitivanja i obezbeđena sredstva od strane EIB-a, EBRD-ija i francuske Vlade pitanjem pa zašto onda nismo pet godina započeli gardnju. Odluku o vrsti šinskog prevoza donela je Skupština grada 2010. Stručna radna grupa, na čelu sa prof dr Vukanom Vučićem, koja je sa francuskom kompanijom EGIS radila na izradi idejnog projekta oko dve godine. Dopis o finansiranju smo na osnovu tog projekta dobili 2012. godine. Ostalo je da se uradi glavni projekat i raspiše tender za prvu liniju, za šta je takođe potrebno ozbiljno vreme. Prva linija je trebalo da bude završena do 2020., druga do 2024. godine.

7. G. Bakarec tvrdi da je Most na Adi izgrađen na pogrešnom mestu, nisu urađene pristupne saobraćajnice i da se ne zna cena mosta. Lokaciju su odredili saobraćajni inženjenjeri i ona je bila jedina moguća. Izgled mosta komisija na čelu sa predsednikom SANU Nikolom Hajdinom. Uz most je za četiri godine urađeno spuštanje Požeške ulice do Careve Ćuprije, petlja Careva Ćuprija, petlja Hipodrom, a sa novobeogradske strane pristupna saobraćajnica do naselja Belvil. Od 2013. do danas je produžena prilazna saobraćajnica do ulice Tošin bunar i postavljene tramvajske šine preko mosta. Cena mosta je javno dostupan podatak i nalazi se u izveštaju državnog revizora (DRI) i
iznosi 161 miliona evra.

8. G. Bakarec dovodi u sumnju održavanje izbora na proleće u Beogradu, iako je to javno više puta rekao predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić. Za razliku od g. Bakareca ja verujem da će g. Vučić ispuniti obećanje koje je dao građanima.

9. G. Bakarec tvrdi da je 2013. kumulutavni dug Beogarda (šta god taj termin značio) bio 1,18 milijardi evra. Zvanični podaci ministarstva finansija Republike Srbije, kao i izveštaji Fiskalnog saveta jasno govore da je dug Beograda oktobra 2013. iznosio 400 miliona evra. Da se dug obračunava na način kako to g. Bakarec radi i da u njega ulaze sve obaveze koje grad i gradska preduzeća imaju, onda bi na današnji dan dug Beograda bio preko tri milijarde evra. Samo za projekat spalionice u Vinči grad se obavezao da 30 godina isplaćuje iznos veći od 34 miliona evra godišnje. Samo to bi bilo 1,18 milijardi evra, koje g.Bakarec pominje. Na svu sreću metod g. Bakareca se ne primenjuje nigde na svetu, tako da su takve tvrdnje, kao i većina drugih koje je izneo, netačne.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

TV

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set