Autor: Informer/Journal of Human Evolution

12.04.2022

SUSRET NEANDERTALACA I PRALJUDI SA BLISKOG ISTOKA KOD NIŠA! Saznajte od kada datiraju ZUBI PRONAĐENI na ovom lokalitetu...

rtv.rs

U okolini Niša pre 300.000 godina prvi put su se sreli neandertalci i praljudi sa Bliskog istoka. Četiri zuba pronađena u pećini Velika Balanica u Sićevačkoj klisuri svedoče o susretu dve populacije, pokazuje analiza koju je uradio tim stručnjaka iz Srbije i Kanade

Jedna dečija gornja šestica i još tri zuba odrasle osobe pronađeni su u pećini Velika Balanica kod Niša.

Pripadali su neandertalcima, saopštio je međunarodni tim stručnjaka iz Srbije i Kanade koji vode profesor Mihailović i profesorka Mirjana Roksandić sa Univerziteta u Vinipegu u Kanadi.

Zubi su stari oko 300.000 godina i najstariji su fosili neandertalca u istočnoj Evropi i drugi najstariji u Srbiji, navedeno je u studiji objavljenoj u časopisu ''Journal of Human Evolution''.

-To je prvi dokaz sudara ove dve grupe - neandertalaca i tadašnje populacije sa Bliskog istoka -navodi profesor Dušan Mihailović sa katedre za Arheologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, član tima koji je radio na istraživanju.

Inače, zubi iz Velike Balanice pronađeni su zajedno sa tragovima ognjišta i kamenim alatkama za obradu kože.

Najstariji fosil

Pola miliona godina stara donja vilica pronađena u Maloj Balanici 2006. godine najstariji je do sada otkriveni ljudski fosil na području Srbije

Širenje sa zapada na istok

Predrag Radović, jedan od članova tima i asistent na Filozofskom fakultetu u Beogradu, navodi da anatomija ostataka pokazuje vezu neandertalaca na ovom području sa civilizacijom koja je živela u drugim delovima Evrope.

Ovi zubi, prema rečima Predraga Radovića, jednog od članova tima i asistenta na Filozofskom fakultetu u Beogradu, pokazuju da se morfološki pandani najranijih neandertalaca koji su živeli u Španiji pre 430.000 godina na teritoriji današnje Srbije, javljaju pre oko 300.000 godina.

Pritom, istraživanja pokazuju i da su neandertalci kao vrsta počeli tada da se šire sa zapada na istok.

Bonus video:

Uticaj Bliskog istoka

Jedan od zaključaka njihovog istraživanja je da postoje jake indicije da je u periodu pre 300.000 godina došlo do populacionih pomeranja sa Bliskog istoka ka jugoistočnoj Evropi i da su neandertalci, koji su u to vreme došli sa zapada u jugoistočnu Evropu preuzeli tu kulturu.

Iako i dalje nije razjašnjeno koja je tačno populacija u to vreme živela na Bliskom istoku i kolike je veze imala sa ranim modernim ljudima, postoje jasne naznake o uticaju na neandertalce na području današnje Srbije.

-Bliskoistočna populacija u to vreme nije bila neandertalska, to je bila neka druga grupa hominina. Koliko je imala veze sa ranim modernim ljudima, za sada nije jasno -navodi Mihailović.

Ipak, još se ne može sa sigurnošću reći da li je do „širenja kulturnih inovacija došlo migracijama ljudi ili razmenama ideja između zajednica", „niti se mogu identifikovati izvorni nosioci ove tehnologije", piše u Saopštenju tima istraživača.

Izvesno je, kako su naveli, da su te inovacije dovele do konačnog uobličavanja kulturnih obrazaca karakterističnih za srednji paleolit - period koji predstavlja jednu od prekretnica u ranoj praistoriji čovečanstva.

Nastavljeni razgovori vlasti i opozicije o izbornim uslovima!

Nastavljeni razgovori vlasti i opozicije o izbornim uslovima!

U Skupštini Srbije nešto posle 13.00 časova počeo je sastanak predsednice Skupštine Srbije Ane Brnabić sa predstavnicima poslaničkih grupa, političkih stranaka nacionalnih manjina i udruženja, radi konsultacija oko obrazovanja radnih grupa za unapređenje izbornog procesa i uvid, kontrolu i reviziju Jedinstvenog biračkog spiska.

26.04.2024