• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Informer

16.11.2023

07:20

Leskovac dobio peti brend! Pogodite o kom proizvodu je reč!

bakina kuhinja

Vesti

Leskovac dobio peti brend! Pogodite o kom proizvodu je reč!

Podeli vest

Leskovac je postao grad sa najviše zaštićenih poljoprivrednih proizvoda, čak pet! Tako je opravdao titulu gastronomske prestonice Srbije.

Iz Zavoda za intelektualnu svojinu stiglo je rešenje o zaštiti geografskog porekla za leskovačku ljutenicu, piše Rts.

Kad se stope slatki paradajz iz leskovačke kotline i ljute papričice pa začine po bakinom receptu eto leskovačke ljutenice koja budi čula i otvara apetit! 

- Već desetak godina koliko se ja bavim preradom voća i povrća ona je tražen proizvod ne u tolikoj meri koliko ajvar, ali više u odnosu na lovačku salatu, pinđur i neke druge proizvode od povrća- kaže Gordana Petrović, proizvođač ljutenice i ajvara.

Samo u lebanskoj opštini zasadi se četiri miliona strukova paradajza, a paprika je već zaštitni znak leskovačke kotline. Tu je šansa da se povrtari udruže i prošire na šta apeluju iz Udruženja "Leskovački ajvar" .

Foto: Infomrer

Leskovački roštilj dobio je zvanično zaštitu geografskog porekla 2007. godine

- Udruženje ne čine samo proizvođači leskovačkog ajvara i ljutenice nego i uzgajivači paradajza, paprike, ljute paprike i pozivam ih da se pridruže našem udruženju da postanu naši članovi kako bi sebi i svojim porodicama obezbedili siguran plasman- naglašava Milan Petković, direktor Udruženja "Leskovački ajvar".

Proces brendiranja je dug i skup. Prošlo je gotovo dve godine do zaštite geografskog porekla leskovačke ljutenice. Podsetimo, prvo je brendiran roštilj 2007. a onda ajvar koji ima i međunarodni sertifikat, pa sprža, specijaliteti sa roštilja, a do kraja naredne godine rešenje Zavoda za intelektualnu svojinu o registraciji oznake geografskog porekla mogla bi da dobije i leskovačka mućkalica, neizostavna na menijima i prestižnih restorana. Ceo ovaj posao inicira Regionalna privredna komora uz finansijsku podršku grada.

- Ovim zaštitama na dobitku su kao i prošli put i treba da budu na dobitku individualni  poljoprivredni proizvođači, individualna gazdinstva, u dobitku je i regija u dobitku je i sama Srbija da svoje proizvode zaštiti pre nego što neko to drugi uradi- kaže Goran Jović, direktor RPK za Jablanički i Pčinjski okrug. 

 

 

 

 

 


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Izbori 2023

Vesti

Vesić: Društvene mreže su važne, ali u politici ništa ne može da zameni terenski rad
Politika

Vesić: Društvene mreže su važne, ali u politici ništa ne može da zameni terenski rad

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i član Predsedništva Srpske napredne stranke Goran Vesić bio je gost Minje Miletić u najnovijoj epizodi podkasta “Telcast” gde je govorio o društvenim mrežama i koliko su one promenile način sagledavanja politike, kulturi dijaloga, ali i svojoj novoj knjizi o korišćenju digitalnih mreža u političkim kampanjama, koja će uskoro biti objavljena.

01.03.2024

21:38

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set