MOĆ PRIRODE - 4 ČAROBNA ČAJA koji mogu da zamene HORMONSKU TERAPIJU!
U izvesnim godinama svaku ženu čeka menopauza, ali brz život, stres i način ishrane sve češće uvodi žene u klimaks i pre 46 godine...
13.07.2020
11:22 >> 11:23
Ljubav
Studija sa Univerziteta za medicinske nauke u Isfahanu (Iran) otkrila je da limunov sok u kombinaciji sa belim lukom može sniziti nivo holesterola i krvnog pritiska kod osoba sa hiperlipidemijom, stanjem koje uključuje visoki nivo triglicerida, holesterola i drugih masti u krvi.
Ovaj prirodni lek pruža alternativu lekovima poput statina koji takođe snižavaju nivo holesterola, ali bez dodate koristi po smanjenje krvnog pritiska.
Foto: pexels.com
Visok krvni pritisak i visok holesterol dva su najvažnija faktora rizika za nastajanje kardiovaskularnih bolesti. Prema američkom Centru za kontrolu i prevenciju bolesti, između 37 i 48 miliona odraslih osoba na svetu sa povišenim krvnim pritiskom i visokim holesterolom nemaju uslove da svoje zdravstveno stanje drže pod kontrolom.
Prethodne studije su već pokazale da beli luk može da smanji nivo holesterola.
U studiji objavljenoj u Međunarodnom časopisu za preventivnu medicinu istraživači sa iranskog Univerziteta proučili su kako sirovi beli luk u kombinaciji sa limunovim sokom može uticati na krvni pritisak i nivo holesterola. Kao deo toga, uzorkovali su 112 osoba sa hiperlipidemijom i podelili ih u četiri grupe.
Ovo su ubedljivo najjači prirodni antibiotici: Naučno potvrđeno jačaju imuni sistem i štite od svih vrsta infekcija!
Foto: Shutterstock
Četiri grupe su morale da jedu različite količine belog luka i limunovog soka tokom osam nedelja. Jedna grupa je morala jesti 20 grama belog luka sa kašikom limunovog soka, ostale dve su jele samo beli luk ili samo limunov sok, dok četvrta grupa nije jela nijednu od ove dve namirnice. Osim ovoga, učesnici su takođe morali da vode evidenciju o ishrani i fizičkoj aktivnosti tokom tih osam nedelja.
Na osnovu uzetih uzoraka krvi na početku i na kraju testa, istraživači su otkrili značajno smanjenje ukupnog nivoa holesterola i krvnog pritiska u grupi koja je uzimala sok od belog luka i limuna u poređenju s drugim grupama. Pored toga, ova grupa je takođe pokazala smanjenje fibrinogena, proteina u krvnoj plazmi koji je neophodan za pravilno zgrušavanje krvi. Abnormalni nivoi fibrinogena i drugih sličnih faktora zgrušavanja mogu dovesti do stvaranja ugruška u krvi ili tromboze.
Beli luk kao prirodna alternativa statinima
Lečenje visokog holesterola obično uključuje grupu lekova koji se nazivaju statini. Oni smanjuju lipoproteine niske gustine (poznati kao loš holesterol LDL), čija se visoka koncentracija može nakupiti kao plak u zidovima arterija.
Statini smanjuju nivo holesterola blokirajući enzim nazvan HMG-CoA reduktaza, koji je uključen u sintezu holesterola. Međutim, istraživanja su pokazala da statini mogu izazvati neželjene efekte kao što su bol u mišićima, oštećenje jetre, žutica i rabdomioliza (uništavanje mišićnih ćelija).
Takođe, upotreba statina se ne preporučuje osobama sa dijabetesom i aktivnim bolestima jetre, nedavno oporavljenim pacijentima od moždanog udara ili trudnicama i dojiljama.
U drugoj studiji, istraživači sa državnog Univerziteta Pensilvanija otkrili su jedinjenje belog luka zvano S-alil cistein koje deluje kao moćan inhibitor sinteze holesterola. Sledeća studija istog tima otkrila je da ovo jedinjenje dalje smanjuje aktivnost HMG-CoA reduktaze.
Ova ispitivanja pokazuju da sam beli luk ili u kombinaciji sa limunovim sokom može ljudima da pruži sigurnu prirodnu metodu za smanjenje nivoa holesterola i kontrolu krvnog pritiska.
U izvesnim godinama svaku ženu čeka menopauza, ali brz život, stres i način ishrane sve češće uvodi žene u klimaks i pre 46 godine...
13.07.2020
11:22 >> 11:23
Prvih nekoliko minuta nakon buđenja može biti pravo vreme da učinite nešto korisno za svoje srce i krvni pritisak.
30.07.2026
13:00
112. 08. 2026. u 13:32 >> 13:32
212. 08. 2026. u 13:32 >> 13:32
112. 08. 2026. u 13:31
212. 08. 2026. u 13:31
Glavni urednik Informera Dragan J. Vučićević otkrio je u prvom Kolegijumu da blokaderi nastavljaju sa vetiranjem - izbacujući sa blokaderske liste kandidate koje su sami predložili.
12.08.2026
12:07
Hrvatski teror ne prestaje, pa su tako Srpkinju Nikolinu Bačkonju osudili na kaznu zatvora samo zato što je objavila fotografiju na društvenim mrežama svog sedmogodišnjeg deteta sa Badnjakom i podignuta tri prsta!
12.08.2026
12:04
Lider Demokratske narodne partije (DNP) Milan Knežević uputio je žestoku poruku premijeru Crne Gore Milojku Spajiću, reagujući na njegove najnovije napade na Srbiju i predsednika Aleksandra Vučića.
12.08.2026
12:06
Mihailo Vučević, potpredsednik Gradskog odbora SNS poručio je da je on tak čuveni kriminalac, kako su blokaderi pokušali da ga optuže.
12.08.2026
12:46
Novinar Uroš Piper raskrinkao je blokadere još jednom i poručio da svi znamo šta su radili prošlog leta u Valjevu.
12.08.2026
12:30
Kada se dnevna vreva na Zlatiboru stiša, a poslednji zraci sunca polako nestanu iza planinskih vrhova, pogled se sa Tornika seli - pravo u nebo. Evo o čemu je reč.
12.08.2026
11:50
Ministarstvo unutrašnjih poslova (MUP) Srbije apelovalo je danas na građane da budu oprezni zbog sve učestalije pojave krivičnih dela prevara putem telefonskih poziva, kao i da svaki sumnjivi slučaj bez odlaganja prijave policiji.
12.08.2026
10:42
Gospojinski post, jedan od četiri višednevna posta u kalendaru Srpske pravoslavne crkve, počinje u petak, 14. avgusta, i traje do Velike Gospojine, 28. avgusta.
12.08.2026
09:00
Ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić izjavio je danas da se nastavlja borba sa gašenjem požara u Srbiji, pre svega u Deliblatskoj peščari i na Stolovima kod Kraljeva, i istakao da za sada nisu ugroženi ljudski životi i naselja.
12.08.2026
11:15
U ovom periodu u vazduhu su najzastupljeniji poleni korovskih biljaka, a polen ambrozije za sada se registruje u nižim koncentracijama, izjavila je danas Ana Ljubičić iz Agencije za zaštitu životne sredine.
12.08.2026
10:00
Policija u Kruševcu, brzom i efikasnom akcijom, rasvetlila je razbojništvo i uhapsila M. M. (23), M. O. (18) i A. K. (24) iz Crne Gore, zbog sumnje da su izvršili ovo krivično delo u saizvršilaštvu.
12.08.2026
14:02
U velikoj i koordinisanoj akciji traganja i spasavanja u Velebitskom kanalu kod Senja došlo je do velikog obrta - jedna od četvoro nestalih mladih osoba, državljanka Portugalije, pronađena je živa i u dobrom stanju.
12.08.2026
13:22
U preduzeću za proizvodnju kafe "Čarli", u užičkom naselju Turica, danas je izbio požar.
12.08.2026
11:38
Nacionalna služba spasavanja na moru u Rijeci (MRCC Rijeka) pokrenula je obimnu i koordinisanu akciju potrage i spasavanja zbog nestanka 4 mlađe osobe, državljana Portugala, kojima se gubi svaki trag u Velebitskom kanalu kod Senja.
12.08.2026
11:31
Policija u Herceg Novom uhapsila je dva malolettnika (17) iz Minhena, zbog sumnje da su izvršili krivično delo uništenje i oštećenje tuđe stvari.
12.08.2026
11:27
Administracija američkog predsednika Donalda Trampa spremna je da potroši najmanje 900 miliona dolara (780 miliona evra) za građevinske projekte na imanju Bele kuće, pokazuje dokumentacija projekta.
12.08.2026
13:36
Ukrajina je preko NATO mehanizma za reagovanje u vanrednim situacijama zatražila međunarodnu pomoć za jačanje kapaciteta za humanitarno razminiranje i uklanjanje eksplozivnih sredstava, saopštio je danas NATO.
12.08.2026
12:32
Vlada kancelara Fridriha Merca postigla je dogovor sa talibanima, prepustivši im kontrolu nad diplomatskim predstavništvima u Berlinu i Bonu u zamenu za povratak migranata u Avganistan, piše "Politiko".
12.08.2026
12:02
Direktor rumunske nuklearne elektrane Černavoda, Romeo Urjan izjavio je danas da će drugi reaktor te elektrane biti isključen u četvrtak u 07 časova zbog niskog vodostaja Dunava, kao i da neće moći da se ponovo pokrene u narednih deset dana, zbog kontinuiranog smanjenja nivoa vode Dunava.
12.08.2026
11:30
Na jutjub kanalu "Informer portal" sutra, 13. avgusta u 20 časova emitovaće se nova, dugoočekivana epizoda emisije "Demanti".
12.08.2026
11:00
Voditeljka Jovana Jeremić odlučila je da napravi veliku promenu u svom izgledu, a kako saznaje Informer, podvrgla se operaciji uvećanja grudi.
12.08.2026
11:39
Bilo da su na egzotičnim plažama ili kraj bazena rijaliti zvezde ovog leta zgodnim telima u bikiniju dižu temperaturu na maksimum.
12.08.2026
12:59
Pevačica Senidah doživela je pravo iznenađenje na jednom venčanju kada joj je prišla devojka obučena gotovo identično kao ona.
12.08.2026
13:18
Bivša rijaliti učesnica Mina Vrbaški objavila je fotografije na kojima mazi i ljubi zmije, a šokirani pratioci zasuli su je pitanjima.
12.08.2026
11:56
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.