• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Ljubav&Zdravlje

14.06.2021

14:01 >> 14:14

3 NAMIRNICE krive za JO-JO efekat! Evo zašto se UBRZANO GOJIMO nakon što IZGUBIMO NA TEŽINI!

Ljubav

3 NAMIRNICE krive za JO-JO efekat! Evo zašto se UBRZANO GOJIMO nakon što IZGUBIMO NA TEŽINI!

Mnogi ljudi pokušavaju da smršaju. Neki samo žele da izgledaju bolje za leto, drugi se bore za bolje zdravlje i blagostanje. Gubitak kilograma nije lak i mnogi ljudi se debljaju ubrzo nakon što ga izgube

Šta otežava održavanje zdrave telesne težine? Naučnici sa Univerziteta u Sidneju kažu da bi mekani beli hleb (sa kvascem), krompir i pirinač morali da preuzmu krivicu.

Oni su analizirali su podatke iz globalne studije od 2013. do 2018. godine na preko 2.000 učesnika. Svi su klasifikovani kao prekomerno ili umereno gojazni i bili su u velikom riziku od razvoja dijabetesa tipa 2. Svi oni želeli su da smršaju. Tokom prvog dela studije, učesnici su konzumirali šejkove za zamenu obroka da bi postigli brz gubitak kilograma za osam nedelja.

Foto: pexels.com

Drugi deo studije obuhvatao je upoređivnje rezultata dijete koja ima visok, odnosno nizak glikemijski indeks (GI).

Neki učesnici su održavali režim intenzivnog vežbanja, dok su drugi vežbali manje. Uprkos svim ovim naporima, gotovo svi učesnici su povratili bar deo težine. Međutim, oni koji su imali dijetu sa hranom koja ima visok glikemijski indeks (GI), dobili su znatno veću težinu.

Rizik za dijebetes 

Profesor Brend Miler, jedan od autora studije, rekao je:

- Mislim da smo svi mi tokom svog odraslog života iskusili višak kilograma i mnogi od nas su pokušali sve vrste dijeta da bi se vremenom vratili na staro. Ova nova studija govori nam da izbor hleba, krompira i pirinča sa niskim GI olakšava pobedu. 

Foto: Shutterstock

Naučnici su otkrili da bar neki od učesnika jednostavno nisu znali da je mnoga hrana koju jedu siromašna vlaknima i ima visok GI. 

Povećanje telesne težine, takođe je primećeno u ovoj studiji, nije vezan samo za izgled. Svi ovi učesnici su bili blizu razvoja dijabetesa tipa 2, upozorili su naučnici. 

Foto: Shutterstock

 




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Niko nije pošteđen! Gledajte "Na merama" sutra od 20h!
Live TV

Niko nije pošteđen! Gledajte "Na merama" sutra od 20h!

U prethodnoj epizodi emisije "Na merama" otkrili smo vam kakav je to javni blam doživeo revolucionar u pokušaju Savo Manojlović, gde voli da sedi advokat blokader Božo Prelević, čime se u slobodno vreme bavi glumac blokader Tika Stanić, na koji način se opušta penzionisani policijski general-pukovnik Goran Radosavljević Guri…

12.06.2026

10:39

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Umro Dejvid Hokni
Showbiz

Umro Dejvid Hokni

Čuveni britanski slikar Dejvid Hokni, jedan od najuticajnijih i najvažnijih umetnika 20. i 21. veka, preminuo je u 88. godini, zvanično je saopštila njegova predstavnica za javnost.

12.06.2026

12:14

Džet set