Ne sadrži holesterol i ima samo oko tri posto masti...
Istraživanja su pokazala da šolja mahunarki dnevno može da sniziti krvni pritisak, a jedno nasumično ispitivanje pokazalo je da su gojazni ispitanici koji su jeli dva obroka mahunarki na dan i četiri porcije integralnih žitarica smanjili obim struka, težinu, trigliceride i krvni pritisak.
Bez holesterola
Mahunarke ne sadrže holesterol i imaju samo oko tri odsto masti, pune su gvožđa, mangana, bakra, vitamina B, magnezijuma, cinka i fosfora. Vrlo su niskog glikemijskog indeksa, što znači da ne izazivaju nagle promene nivoa šećera u krvi. Bogate su belančevinama: u samo pola šolje mahunarki ima oko osam grama proteina.
Foto: Shutterstock
Treba biti na oprezu s konzerviranim mahunarkama jer obiluju solima i drugim konzervansima koji u velikoj količini podižu pritisak, pa ih pre pripreme treba ispirati.
Zdravlje creva
Pasulj, grašak, sočivo, leblebije su bogati prebiotičkim vlaknima koji pomažu i hrane naše crevne bakterije i poboljšavaju zdravlje creva. Mahunarke održavaju nivo šećera u ravnoteži što znači da se duže vreme zadržavaju osećaj sitosti. Sjajno, zar ne?
Istraživanje sa iranskog Univerziteta pokazalo je da limunov sok u saradnji sa belim lukom može da pomogne u snižavanju nivoa holesterola u krvi i visokog krvnog pritiska.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Istraživanje sa iranskog Univerziteta pokazalo je da limunov sok u saradnji sa belim lukom može da pomogne u snižavanju nivoa holesterola u krvi i visokog krvnog pritiska.
Hrvatski teror ne prestaje, pa su tako Srpkinju Nikolinu Bačkonju osudili na kaznu zatvora samo zato što je objavila fotografiju na društvenim mrežama svog sedmogodišnjeg deteta sa Badnjakom i podignuta tri prsta!
Lider Demokratske narodne partije (DNP) Milan Knežević uputio je žestoku poruku premijeru Crne Gore Milojku Spajiću, reagujući na njegove najnovije napade na Srbiju i predsednika Aleksandra Vučića.
Kompilacija uličnog cirkusa je pokazala potpunu sramotu i rasulo blokaderskog pokreta – od lažiranja uličnih napada, preko ponižavanja rektora Đokića, pa sve do međusobnog vređanja.
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić sastao se sa ambasadorom Narodne Republike Kine Li Mingom, sa kojim je razgovarao o novim zajedničkim inicijativama, pripremama za EXPO 2027, kao i o situaciji na Kosovu i Metohiji.
Kada se dnevna vreva na Zlatiboru stiša, a poslednji zraci sunca polako nestanu iza planinskih vrhova, pogled se sa Tornika seli - pravo u nebo. Evo o čemu je reč.
Gospojinski post, jedan od četiri višednevna posta u kalendaru Srpske pravoslavne crkve, počinje u petak, 14. avgusta, i traje do Velike Gospojine, 28. avgusta.
Ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić izjavio je danas da se nastavlja borba sa gašenjem požara u Srbiji, pre svega u Deliblatskoj peščari i na Stolovima kod Kraljeva, i istakao da za sada nisu ugroženi ljudski životi i naselja.
U ovom periodu u vazduhu su najzastupljeniji poleni korovskih biljaka, a polen ambrozije za sada se registruje u nižim koncentracijama, izjavila je danas Ana Ljubičić iz Agencije za zaštitu životne sredine.
Prema podacima objavljenim u 8 časova, najtoplije je u Beogradu, Somboru, Novom Sadu, Negotinu, Zrenjaninu i Sremskoj Mitrovici sa 24 stepena, a najsvežije je u Sjenici, gde je izmereno 15 stepeni Celzijusa.
U velikoj i koordinisanoj akciji traganja i spasavanja u Velebitskom kanalu kod Senja došlo je do velikog obrta - jedna od četvoro nestalih mladih osoba, državljanka Portugalije, pronađena je živa i u dobrom stanju.
Nacionalna služba spasavanja na moru u Rijeci (MRCC Rijeka) pokrenula je obimnu i koordinisanu akciju potrage i spasavanja zbog nestanka 4 mlađe osobe, državljana Portugala, kojima se gubi svaki trag u Velebitskom kanalu kod Senja.
Viktor Ćatić (49), načelnik Policijske uprave Hadžići, uhapšen je noćas nakon što je motociklom naleteo na grupu od četvoro pešaka u naselju Binježevo, pri čemu je jedna žena podlegla povredama, dok je troje ljudi povređeno.
Ukrajina je preko NATO mehanizma za reagovanje u vanrednim situacijama zatražila međunarodnu pomoć za jačanje kapaciteta za humanitarno razminiranje i uklanjanje eksplozivnih sredstava, saopštio je danas NATO.
Direktor rumunske nuklearne elektrane Černavoda, Romeo Urjan izjavio je danas da će drugi reaktor te elektrane biti isključen u četvrtak u 07 časova zbog niskog vodostaja Dunava, kao i da neće moći da se ponovo pokrene u narednih deset dana, zbog kontinuiranog smanjenja nivoa vode Dunava.
Američki preduzetnik Ilon Mask našalio se na društvenoj mreži Iks povodom satirične objave da je kupio Veliku Britaniju, upitavši koliko bi takva kupovina koštala.
Ruski predsednik Vladimir Putin izjavio je danas tokom posete raketnoj krstarici "Varjag", na kojoj je posmatrao završnu fazu vežbi Tihookeanske flote, da NATO povećava vojno prisustvo u Pacifiku i da time raste potencijal za sukob u regionu.
Fudbaler Kristijano Ronaldo i njegova dugogodišnja partnerka Georgina Rodrigez zvanično su se venčali, a prva im je čestitala srpska pevačica Andreana Čekić.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.