Prema novim rezultatima istraživanja, osobe koje piju kafu imaju trećinu manje šansi da umru rano, čak iako konzumiraju onu sa šećerom
U studiji u kojoj je učestvovalo 170.000 zdravih Britanaca u 50-im godinama, istraživači su posmatrali ljude koji su pili nezaslađenu ili zaslađenu kafu i oni koji nisu pili kafu tokom sedam godina.
Otkrili su da je pijenje između dve do četiri šoljice dnevno dobra tačka, bez obzira da li su koristili šećer ili ne.
Oni koji su pili nezaslađenu kafu imali su do 29 odsto manji rizik u poređenju sa onima koji ne piju, dok je zaslađena kafa bila povezana sa 31 odsto manjim rizikom.
Foto: Pixabay
Kafa
Ali istraživači sa Južnog medicinskog univerziteta u Guangdžouu, u Kini, rekli su da je prosečni konzument kafe dodaje samo jednu kašičicu šećera.
To je daleko manje od količine u mnogim popularnim kafama iz uličnih lanaca, upozorili su stručnjaci.
Konzumiranje previše šećera može dovesti do brojnih zdravstvenih problema, uključujući gojaznost, dijabetes i bolesti srca.
Novo istraživanje pridružuje se mnoštvu studija koje povezuju kafu sa brojnim zdravstvenim prednostima, uključujući opštu dugovečnost i manje šanse za depresiju ili dijabetes.
Veruje se da hemikalije u kafi smanjuju upalu, ubrzavaju metabolizam i poboljšavaju osetljivost na insulin, piše Daily Mail.
Veza između količine kafe i njenog efekta
U studiji, objavljenoj u Annals of Internal Medicine, istraživači su analizirali podatke o zdravlju i ishrani 171.616 Britanaca.
Tri četvrtine su bili konzumenti kafe, od kojih je otprilike polovina pila nezaslađenu, svaki šesti je imao šećer, a jedan od 20 koristio je veštačke zaslađivače.
Istraživači su zatim proverili zdravstvene kartone učesnika za narednih sedam godina, beležeći da li su umrli.
Foto: Shutterstock
Naučnici su otkrili vezu između količine popijene kafe i njenog zaštitnog efekta.
Ispijanje između dve i četiri šoljice predstavljalo je najmanji rizik od smrti, ali čini se da više od šest povećava rizik.
Glavni autor studije, dr Čen Mao, epidemiolog, dodala je da su nalazi za veštačke zaslađivače neubedljivi.
- Potrošnja veštački zaslađene kafe bila je mnogo manja od one nezaslađene kafe i kafe zaslađene šećerom, što je umanjilo moć otkrivanja bilo kakve povezanosti - rekla je ona.
Profesor Gunter Kunle, stručnjak za ishranu na Univerzitetu u Redingu, rekao je da su implikacije studije na zdravlje ograničene, iako korisne.
- Podaci o ishodima su veoma dobri, ali podaci o ishrani su ograničeni – u ovom slučaju, nemaju mnogo detalja o vrsti konzumirane kafe koji mogu imati sveukupni uticaj na zdravlje - rekao je on.
Vojislav Perišić, gastroenterolog, govorio je o tome da li kafa ima pozitivno dejstvo na naš organizam, ali i kako treba da je pijemo da bi imala efekte
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Vojislav Perišić, gastroenterolog, govorio je o tome da li kafa ima pozitivno dejstvo na naš organizam, ali i kako treba da je pijemo da bi imala efekte
Premijer Crne Gore Milojko Spajić, koji je došao na to mesto glasovima Srba, a svakodnevno sprovodi antisrpsku politiku, po ko zna koji put u poslednje vreme napao je Srbiju.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić danas je posetio kompaniju sportske opreme "Sportex" u Arilju, gde je obišao pogone i razgovarao sa zaposlenima i vlasnikom firme Draganom Simovićem.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić poručio je da nije pozivao na bojkot Hvara i Brača, kao što navode mediji u Hrvatskoj, već da je rekao da mu je lepši Kokin Brod.
Savo Manojlović, lider opozicije u pokušaju i njegov pokret "Kreni-promeni" najbolji su primer kako izgleda političko lešinarenje i pokušaj korišćenja svake katastrofe u svrhu lične promocije.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić poručio je meštanima Zeoke da ne brinu zbog obećanja o izgradnji rzavske vode i puta, ističući da će lično preuzeti odgovornost za realizaciju projekta.
Ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić i pomoćnik ministra i načelnik Sektora za vanredne situacije Luka Čaušić vanredno su se obratili iz Deliblatske peščare, gde od početka avgusta bukti nezapamćeni požar .
Pomoćnik načelnika Uprave za vatrogasno-spasilačke jedinice Sektora za vanredne situacije Miloš Milenković izjavio je danas da se u Deliblatskoj peščari i Stolovima u okolini grada Kraljeva ne beleži širenje požara i naveo da nema ugroženih naselja i stanovnika.
Republički hidrometeorološki zavod Srbije najavio je da će u toku večeri i noći u većem delu zemlje biti pretežno vedro, a samo na severu Vojvodine, uz lokalni razvoj oblačnosti, moguća je retka pojava kratkotrajne kiše ili pljuska.
Kompanija NIS donirala je 40 tona goriva Sektoru za vanredne situacije Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije želeći da pruži svoj doprinos angažovanju vozila i mehanizacije u gašenju požara u našoj zemlji.
Rezultati globalnog istraživanja platforme "DiscoverCars" pokazuje da Italija ima najagresivnije vozače na svetu. Ono što je iznenadilo, jeste da su najpristojniji vozači u Brazilu, Čileu, ali i Indiji.
Uprava policije, u saradnji sa Državnim tužilaštvom, proverava više od 50 stranih državljana, među kojima su dominantno državljani Ukrajine, kao i Moldavije i Slovačke, a koji su juče zatečeni u jednoj većoj kući u podgoričkom naselju Mareza, gde je pronađena i veća količina sofisticirane digitalne opreme, uređaja i novca.
Iz američkog vojnog helikoptera pucano je na kormilo broda pod panamskom zastavom nakon što je posada ignorisala upozorenja, objavio je „Volstrit džurnal“.
Pevačica Zorana Pavić svojevremeno je prošla kroz jedan od najtežih perioda u životu, kada se, vođena željom da publici priredi veliki koncert, zadužila do te mere da je upala u ozbiljne finansijske probleme.
Na internetu je pokrenuta zvanična peticija kojom se zahteva otkazivanje koncerta pevača Dine Merlina, zakazanog za septembar na Sportskom aerodromu u Kraljevu, a u gradu je osvanuo i transparent sa porukom: "Nećeš pevati!"
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.