SLATKE ROLNICE OD TOST HLEBA! Prave se za minut, a ukus je čista fantazija! (VIDEO)
Umesto da kupujete slatkiše, napravite ove slatke rolnice čije sastojke sigurno već imate kod kuće
20.06.2022
10:04
Shutterstock
Ljubav
Istraživači sa Univerziteta Stanford, otkrili su da ketogena dijeta, koja se često naziva keto, može pomoći mišićima i matičnim ćelijama da prežive stres i omogućavaju osobi da živi duže.
Keto dijeta je ishrana koja ima izuzetno malo ugljenih hidrata, ali uključuje mnogo masti. Ovo trenira telo da postane efikasno u sagorevanju masti i pretvaranju masti u energiju. Postala je poznata po tome što se uz pomoću nje sagoreva ekstremna količina masti u kratkom vremenskom periodu.
Uspon popularnosti ove ishrane u nekim zajednicama doveo je do određenih kontroverzi, uz upozorenja da bi to moglo da izazove nedostatke hranljivih materija i druge dugoročne probleme, uprkos kratkoročnim koristima.
Istraživači, koji su svoje nalaze objavili prošle nedelje u "Cell Metabolism", otkrili su da keto dijeta pruža mnoge od istih pozitivnih efekata na ćelije osobe, kao post.
U testu na miševima, istraživači su otkrili da su oni koji su postili jedan do 2,5 dana imali otpornije mišićne ćelije.
Iako im je trebalo duže da se poprave kada su oštećene, ćelije kod miševa koji su postili su imale veoma manje verovatnoće da će se oštetiti.
- Otkrili smo da post izaziva otpornost mišićnih matičnih ćelija tako da one prežive tokom deprivacije i dostupne su za popravku mišića, kada hranljive materije ponovo budu dostupne - rekao je dr Tomas Rendo, profesor neurologije na Stanfordu u saopštenju Univerziteta.
Foto: Shutterstock
Međutim, dugotrajni post nije održiv i može biti veoma neugodan za osobu ako ga radi svakodnevno.
Činilo se da je keto dijeta, koja je mnogo realnija, imala isti efekat kao i post na ćelije miševa.
Ćelije izazvane ketonima bile su otpornije, duže su preživele kada su bile lišene hranljivih materija, izložene štetnim hemikalijama ili zračenju.
Ćelije su takođe mogle da se transplantiraju u druge životinje, koje nisu postile ili su bile na keto dijeti.
- Obično većina laboratorijski uzgojenih mišićnih matičnih ćelija umire kada se transplantiraju - rekao je Rando i dodao:
- Ali ove ćelije su u stanju dubokog mirovanja, koje nazivamo dubokim mirovanjem izazvanim ketonima, što im omogućava da izdrže mnoge vrste stresa.
Miševi koji su direktno hranjeni keto dijetom takođe su pokazali slične efekte, ističe istraživački tim.
- Ćelije su evoluirale da bi postojale u vremenima obilja i u vremenima lišavanja - rekao je Rando.
- Morali su da prežive kada hrana nije bila lako dostupna. Ketonska tela nastaju kada telo koristi masti za energiju, ali takođe potiskuju matične ćelije u stanje mirovanja koje ih štiti tokom lišavanja. U ovom stanju, oni su zaštićeni od stresa okoline, ali su takođe manje sposobni da regenerišu oštećeno tkivo.
Keto dijeta je najavljena kao način da se izgubi težina i salo bez odlaska na dijetu koja ograničava unos kalorija.
Rizici od razvoja gojaznosti, dijabetesa i predijabetesa, takođe su mali.
Međutim, postoje neki veliki nedostaci, od kojih su neki dovoljno veliki da ih dijetetičari ne preporučuju.
Prvo, osoba koja tek počinje sa dijetom mogla bi da doživi iskustvo zvano "keto grip", gde telo iskusi jak umor i druge simptome, kao rezultat promene izvora energije u njihovom telu.
Takođe ostavlja osobi nedostatak mnogih hranljivih materija, ako se ne primenjuje dobro, i može dovesti do raznih problema sa kostima i organima kasnije u životu. To čak može dovesti do razvoja hronične bolesti.
BONUS VIDEO:
Umesto da kupujete slatkiše, napravite ove slatke rolnice čije sastojke sigurno već imate kod kuće
20.06.2022
10:04
111. 08. 2026. u 13:28
211. 08. 2026. u 13:28
111. 08. 2026. u 10:12
211. 08. 2026. u 10:12
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić danas je posetio kompaniju sportske opreme "Sportex" u Arilju, gde je obišao pogone i razgovarao sa zaposlenima i vlasnikom firme Draganom Simovićem.
11.08.2026
18:46
Mateja Nikolić, glavni blokader na Pravnom fakultetu u Nišu, kog protivnici blokaderi iz Niša zovu "gej nasilnik", pohvalio se da letuje ni manje ni više nego u Albaniji.
11.08.2026
19:44
Predsednik Srpske napredne stranke Miloš Vučević reagovao je bez pardona na provokaciju iz Podgorice koja je došla od premijera Milojka Spajića.
11.08.2026
21:12
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić poručio je meštanima Zeoke da ne brinu zbog obećanja o izgradnji rzavske vode i puta, ističući da će lično preuzeti odgovornost za realizaciju projekta.
11.08.2026
18:40
Rat blokadera i tradicionalne opozicije ulazi u fazu u kojoj se ne zna ko koga i za šta napada.
11.08.2026
17:56
U naselju Hadžet u Novom Pazaru dogodila se brutalna porodična tuča.
11.08.2026
21:19
Sutra, 12. avgusta, na nebu iznad Srbije dolazi do šok prizora koji se neće ponoviti decenijama, jer će doći do delimično pomračenja Sunca koje će biti vidljivo golim okom uz pravu zaštitu.
11.08.2026
21:00
U ovom trenutku se preko Panonske nizije premešta oslabljeni hladni front, koji će u narednim danima doneti pad temperature, dok će padavine biti lokalnog karaktera.
11.08.2026
19:00
Na današnji dan pre tačno 27 godina, 11. avgusta 1999, Srbija je jedini put u istoriji imala šansu da vidi totalno pomračenje Sunca.
11.08.2026
17:00
Kompanija NIS donirala je 40 tona goriva Sektoru za vanredne situacije Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije želeći da pruži svoj doprinos angažovanju vozila i mehanizacije u gašenju požara u našoj zemlji.
11.08.2026
19:39
Porodična kuća mladića koji se nalazi na izdržavanju zatvorske kazne, u jednom selu kod Obrenovca, našla se na meti nepoznatih napadača koji su oko 2 sata iza ponoći na objekat bacili topovski udar.
11.08.2026
21:40
Likvidacije izvršene snajperskim naoružanjem u Srbiji i regionu predstavljaju potpis profesionalaca i najčešće su povezane sa obračunima visokopozicioniranih članova organizovanih kriminalnih klanova.
11.08.2026
20:00
Uprava policije, u saradnji sa Državnim tužilaštvom, proverava više od 50 stranih državljana, među kojima su dominantno državljani Ukrajine, kao i Moldavije i Slovačke, a koji su juče zatečeni u jednoj većoj kući u podgoričkom naselju Mareza, gde je pronađena i veća količina sofisticirane digitalne opreme, uređaja i novca.
11.08.2026
20:51
Izgoreo kamion na putu Novi Sad - Zrenjanin.
11.08.2026
17:43
Policija u Kraljevu, uhapsila je D. Đ. (43) iz Lazarevca zbog sumnje da je neovlašćeno proizvodio i stavljao u promet opojne droge.
11.08.2026
19:28
Pad drona na jugoistoku Moldavije, prema rečima Maje Sandu, direktna je posledica rata u Ukrajini.
11.08.2026
21:00
Ormuski moreuz ostaje zatvoren dok SAD ne promene ponašanje i ne prihvate iranske uslove, poručio je Mohsen Rezai.
11.08.2026
20:30
U ruskom raketnom napadu na Zaporožje poginulo je najmanje sedam radnika čeličane, dok je 21 osoba povređena, saopštio je Metinvest.
11.08.2026
20:00
Iz američkog vojnog helikoptera pucano je na kormilo broda pod panamskom zastavom nakon što je posada ignorisala upozorenja, objavio je „Volstrit džurnal“.
11.08.2026
18:15
Pevač Mile Kitić planira da izda luksuznu vilu na Vračaru, a mesečni najam iznosiće čak 10.000 evra.
11.08.2026
21:01
Bivša rijaliti učesnica Ava Karabatić oglasila se na svom Instagram profilu, nakon što je juče, kako tvrdi, pretrpela nasilje od strane svog verenika i otkrila svoje dalje planove.
11.08.2026
20:32
Tajna savršenog tena Jelena Karleuše tokom letnjih dana krije se u jednom triku - ona bira fluoroscentne kupaće kostime, a mi smo za vas izabrali njene najjače modele i top izdanja.
11.08.2026
20:24
Influencerka Ivana Slipčević, poznatija kao Tačkasta Mara, ponovo je uspela da usija društvene mreže serijom fotografija koje su za kratko vreme izazvale lavinu reakcija.
11.08.2026
20:11
Pevačica Zorana Pavić svojevremeno je prošla kroz jedan od najtežih perioda u životu, kada se, vođena željom da publici priredi veliki koncert, zadužila do te mere da je upala u ozbiljne finansijske probleme.
11.08.2026
19:52
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.