UMOTAVATE OSTATKE HRANE U ALUMINIJUMSKU FOLIJU? OVO je razlog zbog kog ćete to ODMAH prestati radite!
Korišćenje aluminijumske folije za pokrivanje ili umotavanje ostataka hrane predstavlja rizik od razvijanja bakterija
31.07.2022
10:30
unsplash.com
Ljubav
Kafa igra ključnu ulogu svakog jutra za milijarde ljudi širom sveta. Ali šta se dešava kada je u potpunosti preskočite?
Kafa je za mnoge jutarnja konstanta, pouzdana kao izlazak sunca ili plima. Propustite to i možete se osećati ošamućeno, zbunjeno, pa čak i rizikovati da dobijete jaku glavobolju. Postoji dobar razlog za to: kofein proizvodi neke pouzdane fizičke promene u vašem telu, od kojih možete lako postati zavisni.
Sa tim prvim gutljajem radosti, kofein ulazi u vaš krvotok i počinje da se probija do vašeg mozga gde blokira inhibitorni neurotransmiter, koji se zove adenozin, navode iz Nacionalne akademije nauka. To, zauzvrat, pokreće oslobađanje hormona koji stvaraju dobar osećaj, kao što su dopamin i serotonin, izazivajući stimulativni efekat. Takozvani poluživot kafe, što znači vreme potrebno da se količina kofeina u telu smanji za 50 odsto, je u proseku oko pet sati. To objašnjava zašto prosečno energetsko piće ili efekat kafe traju otprilike toliko. Ali koliko brzo kofein napušta vaš sistem zavisi od brojnih stvari, uključujući godine, medicinska stanja, interakcije sa lekovima i životne navike (kao što je pušenje).
Dakle, nije iznenađenje, kada ste lišeni jutarnje kafe, ne patite samo zbog rutinskih promena. Kao što će vam reći svako ko je odustao od svoje navike ispijanja kafe: neželjeni efekti mogu biti prilično primetni i uznemirujući. Foto: unsplash.com
Bez pokretanja vašeg metabolizma, osećaćete se umorno, usporeno, zamagljene glave i fizički iscrpljeno, navodi se u istraživanju objavljenom 2020. u "StatPearlsu". Istraživači su otkrili da što više kofeina konzumirate, to je teže povlačenje; ali apstinencija čak i od malih količina, govorimo o jednoj šoljici kafe dnevno, takođe je proizvela simptome povlačenja kofeina.
- Ovi simptomi se javljaju 12 do 24 sata nakon poslednjeg unosa kofeina i mogu trajati do devet dana - kaže Šeri A. Ros, doktor medicine, stručnjak za žensko zdravlje
- Kofein je stimulativna droga o kojoj neki ljudi lako mogu postati zavisni - objašnjava ona i dodaje:
- U zavisnosti od količine i vrste kofeina koji svakodnevno konzumirate, vaš tip tela i učestalost konzumiranja, može da dođe do zavisnosti od kofeina.
Samo zato što možete razviti zavisnost od jutarnjeg gutljaja, ne znači da šolja kafe spada na listu onoga što ne treba da konzumirate. Upravo suprotno, u stvari.
Istraživanja objavljena 2017. u časopisu "BMJ" otkrila su da konzumacija kafe nije samo bezbedna za većinu ljudi (osim trudnica i žena koje su pod povećanim rizikom od preloma), već takođe pruža brojne zdravstvene beneficije, posebno za ljude sa hroničnim oboljenjem jetre. Takođe je pokazano da su učesnici koji su redovno pili najmanje tri šoljice kafe dnevno, imali manji rizik od dijabetesa tipa 2, bolesti bubrega, bolesti žučnog kamena, raka (uključujući melanom, leukemiju i rak prostate, endometrijuma, oralnog i jetre). kao i kardiovaskularne bolesti, koronarne bolesti srca i moždani udar u poređenju sa apstinentima kafe.
Trik je, naravno, vežbanje kontrole unosa. Istraživači su otkrili da su zdravstvene prednosti kafe najveće na tri do četiri šoljice dnevno (u poređenju sa nijednom), readersdigest.ca.
BONUS VIDEO:
Korišćenje aluminijumske folije za pokrivanje ili umotavanje ostataka hrane predstavlja rizik od razvijanja bakterija
31.07.2022
10:30
115. 08. 2026. u 15:57
215. 08. 2026. u 15:57
115. 08. 2026. u 08:36
215. 08. 2026. u 08:36
Vlada Srbije razrešila je profesore Nebojšu Bojovića sa mesta predsednika, a Vladana Đokića sa mesta člana Upravnog odbora Instituta za arhitekturu i urbanizam Srbije.
15.08.2026
14:44
Posle više od godinu i po dana maltretiranja koje su sprovodili blokaderi na čelu sa Vladanom Đokićem, ovaj rezultat ne čudi nikoga.
15.08.2026
14:24
Predsednica Narodne skupštine Ana Brnabić žestoko je reagovala nakon skandaloznog saopštenja Univerziteta u Beogradu povodom drastičnog pada na prestižnoj Šangajskoj listi, gde je Beogradski univerzitet potonuo u grupu od 501. do 600. mesta!
15.08.2026
18:37
Umesto da se zaustave i zapitaju gde vode njihovi pozivi na linč, ekstremisti sa društvenih mreža nastavljaju sa brutalnim zastrašivanjem policajaca i njihovih porodica!
15.08.2026
18:19
Predsednik Srpske napredne stranke i savetnik predsednika Srbije za regionalna pitanja, Miloš Vučević, izjavio je danas da ne postoji mala ili velika opština, kao ni važnija ili manje važan kraj Srbije, kao i da je i najmanja opština velika opština.
15.08.2026
19:00
Samo na TV Informer!
15.08.2026
12:44
U prethodnoj epizodi emisije "Na merama" pokazali smo vam kakvu to kampanju vodi političar u pokušaju Miki Aleksić, šta ovih dana radi profesor blokader Milo Lompar, koje propise krši samozvani ekolog Aleksandar Jovanović Čuta, čime se bavi potrčko Dragana Đilasa, Borko Stefanović…
14.08.2026
14:26
Samo na TV Informer, ne propustite!
13.08.2026
14:04
Tema Info jutra bila je najava predsednika Srbije Aleksandra Vučića da naša zemlja razmatra ideju o promeni toka reke Ibar.
11.08.2026
10:16
Kad vam neko podigne brisače na automobilu, ne mora da znači samo da ste nepropisno parkirali, već i da ste na meti lopova!
15.08.2026
15:00
Procenjuje se da će za 28 nedelja primene Zakona o legalizaciji biti upisano 320.000 objekata u Republičkom geodetskom zavodu, koliko je bilo upisano u poslednjih 28 godina, rekao je direktor Agencije za prostorno planiranje i urbanizam Srbije Đorđe Milić.
15.08.2026
16:00
Požar u vikend naselju kod Bovanskog jezera zahvatio je tri vikendice i šumu, a vatrogasci su sprečili širenje na ostale objekte.
15.08.2026
18:19
Na području Uba došlo je do požara na deponiji, a iznad grada se nadvio gust crni dim.
15.08.2026
16:51
Ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić danas je obišao vatrogasno-spasilački brod sa posadom koji je postavljen u kanalu Dunav-Tisa-Dunav.
15.08.2026
13:24
Saša Labović ubijen je 15. avgusta 1996. na plaži kod Svetog Stefana, dok je izlazio iz mora.
15.08.2026
19:15
Mladi motociklista teško je povređen jutros na nasipu između Borče i Koteža nakon što je sleteo sa puta dok se trkao sa svojim bratom.
15.08.2026
18:39
Muškarac iz Lazarevca, inicijala G. L. (63), teško je povređen kada ga je prilikom radova na kući najpre udarila struja, nakon čega je pao sa visine od tri metra.
15.08.2026
18:50
Telo starijeg muškarca pronađeno je danas u prepodnevnim satima, u zgradi, na uglu Venizelosove ulice i Žorža Klemensoa.
15.08.2026
16:31
Putnici iz autobusa srpske agencije koji je jutros oko 3 sata sleteo sa puta u Bugarskoj, krenuli su danas popodne put Srbije. Autobus niških registarskih oznaka stigao je na lice mesta oko 15 časova, preuzeo putnike i oni su nastavili putovanje ka Srbiji.
15.08.2026
16:24
Srpska atletičarka Milica Gardašević nije uspela danas da se plasira u finale Evropskog prvenstva u Birmingemu u disciplini skok udalj.
15.08.2026
15:31
Vodostaj Rajne pao je na rekordno nizak nivo, dok Evropu i dalje pogađa toplotni talas, pokazali su podaci nemačke Agencije za unutrašnju plovidbu (WSV).
15.08.2026
17:44
U Varšavi je danas održana velika vojna parada povodom Dana poljskih oružanih snaga tokom koje je skoro dve hiljade vojnika prodefilovalo sa najnovijim naoružanjem, a više desetina moćnih borbenih vozila predstavljeno javnosti sa ciljem da se demonstrira snaga poljske vojske.
15.08.2026
16:53
Na ulicama ukrajinskog grada Zaporožja primećen je minibus opremljen mrežom protiv dronova.
15.08.2026
16:10
Premijer Mađarske Peter Mađar izjavio je danas da su radovi na izgradnji privremene podvodne brane na Dunavu koja bi trebalo da obezbedi nesmetan rad nuklearne elektrane Pakš "trka sa vremenom".
15.08.2026
15:41
Pevačica Edita Aradinović podelila je svoje iskustvo nakon porođaja putem Instagrama, kako bi novim mamama i pratiocima pokazala kroz šta prolazi.
15.08.2026
18:41
Influenserka Vanja Veljić otkrila je kako je nakon izlaska u Crnoj Gori i koje časice više pala sa betonskog stupa i polomila nogu.
15.08.2026
18:03
Skoro svaki čovek kaže da mu je porodica svetinja, ali svedoci smo da nekada postoje i komplikovani porodični odnosi gde nema komunikacije, a takvih primera, nažalost, ima i među poznatim ličnostima.
15.08.2026
17:36
Bivši rijaliti učesnik Andrej Savković objavio je fotografiju sa ćerkom koju je dobio u braku sa 20 godina starijom bivšom partnerkom Vanja.
15.08.2026
17:12
Voditelj i pevač Boki 13 progovorio je o nagađanjima o njegovom seksualnom opredeljenju.
15.08.2026
15:55
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.