• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

05.12.2025

20:20

Piće koje ubija jetru: Kardiolog otkrio šta više nikada ne bi popio - rizici su ogromni (VIDEO)

tiktok/printscreen

Zdravlje

Piće koje ubija jetru: Kardiolog otkrio šta više nikada ne bi popio - rizici su ogromni (VIDEO)

Dr Dmitrij Jaranov, poznati kardiolog je otkrio da više nikada ne treba da pijete dijetalna pića. Iako se mnogi kunu u njih, nova velika studija pokazuje da vas rizici mogu ozbiljno iznenaditi.

Lekar je izazvao ogroman interes javnosti nakon što je u videu snimljenom ispred ulaza u operacionu salu otkrio da nikada više ne želi da dodirne dijetalna pića, piše Daily Mail

Nova studija otkriva dodatne probleme

Dmitrij je rekao da je odluku doneo nakon novih naučnih otkrića koja stavljaju dijetalna i “zero” pića pod veliki upitnik. Studija na koju se Jaranov poziva objavljena je u oktobru i pratila je oko 124.000 odraslih tokom perioda od deset godina.

Naučnici su u novim studijama otkrili da redovna konzumacija zaslađenih gaziranih pića povećava rizik od razvoja nealkoholne masne bolesti jetre. Više od jedne limenke dnevno značajno povećava mogućnost razvoja masne jetre, a dijetalna pića bila su povezana i sa povećanom smrtnosti od bolesti jetre.

 

@heart_transplant_doc 💥The biggest lie in your fridge? “Zero Sugar.” You’ve been told diet sodas are the healthier choice — the “better” option when you’re watching your weight or your blood sugar. But new data say otherwise. A major population study just found that people who drink diet or zero-sugar beverages daily have a higher risk of liver disease than those drinking sugary ones. Let that sink in — the fake sugar hit harder than the real thing. Artificial sweeteners appear to alter gut metabolism and liver fat handling, leading to a ~60% higher risk of metabolic liver disease (MASLD). Sugary drinks? About 50%. Water? Safest by far. So next time you reach for that “zero guilt” can — remember: 🚫 “Zero Sugar” doesn’t mean zero impact. 💧Your liver can tell the difference. #trending #fyp #Cardiology #hearthealth #HeartTransplantDoc ♬ original sound - Heart_Transplant_Doc

 

Zamena bilo kog napitka vodom smanjuje rizik, dok zamena slatkih napitaka dijetalnima nije poboljšala zdravstvene ishode. Drugim rečima, iako mnogi veruju da su “zero” i “bez šećera” verzije sigurnije, podaci pokazuju da to nije nužno tačno.

Zašto "dijetalno" ne znači zdravo?

Oznake poput “diet” ili “zero” često se doživljavaju kao bolja alternativa, ali stručnjaci godinama upozoravaju da veštački zaslađivači imaju svoju cenu. Prema dostupnim istraživanjima, dugotrajna konzumacija dijetalnih pića povezuje se sa: mogućim bržim kognitivnim padom, smanjenom efikasnošću određenih tretmana raka, povećanim rizikom od depresije.

I pored toga, podaci američkog CDC-a otkrivaju da oko 20 odsto Amerikanaca svakodnevno pije dijetalne napitke.

Dr Hal Brindlej, poznati gastroenterolog je potvrdio da studije pokazuje jasnu povezanost, ali upozorava da su potrebna dodatna istraživanja kako bi se razjasnili tačni mehanizmi.

- To može da uključuje podsticanje apetita na slatke ukuse ili interakcije sa crevnim mikrobiomom. Međutim, gojaznost i dijabetes tipa 2 i dalje ostaju glavni pokretači bolesti - rekao je on.

Dodaje da trenutni podaci ne zahtevaju potpuno izbegavanje dijetalnih napitaka: Preporučuje se umerenost, posebno jer još uvek nemamo precizne podatke o nivou rizika kod zdravih osoba normalne težine.

 

 




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Srpska lista se hitno oglasila: Priština hoće da nas ućutka...
Politika

Srpska lista se hitno oglasila: Priština hoće da nas ućutka...

Srpska lista najoštrije je osudila današnje privođenje direktora osnovnih škola u Kosovskoj Kamenici, Negovana Vasića i Dragana Krstića, kao i upade pripadnika kosovske policije u njihove porodične domove i obrazovne ustanove u kojima obavljaju svoju časnu i odgovornu dužnost ističući da je reč o političkom pritisku Prištine i zastrašivanju svedoka i osoba koje su ukazale na izborne nepravilnosti.

11.06.2026

23:50

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Umro srpski kompozitor Vladimir Milačić
Kultura

Umro srpski kompozitor Vladimir Milačić

Istaknuti srpski kompozitor, muzički urednik i stvaralac, Vladimir Milačić umro je u 65. godini, a iza sebe je ostavio neizbrisiv trag u domaćoj muzici, pozorištu i na televiziji.

11.06.2026

14:21

Džet set