Konzumacija kafe ujutru pozitivno utiče na zdravlje, dok ispijanje kafe u kasnijim satima dana nema iste efekte, pokazuje najnovija studija.
Ispitivanjem više od 40.000 odraslih osoba, istraživači su otkrili da su ljudi koji ujutru konzumiraju kafu 16 odsto manje skloni smrti od bilo kojeg zdravstvenog uzroka i 31 odsto manje skloni smrti od kardiovaskularnih bolesti, u poređenju sa onima koji ne piju ujutru kafu.
Međutim, kod osoba koje su pile kafu tokom celog dana, nije primećen pozitivan efekat po zdravlje srca, a medicinski podaci nisu pokazali značajno smanjenje rizika od smrtnosti u poređenju sa onima koji nisu konzumirali kafu.
Foto: Shutterstock
- Nije samo važno da li pijete kafu ili koliko pijete, već i vreme kada to radite - rekao je stručnjak za ishranu i epidemiologiju sa Univerziteta Tulejn u Nju Orleansu, Lu Ki. Studija, koja je obuhvatila 40.725 odraslih osoba koje su učestvovale u Nacionalnoj studiji zdravlja i ishrane SAD-a između 1999. i 2018. godine, pokazala je da su osobe koje ujutru piju kafu imale niži rizik od smrti od bilo kakvog zdravstvenog uzroka, bilo da su konzumirali dve do tri šolje kafe, piše Gardijan.
Istraživanje, objavljeno u "European Heart Journal", potvrđeno je i u manjoj grupi od 1.463 osobe koje su vodile detaljne nedeljne dnevnike ishrane i konzumacije kafe. Studija sugeriše da je kafa ujutru bolja za srce nego kafa uveče, ali nije tačno objašnjeno zašto. Profesor i kardiolog iz Londona Tomas Luher, napomenuo je da mnogi ljudi koji piju kafu tokom celog dana imaju problema sa snom.
Za sve one kojima jutarnja kafa više nije dovoljna, ovaj osvežavajući napitak od jabuka, limuna i vode pruža idealan način da se razbudite i napunite energijom, brzo i jednostavno!
Sedih vlasi se možete rešiti uz jednostavne prirodne metode koje ne oštećuju kosu. Kafa, čaj od kamilice i kokosovo ulje mogu efikasno zamaskirati sede pramenove, uz redovno korišćenje i bez visokih troškova.
Najčešća greška koju mnogi prave je dodavanje kafe odmah nakon što voda proključa. Stručnjaci objašnjavaju da vrela voda može da sprži kafu, zbog čega je najbolje da se sačeka 30 sekundi do minut pre nego što je prelijete.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Za sve one kojima jutarnja kafa više nije dovoljna, ovaj osvežavajući napitak od jabuka, limuna i vode pruža idealan način da se razbudite i napunite energijom, brzo i jednostavno!
Pojavio se još jedan šokantan snimak incidenta sa blokaderskog skupa u Valjevu, na kojem se jasno vidi kako blokaderka Dijana Hrka drži motku u ruci, preti, udara, a zatim juri aktivistkinju Srpske napredne stranke (SNS) Nedu Perić.
Vlada Srbije razrešila je profesore Nebojšu Bojovića sa mesta predsednika, a Vladana Đokića sa mesta člana Upravnog odbora Instituta za arhitekturu i urbanizam Srbije.
Vrhovno telo blokadera u Beogradu (VSD) zasedalo je povodom zahteva za krovno nepoverenje i izbacivanje čuvenog Gandija, odnosno blokadera Lazara Mišića, ali je sastanak eksplodirao u rat i opštu podelu!
Predsednik Saveza Srba iz regiona, Miodrag Linta, ocenio je danas da odluka suda u Šibeniku da krajiškoj Srpkinji Nikolini Bačkonja Filipović izrekne zatvorsku kaznu od 15 dana zbog toga što je na svom fejsbuk profilu objavila fotografiju svog sedmogodišnjeg sina sa šajkačom na glavi, badnjakom u ruci i tri podignuta prsta, kao šovinističku, sramnu i neprihvatljivu.
U prethodnoj epizodi emisije "Na merama" pokazali smo vam kakvu to kampanju vodi političar u pokušaju Miki Aleksić, šta ovih dana radi profesor blokader Milo Lompar, koje propise krši samozvani ekolog Aleksandar Jovanović Čuta, čime se bavi potrčko Dragana Đilasa, Borko Stefanović…
Procenjuje se da će za 28 nedelja primene Zakona o legalizaciji biti upisano 320.000 objekata u Republičkom geodetskom zavodu, koliko je bilo upisano u poslednjih 28 godina, rekao je direktor Agencije za prostorno planiranje i urbanizam Srbije Đorđe Milić.
Ministarstvo unutrašnjih poslova upozorava građane na internet prevare, a žrtva može biti svako ko koristi telefon, računar, društvene mreže ili elektronsko bankarstvo.
Putnici iz autobusa srpske agencije koji je jutros oko 3 sata sleteo sa puta u Bugarskoj, krenuli su danas popodne put Srbije. Autobus niških registarskih oznaka stigao je na lice mesta oko 15 časova, preuzeo putnike i oni su nastavili putovanje ka Srbiji.
Policija u Mladenovcu intenzivno traga za muškarcem koji je jutros nožem napao i izbo svoju trudnu suprugu, nakon čega je pobegao sa lica mesta u nepoznatom pravcu.
Sva ubistva i teška ubistva, uključujući pokušaje i pripremne radnje, koja su izvršena od početka 2026. godine do danas na teritoriji Beograda, uspešno su rasvetljena i rešena, potvrdio je glavni javni tužilac Višeg javnog tužilaštva u Beogradu Nenad Stefanović.
Fudbaleri Partizana u prvom meču plej-ofa za Ligu Konferencija gostuju Hetafeu, ali je već sada jasno da će Špance u Humskoj sačekati paklena atmosfera.
Premijer Mađarske Peter Mađar izjavio je danas da su radovi na izgradnji privremene podvodne brane na Dunavu koja bi trebalo da obezbedi nesmetan rad nuklearne elektrane Pakš "trka sa vremenom".
Ukrajinski predsednik se muči da pronađe nekoga sa dovoljnim uticajem da predstavlja Kijev pred Trampovom administracijom, a potencijalni kandidati se pokazuju nevoljnim da preuzmu iscrpljujući zadatak u kritičnom trenutku rata, prema rečima dva bivša visoka ukrajinska zvaničnika i četiri poslanika, piše briselski Politiko.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.