• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: B. S.

27.08.2022

07:00

MILIJARDU EVRA SRPSKE ROBE "ZAROBLJENO" U BUGARSKOJ! Zašto sve stoji?!

Tanjug

Vesti

MILIJARDU EVRA SRPSKE ROBE "ZAROBLJENO" U BUGARSKOJ! Zašto sve stoji?!

Podeli vest

Barže sa ugljem, naftom, pšenicom, kukuruzom, sojom i sirovinama koje se koriste za proizvodnju veštačkog đubriva blokirane su već mesec dana kod bugarskog mesta Belene

Milijardu evra srpske robe "zarobljeno" je na Dunavu u Bugarskoj! Barže sa više miliona tona uglja, nafte, pšenice, kukuruza, soje i sirovina koje se koriste za proizvodnju veštačkog đubriva blokirane su već mesec dana kod bugarskog mesta Belene jer zbog izrazito niskog vodostaja Dunava ne mogu da plove.
Stručnjaci procenjuju da bi plovidba Dunavom mogla da se normalizuje tek u novembru, kada se očekuje da će se završiti produbljivanje rečnog korita.

Plovidba od novembra

Plovidba Dunavom mogla bi se normalizovati tek u novembru, kada se očekuje da će se završiti produbljivanje rečnog korita


 

Pomoć Srbije

 

Prema podacima Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, na blokiranim baržama se nalazi 750.000 tona pšenice i kukuruza za izvoz, kao i 250.000 tona soje, ali i 300.000 tona sirovina koje se koriste u hemijskoj industriji za proizvodnju veštačkog đubriva (fosfat, kalijum-hlorid, amonijum-sulfat i urea), kao i 100.000 tona veštačkog đubriva za izvoz. Zarobljeno je i 1,25 miliona tona uglja iz bugarskih rudnika koji treba da stigne u našu zemlju za rad termoelektrane u Obrenovcu, kao i 30.000 tona nafte i naftnih derivata koji su ka Srbiji pošli iz luke Konstanca u Rumuniji za rafineriju u Pančevu.

Požari na tri barže s ugljem

Na tri barže koje prevoze ugalj za Srbiju izbili su požari prošlog meseca zbog visokih temperatura, objavili su bugarski mediji.
Plovila su ostala zarobljena u Bugarskoj zbog niskog vodostaja Dunava, a kako su bile veoma visoke temperature, uskladišteni ugalj je počeo da tinja i dimi. Na sreću, zahvaljujući bugarskim vatrogascima, sprečena je katastrofa velikih razmera.


U Bugarskoj na Dunavu ima 14 kritičnih tačaka. Još u julu potpuno je obustavljena plovidba u sektoru grada Belene, a potom su se u avgustu problemi pojavili na još nekoliko sektora Dunava u Bugarskoj. Reč je o peščanim sprudovima koje je Srbija zbog značaja mogućnosti plovidbe po našu privredu odlučila da ukloni, a Bugarska je pomoć prihvatila. Međutim, čak i kada naša mehanizacija pomogne pri kopanju u Bugarskoj, u najboljem slučaju će plovidba biti moguća tek od novembra.
Ministar građevine, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović kaže za Informer da bi srpska mehanizacija trebalo uskoro da krene ka Bugarskoj.
- Očekujemo da Vlada Bugarske u ponedeljak usvoji Sporazum po kome će naša mehanizacija moći da se spusti nizvodno niz Dunav i da zajedno sa našim prijateljima iz Rumunije i Bugarske izvrši interventne bagerske radove. Samoj mehanizaciji je potrebno između četiri i šest dana da stigne na najkritičnije lokacije u Bugarskoj. Zajedno smo locirali četiri prioritetne tačke koje ćemo prvo "napasti". Naš cilj je da bagerovanjem dobijemo 2,5 metara dubine plovnog puta, što će omogućiti optimalne uslove plovidbe za sve brodove na Dunavu. Za sve ove radove će nam biti potrebno najmanje mesec i po dana - objasnio je ministar Momirović.

Foto: Tanjug

Nizak vodostaj Dunava pravi ogromne probleme

Šta je blokirano za izvoz

* 750.000 tona pšenice i kukuruza
* 250.000 tona soje
* 300.000 tona sirovina za veštačko đubrivo
* 100.000 tona đubriva
Šta čeka na uvoz
* 1.250.000 tona uglja čeka na uvoz
* 30.000 nafte i naftnih derivata

Kritična i nafta

 

U nadležnom ministarstvu kažu da je veliki problem i kašnjenje evrodizela iz uvoza, koji se takođe prevozi delom preko barži.
- Naftna industrija Srbije bez uvoza goriva ne može da zadovolji potrebe celog srpskog tržišta i zato je bitno da se korito Dunava što pre produbi i da barže krenu ka našoj zemlji - kažu u ministarstvu.
 

Šta je gaz barže?

Gaz je dubina do koje je uronjeno plovilo, odnosno trup broda, a najčešće je označen iscrtanim linijama na boku broda. Većina barži koja prevozi teret ima gas od 2,5 metara za normalnu plovidbu. Trenutno samo manje barže ili takozvane tankerice i turistički kruzeri mogu da plove dunavom jer im je gaz 1,5 metara.



Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set