Tanjug

08:51 Hronika 2

blic.rs/informer.rs | 12. 10. 2018.

MAGLA NIJE GLAVNI KRIVAC ZA TRAGEDIJU NA AUTOPUTU! Šokantne tvrdnje profesora Saobraćajnog fakulteta o NESREĆI KOD JAGODINE!

Gusta magla pominje se kao glavni "krivac" dva lančana sudara koja su se gotovo istovremeno dogodila na auto-putu Beograd-Niš i u kojoj je pogunulo 7 ljudi. Uprkos tome, Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta dovodi u pitanje da li su reakcije vozača bile primerene, te ističe uticaj ljudskog faktora u ovom slučaju

- Kretao sam se iz pravca Niša nekom normalnom brzinom. Bila je neka sumaglica, a kada sam prošao Moravu - zid - izjavio je jedan od učesnika u lančanom sudaru.

S druge strane, profesor Vujanić, kaže da na ovoj deonici postoje oznake, koje pomažu vozačima da odrede vidljivost na putu. Takođe, iako se od prvog momenta nesreće magla navodi kao glavni uzročnik, Vujanić pre svega ističe ljudski faktor.

(UZNEMIRUJUĆI VIDEO/FOTO) JEZIVI SNIMCI I FOTOGRAFIJE STRAŠNE NESREĆE NA AUTOPUTU! Svedoci kažu da je MAGLA BILA KAO ZID!

On je objasnio da upravo na toj deonici na kojoj su se dogodila dva udesa, u oba smera, kaže da postoje belom bojom iscrtani polukrugovi uz liniju zaustavne trake, koji služe za određivanje stanja vidljivosti na putu.

- Ukoliko vidite samo jedan polukrug pred sobom, primerena brzina je 40 kilometara na sat, ako vidite dva, onda 60, i tako dalje - kaže Vujanić.

On objašnjava i da na auto-putu, koji može imati malo zakrivljenje, magla nije iznenađujuć faktor, i da ne može "odjednom da se uleti u nju".

Tanjug

Milan Vujanić

- Vozači imaju priliku da je na ravnom putu vide pred sobom, smanje brzinu, a kada uđu u maglu, uključe sva četiri migavca, kako bi bili vidljivi drugim učesnicima. Dakle, postoji veliki uticaj ljudskog faktora, a u ovakvoj situaciji nije mogao samo jedan vozač da pogreši. Nekoliko njih je pogrešilo, a neću znati tačno ko, dok ne vidim dokumentaciju sa uviđaja - rekao je profesor Vujanić.

(VIDEO) MESTO STRAVIČNE NESREĆE U KOJOJ JE POGINULO 7 LJUDI KRIJE JEZIVU TAJNU! Zove se Pakloš, a put je građen preko manastira i moštiju!

Takođe, Vujanić je objasnio i da ova deonica nije obeležena kao crna tačka, ali će nakon ove nesreće, najverovatnije postati. On je objasnio da deonica biva kategorisana kao crna tačka, ako na godišnjem nivou na tom mestu pogine određen broj ljudi.

"Duž deonica na teritoriji gde je pojava magle česta, kao što je slučaj sa Pomoravljem, signalizacija je prilagođena vremenskim prilikama odnosno postavljene su table za maglu i obeležene su bele tačke u vidu polukrugova na propisanom rastojanju, kojima se učesnici u saobraćaju obaveštavaju da je neophodno smanjiti brzinu i istu prilagoditi uslovima na putu", navodi se u saopštenju JP "Putevi Srbije".

Oni su dodali i da njihovi predstavnici svakodnevno obilaze deonice puteva, te da svi uočeni nedostaci blagovremeno budu sanirani i popravljeni.

"Najverovatnije da su smanjena vidljivost zbog guste magle i neprilagođena brzina uzrok katastrofalnih saobraćajnih nezgoda koje su se juče dogodile na auto-putu između Ćuprije i Jagodine, ali svakako pitanje utvrđivanja uzroka saobraćajnih nezgoda prepustićemo nadležnim institucijama", piše u saopštenju ovog preduzeća, u kome je izraženo saučešće porodicama nastradalih.



Ljubo

12.10.2018. 19:28

Pa naravno da je ljudski faktor ,saobracajna ne kultura .Nigde nema veceg " kur**nja " na putevima , narodnjacki receno kao na Balkanu ,to jest i u Srbiji ,Sta gazije znaju sta je magla ,postovanje ,strah ,strpljenje , propisi i pravila ....nama neki " kliker" ozbiljno fali u glavama .


milemalivuk

13.10.2018. 02:47

@Ljubo - Ljubo, upravo tako ukrao si mi komentar al od rijeci do rijeci. Ja se bas pitam ima li igdje na svijetu gore gamadi za volanom nego na Balkanu I to je najbolji pokazatelj naseg mentaliteta. U Kanadi npr. zemlji koja je teritorijalno posle Rusije najveca zemlja na svijetu gdje auto put ima tri vozne trake I na obe strane zaustavne trake nema nigdje ogranicenja preko 100 km, dok kod nas jesu li dve trake odmah je 120 km ogranicenje. Al ipak dobro uopste I nema puno mrtvih kako se vozi, bahatost je suvise blaga rijec.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]