• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: B92.net

15.06.2020

13:00

SRBIJA NEMA MORE, ALI IMAĆE NAJVEĆE "SUVE LUKE"! U ovom poslu leže milijarde, bićemo deo najvećih logističkih lanaca! JOŠ KAD ZAVRŠIMO BRZU PRUGU BEOGRAD-BUDIMPEŠTA...

Politika

SRBIJA NEMA MORE, ALI IMAĆE NAJVEĆE "SUVE LUKE"! U ovom poslu leže milijarde, bićemo deo najvećih logističkih lanaca! JOŠ KAD ZAVRŠIMO BRZU PRUGU BEOGRAD-BUDIMPEŠTA...

Podeli vest

Geografski položaj Srbije omogućava idealne uslove za razvoj koncepta suvih luka, jer je blizu svih velikih jadranskih i crnomorskih luka

Zaleđa lokacija u našoj zemlji planiranih da se razvijaju po ovom konceptu, omogućavaju neograničeno širenje terminala, što je od naročitog značaja kada je u pitanju transport kontejnera. Mogućnost za "suve luke" našoj zemlji otvorila je i inicijativa "Pojas i put" i gradnja brze železnice Beograd-Budimpešta.

Za gradnju kontejnerskih kopnenih terminala, takozvanih "suvih luka" krajem prošle godine zainteresovala se solunska luka.

Kako su za eKapiju potvrdili iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture posle početnih razgovora, predstavnici Luke Solun obišli su lokaciju na Makišu, a prezentovani su potencijali nove luke u Beogradu i intermodalnog terminal u Batajnici.

- Usled izbijanja COVID-19 pandemije došlo je do izvesnog zastoja, ali se očekuje intenziviranja razgovora po ukidanju restrikcija za putovanja, usled potrebe da se na terenu razmatraju sve opcije - kažu iz ministarstva.

Luka Solun je samo jedan od luka sa čijim poslovanjem se uzima u obzir prilikom planiranja razvoja luka i kopnenih terminala.

ODRŽAN SASTANAK DIREKTORA KOVID BOLNICA! Nastavlja se redukcija kapaciteta, ALI MORAMO SHVATITI DA JE VIRUS I DALJE TU

- Naime, za Srbiju su od velikog značaja i Luke Pirej, Konstanca, Rijeka, Kopar i Drač. Sve ove luke imaju veliki značaj za uvoz, ali pre svega za izvoz Srbije i poslovanje rečnih luka, odnosno kopneni terminal mora da prati razvoj ovih morskih luka kako bi omogućili domaćoj privredi efikasan plasman domaćih proizvoda na ino tržišta - ističu.

Foto: pixabay.com

Za sve rečne luke koje su povezane sa železničkom mrežom, kao i za intermodalne treminale može se reći da su neka vrsta kopnenih terminala.

KAKVA ISPALA! Makedonci pustili tranzit, ali Grci JOŠ NISU OTVORILI PRELAZ EVZONI! U GRČKU I DALJE SAMO PREKO BUGARSKE!

Ono što je osnovni problem naših terminala jeste nedovoljna povezanost sa morskim lukama u okruženju, kako bi se mogli definisati kao kopneni terminali u punom smislu reči.

- Dokaz tome jeste nedovoljna zastupljenost, odnosno razvijenost kontejnerskog transporta u Srbiji, mada u poslednje dve godine Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture čini prve značajne korake u smeru kontejnerizacije, kroz projekte nove luke u Beogradu, razvoja Luke Novi Sad, kao i izgradnje intermodalnog terminala u Batajnici - navode iz ministarstva.

U maju je otvoren novi intermodalni terminal u Luci Dunav u Pančevu. Dry Port terminals je osnovan sa ciljem da poveže železnički, drumski i vodni transport kontejnera.

 


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
VOJIN IGNJATIJEVIC

pre 3 godine

MILI, PUZI, SVE JE BLIZE: KANAL DUNAV - EGEJSKO MORE !!!

sledeća vest

Izbori 2024

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Danka Ilić ubijena je pre tačno mesec dana, a ovo je detaljna rekonstrukcija stravičnog zločina: Devojčica ubijena na par metara od kuće
Hronika

Danka Ilić ubijena je pre tačno mesec dana, a ovo je detaljna rekonstrukcija stravičnog zločina: Devojčica ubijena na par metara od kuće

Danka Ilić (2) nestala je 26. marta u Banjskom polju kod Bora, u dvorištu porodične kuće svoje majke Ivane Ilić, dok se igrala sa starijim bratom. Prema rečima majke, sin je zatražio vodu, pa je ona otišla do automobila, ali kada se vratila Danka više nije bila tamo. Nažalost, potraga za devojčicom za kojom je tragala cela Srbija, ali i Evropa, završena je na tragičan način.

25.04.2024

20:46

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija