• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Informer.rs

19.11.2022

13:16

MINISTAR VESIĆ: Aleksandar Vučić je infrastrukturalne projekte postavio kao prioritet svoje politike

Tanjug

Politika

MINISTAR VESIĆ: Aleksandar Vučić je infrastrukturalne projekte postavio kao prioritet svoje politike

Podeli vest

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Goran Vesić, gostovao je jutros na RTS-u i govorio o završetku obilaznice oko Beograda, Moravskog i Fruškogorskog koridora, mreži brzih pruga ali i o sanaciki visećih mostova

Vesić je rekao da je planirano da deo obilaznice do Bubanj potoka bude pušten u saobraćaj u junu mesecu naredne godine. 

- U ovom trenutku radi se petlja Avala, tunel Beli potok kao i izlaz na samoj petlji Bubanj potok prema Beogradu. Ovo su sve radovi koji su preostali kako bi taj deo naše obilaznice koji je inače dužine 47.7 kilometara bio završen. Ostaje da se ugovori poslednji deo a to je od Bubanj potoka do Pančeva sa velikim železničkim-drumskim mostom na Vinči, čime će Beograd konačno dobiti obilaznicu posle trideset godina - rekao je ministar Vesić i dodao da je činjenica da se najviše radova na obilaznici dešava od 2014. godine od kada je Aleksandar Vučić stavio infrastrukturalne projekte kao prioritet svoje politike.

Vesić navodi da kada bude završen deo do Pančeva, Beograd će dobiti kompletnu obilaznicu i što je jako važno železnički saobraćaj biće značajno rasterećen, tačnije biće ukinut skoro sav cargo saobraćaj, odnosno saobraćaj koji sada opterećuje beogradski železnički čvor i da će zbog izgradnje obilaznice do najvećeg rasterećenja doći na Gazeli.

Na pitanje novinara šta je ostalo još da se uradi na auto-putu Miloš Veliki, Vesić kaže da tu nije ostalo mnogo radova.

- Nedavno sam obišao tu saobraćajnicu, ostalo nam je od osam kilometara kolika je njenu dužina da završimo deo oko okretnice na Novom Beogradu i to će biti najbrži izlaz gradjanima koji žive u ovo delu grada na autoput Miloš Veliki, što je stanovnicima tog dela grada od izuzetnog značaja.
Ova saobraćajnica po plan treba da bude puštena u martu sledeće godine i kako stoje stvari tako će i biti jer je završeno u ovom trenutku preko 80 odsto saobraćajnice
- izjavio je Vesić.

Vesić je govorio i o važnosti Fruškogorskog koridora, zbog koga se upravo u Novom Sadu rade dva mosta što se prema njegovim rečima u Novom Sadu nije nikada desilo.

- Fruškogorski koridor trebalo bi da preko brze saobraćajnice spaja Kać, preko Dunava novim mostom, sa novoprojektovanom petljom “Petrovaradin”. Nakon toga trasa nastavlja ka Fruškoj Gori, ka Nacionalnom parku, ispod kojeg je predvidjen tunel kroz sam Nacionalni park, iz potrebe da se saobraćaj ubrza, da se poveća bezbednost, smanji potrošnja goriva i minimiziraju negativni uticaji na životnu sredinu i na floru i faunu Nacionalnog parka. Po izlasku iz tunela na južnim obroncima Fruške Gore trasa koridora se vraća na postojeći put Beograd - Novi Sad. Kasnije ćemo u budućnosti Fruškogorski koridor spojiti sa putem koji je u planu, čiji je projekat završen i čeka se odluka revizione komisije a to je brza saobraćajnica Beograd- Zrenjanin- Novi Sad - kazao je Vesić.

Vesić dodaje da na Fruškogorskom koridoru, postoje dva ključna objekta - tunel Iriški venac, tunel kroz Frušku goru koji će biti dugačak oko 3.550 metara i most preko Dunava dužine oko 1800 metara, koji će povezivati kaćku stranu sa Petrovaradinom.

- Ovaj koridor je zaista jedan od najvažnijih, jer kada su uradjene glave arterije, kada je završen put prema Severnoj Makedoniji sada je neophodno povezati što više mesta brzim saobraćajnicama, što je upravo politika našeg predsednika Vučića. Na ovaj način ljudi će ostajti u mestima gde žive, dolaziće nove investicije i naša zemlja će se ubrzano razvijati - izjavio je Vesić.

Kada je reč o obali Save kod Šapca koju spaja most od 1350 metara na auto putu  Ruma - Šabac, Vesić kaže:

- Most se gradi ubrzano, ono što je važno za građane da znaju jeste da će od petlje Dobanovci do Šapca koja će približno imati  60 kilometara, poštujući ograničenja brzine do mosta preko Save, novoizgrađenom saobraćajnicom putovati svega 28 minuta.
Na primer od mosta na Gazeli ima 16 kilometara više, pa će se stizati za 40 minuta, to je upravo suština građenja velikih projekata
- ističe Vesić.

Što se tiče nastavka radova na Milošu Velikom pravac Preljine - Požega, kako ministar kaže taj deo je veoma komplikovan i tu je uradjeno nekih 55 odsto radova.

- Na tom potezu imamo Tunel Laz, gde je urađen iskop 82 odsto, procenjen datum probijanja tunela je mart 2023. godine za desnu cev i maj 2023. godine za levu tunelsku cev. Zatim tu je i tunel Munjino brdo, tu je iskop 62 odsto, ukupno je uradjeno preko  54 odsto radova, procenjen datum probijanja tunela je maj 2023. godine. Imamo i petlju Preljina – tunel Laz, od petlje Preljina do petlje Pakovraće saobraćaj je  puštena u rad, dok se od petlje Pakovraće do tunale Laz izvode radovi. Kod  Lučana se takodje izvode radovi i rešavaju se problemi pristupa usled nerešene eksproprijacije, takodje i kod Prilipca - kaže Vesić i dodaje da se ubrzano radi i da to pokazuje koliko je predsednik Vučić posvećen tome da se svi infrastrukturalni projekti završe.

Ministar ističe da je po prvi put izgradjena brza pruga i da po prvi put imamo uredjenu železnicu po ugledu na druge evropske zemlje.

- U ovom trenutku se radi brza pruga Novi Sad – Subotica dužine 108 kilometara, koja bi trebalo da bude završena do 2025. godine, mada imam obećanje izvodjača da će biti i ranije.
Zatim radi se Niš – Brestovac, dužine 23 kilometara, brzine 120km/h, čiji je završetak planiran za oktobar sledeće godine. Niš – Dimitrovgrad, 30 kilometara brzine 120 km/h, završetak radova planiran je do aprila 2023. godine i Stalać – Đunis, 14 km, brzine 120 km/h, do novembra 2024. godine
- navodi Vesić

Ministar je pored ovih brzih saobraćajnica najavio i to da se projektuje pruga od Beograda ka Nišu, gde će vozovi takodje ići 200 km/h, pruga je dužine 210 kilometara, početak radova se očekuje 2024. godine a završetak 2028.godine. Zatim pruga Niš – Preševo, 130 kilometara, brzine 160 km/h, radi se i 150 kilometara pruge Stalać- Kraljevo - Rudbica, brzine 120 km/h i od Valjeva do Vrbnice prema Crnog Gori.

Na pitanje da li se našlo rešenje za viseće mostove u Srbiji, ministar je rekao:

- Izdao sam nalog kako bi snimili postojeću situaciju, 90 lokalnih samouprava je poslalo izveštaje, 55 još uvek to nije uradilo, do ponedeljka smo zadali rok da predaju izveštaje. U ponedeljak ću objaviti spisak lokalnih samopurava koje nisu želele da pošalju izveštaj jer mislim da je veoma važno da njihovi građani znaju u kakvom su stanju njihovi viseći mostovi. Imamo 59 visećih mostova, od kojih je 8 za rušenje, 41 most može da se sanira a 10 je u dobrom stanju što ni malo nije dobra situacija. Trajno rešenje za ovaj problem imaćemo kada donesemo propise koji će urediti održavanje infrastrukture. Odnosno da svaki infrastrukturalni projekat ima svog upravljača, što znači da ćemo mnogo manje novca trošiti na ovakve situacije, već ćemo na vreme održavati objekte i to je nešto što nas čeka u budućnosti - zaključio je Vesić.


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
Drina

pre 1 godinu

Samo neka se gradi. Što imamo više dobrih puteva, država nam je razvijenija.

Veljko M

pre 1 godinu

Tamo gde nema dobrih puteva, nema ni stranih investicije. Niko neće da svoj kapital ulaže tamo gde se teško dolazi.

kika

pre 1 godinu

Svaka saobracajnica, svaki auto put koji je uradjen je dobro za nas za nasu industriju, za nas gradjane

Glasinac

pre 1 godinu

Kada se setimo kakve smo puteve imali pre desetak godina prosto da se čoveku smuči. Sada zaista imamo veoma dobre puteve.

dea

pre 1 godinu

Uprkos svim problemima i svoj krizi koja vlada sveto, Srbija se junacki bori da nastavi svoj razvitak i napredak

veca

pre 1 godinu

Nikada se vise puteva u Srbiji nije uradilo a to samo govori koliko imamo jake ciljeve koji nisu puste reci vec dela

Branko N

pre 1 godinu

Što je više dobrih puteva više je stranih investicija, a to znači više je novih radnih mesta.

maja

pre 1 godinu

Znamo koliko su nam putevi vazni i da nam je to uslov za dalji rast

minja

pre 1 godinu

Vučić je još jednom dokazao da se nikada neće odreći nijedne investicije i da će se zalagati za svoju Srbiju i svoj narod.

JadrankaP

pre 1 godinu

Infrastruktura je osnova za razvoj Srbije i strana ulaganja u njoj. Poslednjih deset godina se posvećuje velika pažnja njenom razvoju, što mnogo znači nama građanima jer niko pre toga nije vodio računa koliko Vučić sada vidi to kao prioritet.

Jelena

pre 1 godinu

Svedočimo ubrzanom razvoju Srbije, zahvaljujući mudrim odlukama predsednika Vučića.

Mića

pre 1 godinu

Narod to vidi i prepoznaje trud predsednika Vučića.

Maja

pre 1 godinu

U Srbiji se nikada nije radilo i gradilo kao sada

Nina

pre 1 godinu

U Srbiji se gradi sve više novih puteva što je odraz odgovorne politike koju vodi predsednik

Jelena

pre 1 godinu

Razvoj saobraćajne infrastrukture doprineće dolasku još većeg broja stranih investitora

Luka

pre 1 godinu

Nije problem raditi kada postoji iskrena volja i želja uz dobre planove.

Marina

pre 1 godinu

Postojanje dobre infrastrukture bitan je preduslov za dolazak novih stranih investicija u našu zemlju

Mića

pre 1 godinu

Vučić se bori za bolju budućnost svoje države i ulaže u infrastrukturu.

Ana

pre 1 godinu

I narod je prepoznao da su putevi prioritet i da na tome mora da nastavi da se radi.

Sanja

pre 1 godinu

Za razliku od opozicije koja gleda lični interes, predsednik se bori za Srbiju na svim poljima.

Olja

pre 1 godinu

Verujem da će Vesić obilaskom terena biti stalno u toku i da će resavati svaki problem brzo.

ko vam čuva Rošavog

pre 1 godinu

A vi se ponosite što ste podguzne muve Vučiću i njegovom kartelu ??

Nina

pre 1 godinu

Zato je Vučić na vrhu jer ima dobru politiku napredka pokazuje rezultate i ljudi to vide i žele da rade.

Vanja

pre 1 godinu

Predsednik Vučić se maksimalno zalaže na svim poljima za napredak Srbije.

Danka

pre 1 godinu

Svaka čast Vučiću na sprovođenju i izgradnji puteva i Vesiću što je isto tako kao i Vučić stalno na terenu.

Jelena

pre 1 godinu

Vučiću je uvek prioritet ono što doprinosi napretku i razvoju naše zemlje

Miki

pre 1 godinu

Predsedniku Vučiću je prioritet sve što je u interesu Srbije.

Miki

pre 1 godinu

Bezbednost građana Srbije kao i interesi Srbije su uvek prioritet.

Vanja

pre 1 godinu

Predsednik Vučić se bori za bolje sutra gradjana Srbije i naše zemlje.

Andrijana

pre 1 godinu

Kada imate odgovornog čoveka na čelu države onda imate i smislenu politiku.

Coka

pre 1 godinu

Svaki kilonetar puta, korak je ka boljem životu građana Srbije.

Dunja

pre 1 godinu

Smislena, odgovorna politika koja ide u pravcu napretka Srbije i olakšanja svakodnevnog života građana je ono što nam je važno da imamo, a to imamo uz ALeksandra Vučića.

Gruja

pre 1 godinu

Ulaganje u infrastrukturu ulaganje je u razvoj države. Razvijena drzava ima zadovoljne gradjane.

Mihaela

pre 1 godinu

Mislili smo 2012. godine da se nikada nećemo oporaviti, ali posle uvođenja reformi, posle dobrog razvojnog plana koji je postavio Vučić, mi danas imamo izuizrtno izgrađenu i uspešno putno osposobljenu zemlju.

Kosta

pre 1 godinu

Kada se jasno postave ciljevi, nije uopšte teško da se dođe do uspeha i da se svi projeti realizuju.

Kiki

pre 1 godinu

Možemo da ne volimo ovog Vesića ali budimo realni napravio je čuda u Beogradu.

Milena

pre 1 godinu

Možemo da se pohvalimo dobrom politikom, a i dobrom organizacionom struktirom u pogledu građevinarstva i izgradnje Srbije.

Marko

pre 1 godinu

Infrastruktura donosi nove investicije, a one zadovoljne građane. A to je cilj svake države, valjda

Rade

pre 1 godinu

Razvijena infrastruktura je dobra za građane a ujedno privlači strane investicije kao dobar uslov.

sasa

pre 1 godinu

Ulaganje u infrastrukturu je po meni,ulaganje u napredak,razvoj i prosperitet nase zemlje

sasa

pre 1 godinu

Kad su putevi dobri,to mnogo znaci i nama gradjanima,ali i veca je mogucnost dolaska novih investicija,tj.investitora

stefan

pre 1 godinu

Vesic je u pavu,Vucic vodi odgovornu politiku napretka i posvecenosti,pre svega ocuvanju nacionalnih interesa i bitno mu je da Srbija ide napred i da se razvija da tako kazem i u ova krizna vremena

Marijana

pre 1 godinu

Sadasnje vlast dosta ulaze u razvoj putne infrastrukture i nasi gradjani ce moci sigurno i bezbedno da se voze nasim drumovima.

Marko

pre 1 godinu

Napredak u nasoj drzavi je vidljiv na svakom koraku i u istom ritmu treba nastaviti i u vremenima koji slede.

Patak

pre 1 godinu

Putevi i ulaganje u infrastrukturu su zila kucavica srpskoj privredi i ekonomiji

Nikola

pre 1 godinu

Dobra i moderna putna infrastruktura je osnov svake moderne drzave u sadasnje vreme.

Pavlovic

pre 1 godinu

Bila su velika ulaganja i do sada u infrastrukturu,to stoji,ali,uveren sam da ce se taj trend nastaviti i u buducnosti

Masa

pre 1 godinu

Nećemo mi samo ulagati u puteve tu je i železnički saobraćaj, brza pruga koja će povezati nas sa Evropom.

Maja

pre 1 godinu

U ovako teskom vremenu i krizi koja je zahvatila citav svet, uspeli smo da se izborimo sa svim tim i da nastavimo dalji razvog nase ekonomije.

Ana

pre 1 godinu

Milina je putovati kroz našu lepu Srbiju, svakim danom sve veća i veća. Zahvaljujući Vučiću koji je prepoznao značaj putne infrastrukture.

Jelena ivanovic

pre 1 godinu

Ulaganje u puteve i nove investicije su buducnost Srbije.

Andja

pre 1 godinu

Mnogo toga se gradi, Srbija danas izgleda modernije nego pre 10 godina.

Andja

pre 1 godinu

Nikad se vise nije gradilo u srpskoj istoriji nego u poslednjih 10 godina. Srbija izgeda neprepoznatljivo, od puteva, bolnica, skola, vrtica.

Andja

pre 1 godinu

Brza pruga je do pre par godina bila samo san, sada je to stvarnost. Srbija se munjevito gradi i modernizuje.

Andjela

pre 1 godinu

Srbija je ovakvu infrastrukturu pre 10 godina mogla samo da sanja, a sada je sve pretvoreno u delo ozbiljnim radom i maksimalnoj posvecenosti zarad dobrobiti naroda.

Clipsy

pre 1 godinu

Ulaganje u infrastrukturu je od velikog znacaja za napredak i razvoj Srbije

Tanja

pre 1 godinu

Putevi,mostovi i zaobilaznice,sve to zajedno kao prioritet u politici koja ide samo napred,bravo!!

Don

pre 1 godinu

Vucic je apsolutno u pravu,infrastrukturni projekti su od izuzetnog znacaja za Srbiju ali i za bolji zivot njenih gradjana,brzi promet roba i usluga,dolazak novih investitora,fabrika i smanjenje migracija!

sledeća vest

Izbori 2024

FLAŠA KOALICIJA! I ovo smo vam rešili, bar recite hvala: Evo imena za izbornu listu "hik" opozicije!
Izbori 2024

FLAŠA KOALICIJA! I ovo smo vam rešili, bar recite hvala: Evo imena za izbornu listu "hik" opozicije!

Otpadnici od tajkuna Dragana Đilasa, lažni ekolozi Aleksandar Jovanović Ćuta, Dobrica Veselinović i Radomir Zanzibarićanin Lazović, nedavno su obelodanili da izlaze na izbore u prestonici i otkrili da će nastupati pod sloganom "Biram borbu", ali je - s obzirom na njihove koloritne biografije i nastupe u javnosti - slogan "Biram flašu" svakako mnogo prikladniji.

24.04.2024

12:13

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Šta se to dešava u Kini, tonu Peking, Šangaj i još druga 82 milionska grada! Ako naučnici ne nađu ređšenje biće potopljeni!
Kataklizma u najavi!

Šta se to dešava u Kini, tonu Peking, Šangaj i još druga 82 milionska grada! Ako naučnici ne nađu ređšenje biće potopljeni!

Nova studija objavljena u časopisu Science otkriva da skoro polovina velikih kineskih gradova tone, stavljajući milione stanovnika u opasnost od poplava. Istraživači su analizirali 82 kineska grada sa populacijom većom od dva miliona koristeći satelitske podatke kako bi pratili promene nadmorske visine između 2015. i 2022. godine.

24.04.2024

22:11

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija