• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Informer.rs

18.05.2023

13:15

Infrastruktura železnice Srbije o poplavama: Toliku količinu padavina u tako kratkom roku ni jedan odvodni sistem nije u mogućnosti da odmah reši

printskrin/mup.gov.rs

Politika

Infrastruktura železnice Srbije o poplavama: Toliku količinu padavina u tako kratkom roku ni jedan odvodni sistem nije u mogućnosti da odmah reši

Podeli vest

U situaciji kada je sinoć usled naglih i obilnih padavina jedan deo Novog Sada bio pod vodom, a sa poplavama su suočeni delovi Srbije i čitav region, tendenciozno je i zlonamerno dovoditi u pitanje kvalitet radova izvedenih prilikom rekonstrukcije železničkog nadvožnjaka u Partizanskoj ulici u Novom Sadu, piše Infrastruktura železnice Srbije, čije saopštenje prenosimo u celosti.

"Svi radovi na izgradnji novog nadvožnjaka u Partizanskoj ulici u Novom Sadu, u okviru projekta brze pruge Novi Sad – Subotica, urađeni su prema projektu, uključujući i rešavanje problema odvođenja atmosferskih voda, sa kojim se ovaj deo grada godinama unazad susretao.

Prilikom izgradnje železničkog nadvožnjaka na brzoj pruzi u Partizanskoj ulici u potpunosti je bio rešen dugogodišnji problem odvođenja atmosferskih voda, ali u situaciji velikih vremenskih neprilika i obilnih kiša, taj sistem jednostavno nije mogao da odjednom primi i odvede toliku količinu vode. Kao što to nije bilo moguće ni na drugim lokacijama u Novom Sadu, ali i u drugim delovima Srbije, kao ni u brojnim gradovima u regionu. Toliku količinu padavina u tako kratkom roku, jednostavno, ni jedan odvodni sistem nije u mogućnosti da odmah reši.

Tokom jučerašnjih pljuskova u Novom Sadu, u vremenskom periodu od svega 45 minutas, pala je ogromna količina kiše, što je izazvalo akumuliranje vode ispod više mostova i nadvožnjaka u ovom gradu, pa i ispod železničkog nadvožnjaka u Partizanskoj ulici. Situaciju sa poplavama sinoć u Novom Sadu otežala je na ovoj lokaciji i činjenica da se Partizanska ulica nalazi u nižim delovima grada, zbog čega su se tu sakupljale veće količine vode.

Količina vode koja je juče pala na Novi Sad na nivou je stogodišnjeg proseka, pa je postojeća kanalizacija tokom noći primala i odvodila vodu na teritoriji čitavog grada, pa i sa lokacije železničkog nadvožnjaka u Partizanskoj ulici.

Do jutra je sva voda otekla sa ove lokacije, nakon čega su komunalne službe Novog Sada koje su čitave noći radile i dežurale, očistile nanose mulja u kanalima i samoj ulici. Jutros je Partizanska ulica bila prohodna za drumska vozila, a saobraćaj je bio normalizovan.     

Novoizgrađeni železnički nadvožnjak u Partizanskoj ulici u Novom Sadu jedan je od 58 novih objekata na brzoj pruzi Novi Sad – Subotica, uključujući i izgradnju ukupno 30 novih nadvožnjaka.
Pruga Novi Sad – Subotica duga je 108 kilometara. To je treća deonica pruge za velike brzine od 200 km/sat kroz Srbiju, od Beograda do državne granice sa Mađarskom.

Izvođač radova na izgradnji brze pruge Novi Sad – Subotica je kineski konzorcijum „China Railway International” i „China Communications Construction Company”, a  vrednost ugovora  je 1,16 milijardi dolara.

Brza pruga Novi Sad – Subotica biće završena do kraja 2024. godine, nakon čega će međunarodni putnički vozovi između ova dva grada prema simulaciji putovati 42 minuta", navodi se u saopštenju. 


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Carica Sveta

pre 10 meseci

Klimatski ekstremi i velike količine padavina u kratkom vremenskom periodu nisu krivica pojedinačnih institucija, javnnih preduzeća ili kompanija. Pre 4 ili 5 godina sam poručivala da treba ne da čekamo 2050 godinu i pripremamo se za nju postepeno, već da još tada počnemo da živimo, gradimo, menjamo sve kao da je 2050 godina. Jer su promene i globalno, ali i regionalno i lokalno mnogo brže kada je klima u pitanju. Iskreno, žao mi je što je bivša ministarka Mihajlović vodila resor železničkog saobraćaja u Srbiji. Jer bi se taj vid transporta ljudi i roba mnogo brže razvijao i obnavljao u protekloj deceniji. A to se uklapalo i u ekološku svest koju sam ja imala oduvek. Kada se rodite i odrastete u cveću , okruženi svim plodovima i lepotama prirode, zatim studirate umetnost, čitavog života ostajete dosledni principima života i lepote. Harmoniji. A železnički transport deo je te harmonije i ekološki i estetski. I u smislu komfora i u smislu bezbednosti. Sa srećom u budućem radu , napretku, regiinalnom i međunarodnom saobraćajnom povezivanju.

sledeća vest

Izbori 2024

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija