SRAMOTNO! SBB PONIŽAVA OBOLELE OD RAKA: Nude besplatnu uslugu, ali traže papire svake godine KAO DA JE U PITANJU KIJAVICA?!

Shutterstock/Ilustracija

15:40 Zaštitnik potrošača 0

K. Milanović | 02. 12. 2019.

SRAMOTNO! SBB PONIŽAVA OBOLELE OD RAKA: Nude besplatnu uslugu, ali traže papire svake godine KAO DA JE U PITANJU KIJAVICA?!

Ovaj operater ponudio je besplatnu kablovsku televiziju obolelima od opake bolesti, ali je zaboravio da im spomene da ugovor traje samo godinu dana i da nakon tog vremena korisnici moraju ponovo da donesu svu medicinsku dokumentaciju

Kompanija SBB više ne preza ni od čega, pa pokušava da dodatni novac zaradi i preko leđa ljudi koji su bolovali od kancera!

Ovaj operater ponudio je besplatnu kablovsku televiziju obolelima od ove opake bolesti, ali je zaboravio da im spomene da ugovor traje samo godinu dana i da nakon tog vremena korisnici moraju ponovo da donesu svu medicinsku dokumentaciju.

Papiri koje treba da odnesem u SBB su isti oni koje sam im pokazala i prvi put. Ne vidim razlog za to, moje zdravstveno stanje se nije promenilo, i dalje sam i uvek ću biti onkološki pacijent
S. B.

Stručnjaci napominju da oni nisu prekršili zakon, ali im nije jasno zašto maltretiraju ljude da na svakih 365 dana ponovo zaključuju ugovor kada nema nijednog razloga za to, jer ti ljudi, nažalost, ne mogu prosto da izbrišu činjenicu da su preživeli neki oblik kancera i da su doživotno onkološki bolesnici.

Naime, našoj redakciji javila se gospođa S. B. (ime poznato redakciji) koja je pre nekoliko godina bolovala od raka dojke. Ona je godinu dana besplatno gledala kablovsku televiziju preko ovog operatera, ali je nakon isteka ugovora doživela neprijatno iznenađenje.

Human gest

- Pre otprilike godinu dana i tri meseca čula sam da kompanija SBB svim ljudima koji su u prošlosti bolovali ili se još uvek leče od nekog oblika raka nudi kablovsku televiziju za nula dinara. To mi je delovalo humano i za svaku pohvalu, pa sam, s obzirom na to da sam onkološki bolesnik, otišla u najbližu filijalu da se raspitam šta treba da uradim.

Objasnili su mi da moram da donesem medicinsku dokumentaciju koja će dokazati da sam onkološki pacijent i moći ću da dobijem kablovsku televiziju besplatno. Tako je i bilo. Donela sam potrebne papire, potpisala ugovor i pitala kakve su moje dalje obaveze, da li će biti potrebno da donesem još neke nalaze.

Međutim, rekli su mi da je ovo sasvim dovoljno i da ću uvek moći da koristim ovu uslugu jer, citiram njihovog službenika, "ne mogu prestati da budem onkološki pacijent" - započela je svoju priču naša sagovornica i dodala:

- Narednih 15 meseci nije bilo nikakvih problema. Dobila sam kablovsku televiziju, a nisam morala da plaćam ništa za ovu uslugu. Međutim, ne lezi vraže! Pre nekoliko dana zazvonio mi je mobilni telefon i osoba sa druge strane žice mi je rekla da dugujem skoro 7.000 dinara SBB-u. Bila sam iznenađena, ali sam bila ubeđena da je došlo do neke greške.

Objasnila sam joj da sam ja onkološki pacijent i da zato ne plaćam kablovsku televiziju. Prenerazila sam se kada sam čula da mi je godinu dana nakon potpisivanja istekao ugovor i da su mi prethodna dva meseca naplaćena po regularnoj ceni - kaže ona i dodaje:

Kada je potpisivala ugovor, u SBB-u je trebalo da joj kažu da ugovor mora da se obnavlja na svakih godinu dana Dejan Gavrilović, Efektiva

- Kada sam ih pitala šta sada da radim, objasnila mi je da treba ponovo da donesem svu medicinsku dokumentaciju i da ću ponovo moći da koristim njihove usluge bez naknade. Međutim, kako mi je rekla, ovih 7.000 dinara moraću da platim.

Zaista sam razočarana, to zaista nije u redu! Papiri koje treba da odnesem u SBB su isti oni koje sam im pokazala i prvi put. Ne vidim razlog za to, moje zdravstveno stanje se nije promenilo, i dalje sam i uvek ću biti onkološki pacijent - besna je S. B.

Maltretiranje bolesnih

Dejan Gavrilović iz potrošačkog udruženja "Efektiva" ističe da SBB nije prekršio zakon, ali ne vidi razlog za obnavljanje takve vrste ugovora na svakih godinu dana.

- Kao prvo, veoma je lepo od kompanije SBB što je pokrenula tu akciju i što nudi besplatne usluge za ljude koji su se borili sa najtežim i najopasnijim bolestima. Ali ne vidim nijedan razlog što je na celu tu lepu priču bacila ružno svetlo ovakvim primerom.

Uopšte ne vidim smisao produžavanja ugovora na svakih godinu dana ako se od dana potpisivanja ugovora do današnjeg dana nije ništa promenilo u zdravstvenom stanju korisnika njihovih usluga. Ako je ona u prošlosti bolovala od kancera, nažalost, to ne može izbrisati nakon godinu dana.

7.000 dinara duga morala je da plati S. B. za uslugu koja je inače besplatna

Bilo bi lepo da se tako nešto desi, ali prosto nije moguće i zato ne razumem zašto maltretiraju ljude da svakih godinu dana ponovo donose papire iako ne postoji razlog da im ne produže ugovor - ističe Gavrilović i dodaje:

- Nažalost, ako u ugovoru stoji rok od godinu dana, ne postoji način da se gospođi vrati tih 7.000 dinara, jer je pravno gledano njoj ugovor istekao. Ali svakako da je u SBB-u, kada je potpisivala ugovor, trebalo da joj kažu da on mora da se obnavlja na svakih godinu dana, a još strašnije je što su joj rekli i pogrešnu informaciju, a to je da ubuduće nema nikakve obaveze o pravdanju bolesti - kaže Gavrilović.

Podići nivo etičke odgovornosti

Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta potrošača Srbije, ističe da država mora da poradi na povećanju etičke odgovornosti u situacijama kada kompanije ne krše zakon.

- Da je bolje uređena etička odgovornost kompanija u našoj zemlji, ne bi bilo prostora za ovakve situacije. Istina je da u kompaniji SBB nisu prekršili zakon, ali isto tako smatram da ovakve stvari ne bi smele da se događaju. Oni nisu bili u obavezi, ali je trebalo svojim korisnicima pri sklapanju ugovora da naglase da on traje samo godinu dana.

Nažalost, ova gospođa svoj novac ne može da povrati. Ali zaista bi nadležni organi i sva udruženja potrošača trebalo da reaguju i da pokušamo malo da poboljšamo domen etičke odgovornosti - kaže Bogosavljević.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE
 
Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
 
Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]