'Mercedesi' novi, a glava u torbi! AUTOMOBILSKI GIGANT ZA 11 MESECI OPOZVAO ČAK 43 MODELA
Podeli vest
* Razlog za toliki broj fabričkih grešaka leži u masovnoj proizvodnji i u činjenici da se gleda da se uštedi na svakom koraku, tvrde stručnjaci
Nemački auto-gigant, kompanija "Mercedes" samo u poslednjih 11 meseci je u Srbiji povukla čak 43 različita modela zbog rizika od povreda i požara, dok ukupan broj neispravnih automobila još uvek nije poznat! Do ovih šokantnih i alarmantnih podataka redakcija Zaštitnika potrošača je došla temeljnom pretragom Nacionalne baze nebezbednih proizvoda povučenih sa tržišta, koju vodi Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija! Koliko je situacija zabrinjavajuća, svedoči podatak da su većina povučenih modela izuzetno luksuzni i skupi automobili poput GLC, GLA, GLB, AMG-GT, S klase i mnogih drugi (pogledajte okvir) koji sa dobrom opremom koštaju više od 100.000 evra, kao i skupoceni džip na električni pogon EQC! To praktično znači da su neki potrošači možda dali celu životnu ušteđevinu da kupe pouzdan, kvalitetan i bezbedan automobil za sebe i svoju porodicu, a dobili su nepouzdano vozilo koje je moglo da ih košta života.
* Čak devet od 10 pakovanja bila su lakša od kilograma, zbog čega, tvrde stručnjaci, nadležni organi treba što pre da reaguju i zaustave obmanu potrošača
16.02.2021
15:38
Povod za ovo veliko istraživanje bio nam je sve veći broj pritužbi naših čitalaca na velike kvarove na novim i luksuznim "mercedesima" koji su ih umalo koštali glave, kao i činjenica da je poznati nemački brend ove nedelje na globalnom nivou povukao čak 1.292.258 vozila zbog greške unutar sistema za hitne pozive, i da to sve češće rade usled fabričkih kvarova i anomalija. Da je od jednog od najslavnijih automobilskih brendova koji je u poslednjih devet decenija garancija najvišeg kvaliteta, luksuza i bezbednosti ostao "samo znak", za Zaštitnik potrošača su potvrdili iskusni auto-mehaničari, automobilski stručnjaci i predstavnici Udruženja za zaštitu potrošača. Kao glavne razloge za posrnuće i značajno manji kvalitet automobila i drugih vozila ovog brenda iz Štutgarta oni navode masovnu proizvodnju, kao i ugrađivanje jeftinijih delova kako bi se ostvario maksimalan profit.
Automobilski stručnjak, voditelj i autor emisije "Vrele gume" Miodrag Piroški objasnio je da je sada u proizvodnji bitniji kvantitet nego kvalitet i da se nabavljaju što jeftiniji delovi jer je kompanijama na prvom mestu zarada, pa onda neminovno dolazi do fabričkih grešaka.
Kvantitet, a ne kvalitet
Kvantitet je postao bitniji od kvaliteta, kao i masovno nabavljanje najjeftinijih delova i onda su greške na automobilima neminovne
Miodrag Piroški,"Vrele gume"
- Svakako razlog za toliki broj fabričkih grešaka leži u masovnoj proizvodnji i u činjenici da se gleda da se uštedi na svakom koraku kako bi se dodvorilo šefovima. Nije ovo više ono vreme kada su te najpoznatije kompanije gledale da naprave što bolji i kvalitetniji automobil. Sada se gleda samo zarada, trka je za što većim profitom, i onda da bi se na nekim pojedinačnim delovima uštedelo po nekoliko evra, dolazi do ovoga. Kvantitet je postao bitniji od kvaliteta, kao i masovno nabavljanje najjeftinijih delova i onda su greške na automobilima neminovne - kaže Piroški i dodaje:
- Tu je dosta uticala i situacija sa koronavirusom jer je Kina gotovo cele 2020. godine bila zatvorena i ko zna gde su se kompanije snalazile za delove, pa i tu treba tražiti razlog za povlačenje ovolikog broja vozila. U svakom slučaju, velike i slavne kompanije kao što je "Mercedes" zbog svega navedenog ne razlikuju se mnogo u kvalitetu od ostalih firmi. Sve se to dosta približilo, i ako su ti giganti nekada imali 50 odsto kvalitetnije automobile od konkurencije, sada je to maksimalno 10 odsto i to su samo neke razlike u finalnim radovima i tehničkoj obradi, a ne u motoru i drugim bitnim elementima.
Sa njim se slaže i direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović, koji tvrdi da se automobili danas prave da traju kraće nego nekada i da ova nova vozila više nikada neće moći da se voze 20 ili 30 godina kao ranije.
Ne smemo da otkrijemo
broj spornih vozila u Srbiji
U kompaniji "Star Import d. o. o", koja je generalni distributer kompanije 'Daimler AG' za brend 'mercedes-benz' u Srbiji, kažu da se strogo pridržavaju svih procedura propisanih od strane proizvođača, kao i domaćih zakonskih propisa.
- Obaveštenje će kupcima stići, na uobičajen način, preko ovlašćenih servisnih partnera. Budući da podatke o korisnicima i vlasnicima poseduju naši ovlašćeni servisni i prodajni partneri, oni šalju do tri pozivna pisma u slučaju da klijent ne doveze vozilo na pregled ili prepravku nakon prvog poziva. U pozivnim pismima se jasno navodi u vezi sa čim se opoziv objavljuje, i kakve su moguće posledice neizvršavanja kontrole i eventualnih prepravki od strane proizvođača - kažu u ovoj kompaniji i dodaju:
- Prema uputstvu za navedene opozive, najpre se radi provera da li postoji potencijalni problem, a tek onda se rade korekcije, ukoliko se za to ukaže potreba. Prema politici kompanije, nismo u mogućnosti da komuniciramo broj prodatih vozila prema klasama vozila.
- Kao prvo, promenjen je čitav koncept u auto-industriji. Nekada su se automobili pravili u manjem broju modela, da prvih osam do 10 godina rade perfektno i bez kvarova, a da mogu da se voze i 20-30 godina. Sada je to drugačije, proizvodnja je masovna i automobili se prave tako da se uglavnom ne kvare u garantnom roku, ali da traju do sedam godina i da onda moraju da se menjaju jer kreću kvarovi i problemi. I tako sada rade svi bez obzira na to da li se radi o "Mercedesu" ili o nekoj drugoj automobilskoj kompaniji. Nema više automobila kao što je bila 'Mercedesova' 123-ka ili 'golf 2' i nikada ih više neće ni biti. Tada se znalo da Mercedes ima dva modela 123, 126, kasnije i 124, a sada ne možeš da pohvataš koliko ima različitih modela, možda i stotinu. Ta hiperprodukcija je i dovela do svih ovih problema - jasan je Okanović.
Iskusni majstor iz jednog poznatog beogradskog servisa kome su "Mercedesova" vozila specijalnost nam je otkrio da se već godinama primećuje veliki broj falinki kod novih i skupih automobila ovog brenda.
- Kada sam počinjao da radim, "mečke" stare i po 20 godina su radile kao sat čak i kada ih voze taksisti. To su bili neuništivi automobili. U poslednjih nekoliko godina dešava se nešto neverovatno. Dovoze nam relativno nove 'Mercedesove' limuzine i džipove, koji koštaju od 70.000 pa do preko 100.000 evra, koji imaju ozbiljne kvarove i falinke. To su često vozila koja su stara po nekoliko godina, pa čak i u garanciji. Gledam neobjašnjive kvarove na motoru i drugim bitnim delovima koji bi morali dugo da traju. Jasno je da su u pitanju fabričke greške i loš kvalitet, a dešava nam se i da se čoveku takav gotovo nov automobil konstantno kvari i da nikako ne možemo da ga potpuno popravimo. Više nema garancije koji brend kupiš nego kakav ti automobil "skinu" sa fabričke trake - rekao nam je ovaj majstor koji je zamolio da ostane anoniman kako mu ova izjava ne bi ugrozila posao.
Dva susreta sa smrću u novom "mercedesu"
Najgora situacija dogodila se našem čitaocu Goranu Simonoviću iz Žitorađe, koji je kupio ganc novi "GLE kupe" za čak 90.000 evra, a u prvih godinu i po dana dva puta je gledao smrti u oči. Prvo mu je, 11 meseci nakon kupovine i sedam dana nakon izlaska iz ovlašćenog servisa na autoputu iz čista mira, pri brzini od 110 km/h, otpao točak i samo pukom srećom je preživeo jer se osam puta okrenuo i nekoliko puta udario u bankinu.
Iako je već tada morao da, prema svim zakonima, dobije novi automobil ili povraćaj novca, borba ovog nesrećnog čoveka i nemačkog giganta trajala je mesecima. Pošto "Mercedes" nije želeo niti da mu vrati novac niti da mu da novo vozilo i tvrdio je da ovo havarisano može da se popravi i da radi besprekorno, Simonović nije imao kud, već da ga popravi, i to uz doplatu, jer je shvatio da od ovog nekadašnjeg giganta ništa drugo ne može da dobije, a kola su mu bila neophodna. Nakon što je popravio svoj "GLE kupe" i nakon što je sedam dana testiran u najboljem "Mercedesovom" servisu "Trijaška", Goran je ponovo seo u svog četvorotočkaša, ali sreća nije trajala dugo. Samo 10 dana nakon popravke luksuzni automobil, koji vredi kao dvosoban stan u Beogradu, ugasio se nasred autoputa prilikom preticanja iz čista mira i Simonović je ponovo jedva izvukao živu glavu. Tada su mu majstori iz ovlašćenog servisa rekli da je u vozilo ušla voda i napravila kratak spoj, što se retko dešavalo i na "jugu", a kamoli na novom "Mercedesovom" džipu.
'MERCEDESOVI' MODELI POVUČENI U POSLEDNJIH 11 MESECI
*19.03.2020 zbog rizika od povreda Vito, V-Class, V-Klasse, E-Class, C-Class, GLC, CLS, AMGT, G-Class. * 24.03.2020 zbog rizika od povreda Atros 963, Arocs 964, Actros, Arocs. * 29.06.2020 zbog rizika od povreda Actros 963, Antos 963, Arocs 964, Sprinter, X-Classs, Metris, Vito i V-Class. * 27.07.2020 zbog rizika od povreda G-Class i S-Class. *27.07 zbog rizika od požara E-Class, S-Class, G-Class, AMG-GT * 03.08 zbog rizika od povreda A177 i Sprinter. * 06.10 zbog rizika od povreda A-Class, AMG C-Class, AMG GLS, AMG GT. * 07.10.2020 zbog od povreda E-Class, C-Class, GLS, AMG GT, EQC. * 28.12.2020 zbog rizika od požara A-Class, B-Class, CLA, GLA, GLB. *28.12.2020 zbog rizika od povreda GLB * 12.02.2021 zbog rizika od povreda 197,204,207 *17.02.2021 zbog rizika od povreda 164,169,171,203,212,251
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
komentari
Zoki
pre 3 godine
Sve sami poznavaoci mercedesa, kao prvo svako ko se malo razume u auta ne moze se uporedivati mercedes od pre 30-40 godina sa danasnjim. Devedes posto delova mercedesa proizvodi se u Evropi ti kvarovi su mahom sitnice elektronoka koja se desava svim proizvodacima i otklanja se besplatno. Poznato je da posle skidanja tockova posla 50 km moraju se proveriti i po potrebi srafovi pritegnuti. Koji je taj poznavalac koji tvdi da se 110 km osam puta okrenuo to je cista fantazija, koja je nemoguca. Auto se mora servisirati kod mercedesa a ne ispod kruske sa delovima kupljenim na buvljaku. Ja sam promenio 15 mercedesa bez problema, odrzavanih naravno u mercedesu.
* Čak devet od 10 pakovanja bila su lakša od kilograma, zbog čega, tvrde stručnjaci, nadležni organi treba što pre da reaguju i zaustave obmanu potrošača
Direktor kampanja pokreta "Kreni promeni" Savo Manojlović saopštio je da je taj pokret doneo odluku da 2. juna učestvuje na izborima u Beogradu, što je najpravilo ozbiljnu pometnju u redovima tajkunske opozicije.
Miloš Vučević je sapoštio da je nosilac liste „Aleksandar Vučić – Novi Sad sutra“ prof. dr Vesna Turkulov, poznati lekar u Novom Sadu, koja trenutno vrši funkciju državnog sekretara u Ministarstvu zdravlja.
Predsednica Narodne skupštine Republike Srbije Ana Brnabić raspisaće izbore za odbornike skupština gradova i skupština opština u Republici Srbiji, u petak, 26. aprila 2024. godine, u 10.00 časova.
Janko Baljak, reditelj i bivši član Predsedništva Pokreta slobodnih građana, priznao je da opozicija nema šanse da pobedi na izborima 2. juna u Beogradu i da će sigurno pobediti predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
Miroslav Aleksić, član koalicije "Biram borbu" koja se odmatnula od Dragana Đilasa, indirektno je optužio svog doskorašnjeg lidera da je kriv što su izgubili vreme za kampanju, zbog čega kasne i nemaju kandidata za gradonačelnika Beograda.
U novom izdanju emisije "Info veče", o pritiscima Zapada na Srbiju putem sramne rezolucije o Srebrenici, govorili su gosti Bojan Bilbija novinar "Politike" i Olivera Miletović, novinar.
O aktuelnim svetskim žarištima, pre svega o specijalnoj vojnom operaciji u Ukrajini i o sukobu na Bliskom istoku, govorili su gosti Dževad Galijašević, stručnjak za terorizam, Nemanja Dević istoričar i Aleksandar Pavić politikolog.
O paklenim planovima koje su za Srbiju spremili zajedičkim snagama opozicija i Zapad, govorili su gosti Info dana Aleksandar Gajić, novinar i Mile Bosnić iz pokreta Srba Krajišnika.
Danka Ilić (2) nestala je 26. marta u Banjskom polju kod Bora, u dvorištu porodične kuće svoje majke Ivane Ilić, dok se igrala sa starijim bratom. Prema rečima majke, sin je zatražio vodu, pa je ona otišla do automobila, ali kada se vratila Danka više nije bila tamo. Nažalost, potraga za devojčicom za kojom je tragala cela Srbija, ali i Evropa, završena je na tragičan način.
Više javno tužilaštvo u Nišu zatražilo je danas da se Darku Mitiću (36) izrekne 40 godina zatvora zbog teškog ubistva i nedozvoljenog držanja oružja i eksplozivnih materija
Nastavnica istorije Tatjana Stevanović naći će se 24. juna oči u oči sa Miljanom i Vladimirom Kecmanovićem, roditeljima dečaka koji je 3. maja prošle godine u školi "Vladislav Ribnikar" na Vračaru ubio devetoro učenika i čuvara.
Srpski bokseri Jovan Nikolić, Rastko Simić i Dušan Veletić plasirali su se u finala Evropskog prvenstva u Beogradu i tako osigurali osvajanje najmanje srerbne medalje.
Košarkaši Panatinaikosa večeras su na svom terenu savladali Makabi iz Tel Aviva sa 95:79 u drugom meču plej-ofa Evrolige i tako izjednačili na 1:1 u seriji.
Bivšem američkom predsedniku Donaldu Trampu potrebna je pomoć Ukrajine da bi bio izabran za predsednika na izborima u novembru. O tome je u intervjuu za Lenta.ru govorila politikolog, rukovodilac Centra za severnoameričke studije IMEMO RAN Viktorija Žuravljeva .
Kina se sprema za rat sa SAD ne samo na vojnom planu. Narodna banka Kine prodaje obveznice američkog FED i kupuje zlato, često i tajno. Antikineska histerija koja je pokrenuta u Sjedinjenim Državama očigledno je za Peking "kap koja je prelila čašu"!
Velika Britanija šalje lovce "evrofajter" u Poljsku, pišu novinari američkog vojnog časopisa Militari Vač Magazin (MVM). U svom novom članku, autori raspravljaju o tome da li dostavljeni uzorci mogu pružiti elektronsku podršku ukrajinskim kopnenim operacijama.
Kina je lansirala tročlanu posadu na svoju svemirsku stanicu u orbiti u okviru svog ambicioznog programa koji ima za cilj da astronaute postavi na Mesec do 2030. godine. Svemirski brod Šendžou-18 poleteo je iz centra za lansiranje satelita Jiukuan na ivici pustinje Gobi u severozapadnoj Kini na vrhu rakete Long March 2-F.
Bolest koja „pretvara jelene u zombije", odnosno bolest hroničnog iscrpljivanja (CVD), širi se Severnom Amerikom, a pojavila se i u Evropi. Nedavna studija sugeriše da je ova smrtonosna prionska bolest možda prešla sa jelena na ljude.
Pre sadnje biljaka i cveća važno je osigurati da zemlja za biljke ima odgovarajuću količinu hranjivih materija, a umesto da koristite đubrivo iz prodavnice, možete napraviti sami prirodno đubrivo, koje će vašoj biljci obezbediti sve što joj je potrebno.
Kako bi narod rekao "sto godina su meštani Vučaka čekali na asfalt". Danas im se ostvarila dugogodišnja želja pa su prva tri kilometra obeležili prigodnom proslavom.
U Šapcu je najavljen početak besplatne sterilizacije i kastracije pasa. Intervencije koje uključuju i čipovanje i vakcinaciju protiv besnila obavljaće se od 7. maja, a troškovi će biti pokriveni iz gradskog budžeta.
Strahinja Ivković i Bogdan Maksić iz Vrnjačke Banje, pobednici su nedavno završenog Svetskog takmičenja za Mistera turizma i kulture koje je održano u Antaliji u Turskoj.
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.