STAVIO JE JAGODE NA VAGU I OTKRIO KRAĐU! Falilo je ni manje ni više.... OVO JE MARKET U KOME POTKRADAJU KUPCE (FOTO)

Shutterstock

19:30 Zaštitnik potrošača 0

M. M. D. | 28. 05. 2022.

STAVIO JE JAGODE NA VAGU I OTKRIO KRAĐU! Falilo je ni manje ni više.... OVO JE MARKET U KOME POTKRADAJU KUPCE (FOTO)

U pakovanju jagoda koje im distribuira "Delta agrar", umesto navedenih 260 grama, bilo je samo 188. Pre plaćanja proverite gramažu proizvoda na vagi, savetuju stručnjaci


To što na pakovanju voća ili povrća piše gramaža nije nikakva garancija da ćemo dobiti baš tu količinu! Na ovu situaciju upozoravaju građani, koji uporno pokušavaju da shvate dokle idu sve te cake i obmane prodavaca.

Jedan od njih je i B. M. (52), koji je u marketu "Gomeks" sasvim slučajno proverio težinu pakovanja jagoda i time samo potvrdio sumnje da nam prodaju manji sadržaj od onog koji je naznačen na artiklu.

- Često kupujem upakovano voće i povrće, kao što su jagode u plastičnim kutijama, pomorandže u mreži ili jabuke u kesama. Na ovakvim artiklima već postoji gramaža i bar-kod, tako da nikada nisam ni proveravao na vagi verodostojnost navedene količine. Pre nekoliko dana đavo mi nije dao mira pa sam izmerio pakovanje jagoda na kojem je pisalo 260 grama i, nažalost, vaga je pokazala 188! Iako 72 grama nije neka velika količina i jasno je da se radi o par jagoda, to je čak 25 odsto manje nego što je navedeno. Ispada da bukvalno sve što nam trgovci kažu ili napišu treba da uzimamo sa velikom rezervom i da sve moramo ipak dobro da proverimo - objašnjava B. M.

facebook.com

Duplo merenje

On dodaje i da ga zbunjuje činjenica da u ovim marketima postoji "duplo" merenje, odnosno da potrošači imaju jednu vagu koja je postavljena kod voća i povrća i koja služi kao kontrolna, dok na kasi prodavac na svojoj vagi ponovo meri gramažu.

- Da li to znači da prodavci nemaju poverenja u svoje kupce, dok mi njima treba da verujemo bez obzira što nas stalno obmanjuju. Svakako, od sada ću svaki proizvod iz inata da merim i da reklamiram svaki gram koji mi fali, jer ne želim više niko da me pravi budalom - dodaje ovaj izrevoltirani kupac.

facebook.com

U potrošačkom udruženju "Efektiva" kažu da je situacija sa jagodama najbolji primer kako se obmanjuju potrošači.
- Kada na artiklu piše određena gramaža, nikako ne bi smeo da fali nijedan gram, već da kupac kupi baš ono što mu je ponuđeno i napisano. Međutim, zabrinjavajuće često se dešava da u pakovanju ima manja količina proizvoda, pa smo tako imali primer sa čokoladom, napolitankama, brašnom, šećerom, a evo sada i sa voćem - kažu iz ovog udruženja i dodaju:

Proverite masu

- Zbog toga savetujemo građane da obavezno ponovo izmere sadržaj pakovanja kada kupuju upakovano voće i povrće i da provere da li će na kasi platiti baš ono što su kupili. Nikakvo opravdanje nije ni da su prodavci plodove koji su bili pokvareni izvadili i vratili pakovanje u prodaju, jer bi tad cena morala da se koriguje ili da se u pakovanje stave "zdrave" jagode.
Oni dodaju da ukoliko se ispisana količina sa izmerenom na vagi ne poklapa da odmah reklamiraju prodavcu, jer je on odgovoran za to:
- Ako izađete iz radnje, prodavci mogu da vas nabede da ste pojeli neku jagodu i da se reklamacija ne uvažava. Zbog toga proverite količinu voća i povrća pre nego što je platite.

"Gomeks": Jagode nisu kalirale, neko ih je izvadio iz kutije

Market "Gomeks", nakon što su dobili pitanja Zaštitnika potrošača, dali su nalog magacinu svežeg voća i povrća da uradi kontrolu lagera jagode distributera "Delta agrar" i, kako kažu, došli su do zaključka da su sva pakovanja bila teža od 265 g.

- Artikal jagoda nije mogao kalirati toliko koliko navodi potrošač. S obzirom na to imamo dve mogućnosti, ili da je neko od potrošača odvadio jedan deo ili je moguće da su u maloprodajnom objektu izvadili plodove koji su bili pokvareni i vratili pakovanje u prodaju. U svakom slučaju sve reklamacije tog tipa rešavamo u korist potrošača - kažu u "Gomeksu".
Oni navode da potrošači mogu svoje reklamacije prijaviti u samom maloprodajom objektu, mejlom ili telefonskim pozivom kol-centra.

- Što se tiče kontrolnih vaga koje se nalaze kod voćarice, one su informativnog karaktera i postavljene su zbog potrošača da bi znali koju količinu proizvoda odvajaju za svoju kupovinu. Konačno merenje za naplatu vrši se na vagi na kasi, koje su uvedene u cilju racionalizacije posla.


 


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.