VEČERAS POMERAMO KAZALJKE - POČINJE ZIMSKO RAČUNANJE VREMENA! Evo da li spavamo DUŽE ili KRAĆE!

Pixabay

20:06 Zanimljivosti 0

B92.net | 24. 10. 2020.

VEČERAS POMERAMO KAZALJKE - POČINJE ZIMSKO RAČUNANJE VREMENA! Evo da li spavamo DUŽE ili KRAĆE!

Nekoliko saveta uz pomoć kojih možete da olakšate prelazni period!

Pomeranje časovnika noćas za jedan sat unazad isprva će mnoge obradovati jer će imati sat vremena više za spavanje, ali će većinu poremetiti manje ili više.

Neki će na kratko imati problem sa nesanicom, dezorjentisanošću, umorom, a neki mogu doživeti ozbiljnije posledice poput smrtnog ishoda. Na prvi pogled ovo sigurno zvuči banalno, ali neke studije pokazuju da su ove promene dvaput godišnje periodi učestalijih moždanih i srčanih udara, pa i saobraćajnih nezgoda.

Pixabay

Ovo je potvrdila i prim. dr Snežana Despotović Kušljević, načelnica opšte medicine DZ "Palilula" koja kaže da pomeranje vremena nikako ne pogoduje meteoropatama, hroničnim bolesnicima i deci.

- U zimskom periodu pored pomeranja kazaljki imamo i promene u temperature, jer je ujutru hladno, preko dana toplije, a uveče opet zahladni. Sa promenom vremena, dolazi do manjeg lučenja melatonina i seratonina što izaziva fiziološke probleme. To se onda odražava na naše raspoloženje, nesanicu, osećamo hronični umor, neko anksioznost i depresiju, što sve udruženo sa strahom od koronavirusa urušava naš imunitet - kaže dr Despotović Kušljević.

Od ostalih tegoba navodi porast krvnog pritiska, poremećaj srčanog ritma, porast slučajeva moždanog i srčanog udara, intenziviranje hroničnih tegoba.

Pixabay

Prema njenim rečima, mi biološki imamo tu sposobnost da se prilagodimo dnevnim ritmima, pa navikavanje kod većine traje 24 do 48 sati, mada kod nekih može potrajati.

Neke studije su pokazale da posle promene sata ima više samoubistava, saobraćajnih nezgoda, da je više povreda na radu i poremećenih odnosa u porodici.

Prilagođavanje:

Nekoliko saveta uz pomoć kojih možete da olakšate prelazni period:

- Smanjite dnevne obaveze

- Prilagodite vreme sna, od danas pođite sat ranije na spavanje. Spavajte tako da nadoknadite potrebnu količinu svetlosti u toku dana. Lezite na vreme da san ne bude stresan.

- Uzimajte laganiju hranu, više voća i povrća i tečnosti



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.