• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: ZP/Srbijadanas

27.01.2020

15:15

PREVARANTI VREBAJU TURISTE: Evo kako da se zaštitite i uvek dobijete ono što ste platili!

Vesti

PREVARANTI VREBAJU TURISTE: Evo kako da se zaštitite i uvek dobijete ono što ste platili!

Podeli vest

Prethodni praznici preseli su jednoj grupi putnika koja je opet bila žrtva nesavesnih vlasnika agencija koji se predstavljaju kao turističke

Prevara se ponovila po ustaljenom šablonu - vlasnik uzeo pare - nije poslao putnike na put. Kako se ne bi ponavljale ovakve situacije, a u susret letu, evo nekoliko stvari na koje bi trebalo da obratimo pažnju kada je reč o ugovaranju turističkih aranžmana.

Odnosno, ovo su najčešći prigovori koji već stižu Nacionalnoj organizaciji potrošača (NOPS), a imajući u vidu da su počele rezervacije i za leto 2020.

 

 

Veoma često se prigovori odnose na to da se na slikama reklamiraju luksuzne sobe, luksuzni hoteli a kada odu tamo, potrošači primete da to nije blizu kao na slikama, i da hotel ne poseduje toliko zvezdica koliko je naznačeno u putnom aranžmanu već duplo manje i duplo su gori uslovi.

Šta tada da radite?

- U takvim slučajevima, potrošač mora na licu mesta prvo da uloži prigovor vlasniku hotela, apartmana ili predstavniku agencije koji je imenovan da bude u hotelu i kontroliše u ime agencije. Ukoliko potrošač to ne uradi, nema nikavu zakonsku mogućnost da potražuje novac i nadoknadi to - kaže Marko Dragić iz NOPS.

Dakle, prema njegovim rečima, ukoliko je prigovor zaveden tada može da se nadoknadi nesaobraznosti usluge, odnosno da se zameni uslugom kakva je navedna u putnom aranžmanu, da zahteva bolje uslove.

 

 

Ukoliko se ne otklone ti nedostaci na koje se žalio potrošač, on ima pravo na umanjenje cene srazmerno visini koliko je on platio aranžman pa u odnosu na to kakav je zaista hotel i srazmerno tome plati uslugu, dodaje.

- Svakako je savet da se proveri da li je agencija u sistemu Jute, da iskljčivo putuju peko tih agencija, jer imaju zakonsku mogućnost da nadoknade sve - kaže on.

Dragić podseća i da putnici imaju pravo da odustanu od aranžmana ali da treba voditi računa kada. U tom smislu, naovdi, postoji balgovoremeni i neblagovremeni odustanak.

Blagovoremeni podrazumeva da se odustane u roku od 90 do 45 dana, i tada agencija ima pravo da zadrži deo novca koji se odnosi samo na putne troškove, što je i naznačeno tzv. opštim uslovima putovanja (npr. troškovi papira, kucanja...)

 

 

- To zadražva agencija za sebe, a ostatak novca mora da da vrati potrošaču - kaže Dragić.

- Neblagovoremeno odustajanje je ukoliko se putnik javi tri dana pre puta da neće doći. U tom slučaju agencija ima pravo da zadrži 100 % uplaćenog aranžmana - navodi Dragić

Dragić veruje da će izmene zakona o turističkim uslugama, koje stupaju na snagu, upravo smanjiti nepoštene prakse.

- Agencije neće moći uopšte da se registruju kao turističke ukoliko ne budu mogle da daju novčane garancije da neće doći do prevara ili sličnih situacija. Moraju da garantuju novem, odnosno da će sve nadoknaditi korisniku usluge, potrošaču.

 

 

S druge strane, većina malih agencija nema da plati te, nekada i milionske iznose, što znači da će mnogo manjih agencija da nestane. Opstaće one koje su novčano stabilnije i koje mogu da usklade ponudu i tražnju - kaže on.

 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs

 

 

 


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Izbori 2024

Vesti

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija