Muče vas UMOR i LETARGIJA? Ova JEDNOSTAVNA stvar može da vam podigne NIVO ENERGIJE!

Shutterstock

15:41 Ljubav i zdravlje 0

ljubav&zdravlje/alternativazavas | 11. 04. 2021.

Muče vas UMOR i LETARGIJA? Ova JEDNOSTAVNA stvar može da vam podigne NIVO ENERGIJE!

Ako i vas muče umor i letargija, osim ishrane bogate sezonskim povrćem i voćem, mogu da pomognu i vežbe joge, idealno bi bilo na otvorenom. Nađite malo slobodnog vremena, obucite nešto udobno, uzmite prostirku i vežbajte

Većina nas se obradovala proleću, dužim danima i predivnim bojama koje nam priroda poklanja. Ipak, postoje i oni koji se pribojavaju ovog godišnjeg doba. Neki zbog učestalih alergija, a drugi zbog osećaja umora, nedostatka energije, glavobolja i lošijeg sna, naročito u periodu kada je vreme promenljivo. Ako i vas muče umor i letargija, osim ishrane bogate sezonskim povrćem i voćem, mogu da pomognu i vežbe joge, idealno bi bilo na otvorenom. Nađite malo slobodnog vremena, obucite nešto udobno, uzmite prostirku i prošetajte do obližnjeg parka ili izletišta i vežbajte.

Shutterstock

1. Pas koji gleda dole

Reč je o jednom od najvažnijih joga položaja, koji je osnova svakog časa joge. Stanite na prostirku pa se spustite na kolena i dlanove. Zatim podignite karlicu prema gore i ispravite kolena. Dlanovi su čvrsto u podu i u širini ramena, a stopala u širini kukova. Karlicu gurajte prema gore i povucite pupak prema kičmi. Ako osećate napetosti u zadnjem delu nogu, lagano savijte kolena. Ostanite u ovom položaju barem pet dubokih udaha i izdaha.

Opuštanje nakon vežbanja

Nakon ovih vežbi lezite na prostirku u savasanu ili položaj mrtvaca. Noge su postavljene malo šire od širine kukova, a dlanovi okrenuti prema gore. Zatvorite oči. Prvo osetite prostirku ispod sebe i sunčeve zrake na vašem licu. Polako i svesno opuštajte deo po deo tela (od članaka preko butina i kičme pa sve do temena). Otpustite svaku misao, umirite um i disanje, budite prisutni ovde i sada. Ostanite u ovom položaju barem sedam minuta, pa se dobro protegnite s rukama iznad glave.

Dobrobiti: Uklanja umor i napetost i povećava nivo energije, otvara i snaži sve zglobove, jača mišiće ruku i nogu, deluje terapeutski kod sinusitisa, povišenog krvnog pritiska, astme, išijasa.

2. Položaj trougla

Stanite na prostirku raširenih nogu i ispružite ruke u stranu (stopala treba da budu u liniji sa šakama). Potom zarotirajte desno stopalo prema prednjoj ivici prostirke, a levo samo lagano prema unutra. Kroz udah se dobro izdužite kroz desni dlan pa ga s izdahom prislonite na gležanj ili potkolenicu (ako ste jako fleksibilni, uhvatite se za nožni palac). Dobro otvorite grudni koš i s udahom podignite levu ruku tako da je u liniji s desnom (pogled usmerite prema levom dlanu). Ostanite u ovom položaju barem pet udaha i izdaha, a zatim ponovite s drugom nogom.

Shutterstock

Dobrobiti: razvija gipkost, snagu, izdržljivost, pomaže da se vrati unutrašnji mir i ravnoteža, uklanja stres i napetost u telu, stimuliše unutrašnje organe i podstiče probavu, pomaže kod bolnih leđa, jača butine, kolena, kukove, grudi.

3. Položaj raširenih nogu

U ovaj položaj uđite tako da vam stopala budu u širini šaka (početni položaj iz prethodne asane). Prsti su lagano okrenuti prema unutra, a pete prema spolja. Stavite dlanove na kukove, pa s udahom dobro otvorite grudni koš i pogled usmerite prema gore, a s izdahom se spustite u pretklon (iz karlice) i položite dlanove na pod. S novim udahom se izdužite kroz kičmu, pa s izdahom povucite dlanove iza tako da budu u liniji sa stopalima i teme usmerite prema podu. Po potrebi lagano savijte kolena, a ako ste dovoljno fleksibilni, uhvatite se za nožne palčeve.

Shutterstock

Dobrobiti: ima terapeutski efekat kod hroničnog umora i glavobolje, smiruje um i nervni sistem, otvara kukove i isteže butine, stimuliše probavu, uklanja bolove u leđima i isteže celu kičmu.

4. Položaj heroja

Ovaj joga položaj ublažava umor u nogama na kraju radnog dana. Sedite na pete ili spustite karlicu između peta kako bi se mišići butina dobro istegli. Ako osetite bol ili previše snažno istezanje u butinama, sednite na pete, a ako to ne možete, zarolajte peškir i stavite ga između butina i potkolenica. Ako ste jako fleksibilni, spustite se na laktove ili leđa i prebacite ruke iznad glave. Ukoliko ste bili u punom položaju (na leđima), posle se spustite u položaj bebe u stomaku, tj. u pretklon, tako da vam torzo bude na butinama.

Shutterstock

Dobrobiti: uklanja umor u nogama i celom telu, isteže mišiće butina (kvadricepse), kolena i gležnjeve, ima terapeutski učinak kod astme i povišenog krvnog pritiska, pomaže kod menopauze.

KAKO DOŽIVETI STOTU? Naučnici imaju RECEPT u 4 jednostavna KORAKA!

Ovoliko KOBASICA nedeljno je RIZIK ZA SRCE! Obratite PAŽNJU na to da li PRETERUJETE!



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.