JOGA za UMORNE OČI! Sedam VEŽBI koje će RELAKSIRATI očne MIŠIĆE i IZOŠTRITI vaš VID!

Shutterstock

15:46 Ljubav i zdravlje 0

Ljubav&Zdravlje/alternativa za vas | 21. 06. 2021.

'JOGA' za UMORNE OČI! Sedam VEŽBI koje će RELAKSIRATI očne MIŠIĆE i IZOŠTRITI vaš VID!

Možda i vi spadate među sve veći broj odraslih koji pate od zamagljenog vida, iritacija i suzenja očiju, dvostrukih slika, glavobolje i drugih simptoma preteranog naprezanja očiju...

Po ceo dan sedite za računarom, pa su vam oči nakon višesatnog naprezanja previše umorne? Možda i vi spadate među sve veći broj odraslih koji pate od zamagljenog vida, iritacija i suzenja očiju, dvostrukih slika, glavobolje i drugih simptoma preteranog naprezanja očiju. U tom slučaju, svaki dan izdvojte malo vremena za jednostavne i efektne vežbe joge koje će relaksirati vaše očne mišiće i malo-pomalo izoštriti vaš vid.

Treptanje

Da li možete da zamislite vežbu jednostavniju od običnog treptanja? Verovatno ne. Tokom višesatnog gledanja u ekrane mobilnih telefona i računara daleko ređe trepćete nego što je to optimalno. Zbog toga se vaše oči još više naprežu i umaraju.

Shutterstock

Čak i dok sedite za računarom, možete povremeno svesno da zatrepnete. Na taj način će se vaše oči prirodno ovlažiti, a vaš pogled će postati "mekši".

Posmatranje vrha nosa

Dok ste u prijatnom sedećem položaju, ispružite desnu ruku sa stisnutim dlanom i podignutim palcem pravo ispred sebe. Pogled usmerite prema palcu.

Zatim, ne pomerajući pogled s palca, polako savijte lakat i približavajte palac ka vrhu nosa (na kraju će i vaš pogled biti usmeren na sam vrh nosa). Zadržite se neko vreme promatrajući vrh palca, odnosno vrh nosa.
Potom polako ispružite ruku i vratite palac u početni položaj (pogled je sve vreme usmeren prema palcu). Ponovite vežbu pet puta.

Kako se izvodi: brzo zatrepćite desetak puta. Zatim zatvorite oči na 20 sekundi i pažnju usmerite na disanje. Ponovite vežbu pet puta.

Pokrivanje očiju dlanovima

Zatvorenih očiju nekoliko puta duboko udahnite i izdahnite. Zatim dobro protrljajte dlanove sve dok ne osetite toplinu u njima. Položite ih preko zatvorenih očiju. Osetite kako se toplina iz dlanova širi kroz vaše oči i kako se očni mišići opuštaju.

Ostanite s tako položenim dlanovima preko očiju sve dok ne osetite da se sva toplina "upila" u vaše oči. Još uvek zatvorenih očiju polako sklonite dlanove s lica. Ponovite nekoliko puta.

Gledanje gore i u stranu

Sedite na pod ispruženih nogu (ili udobno na stolicu sa blago razmaknutim nogama). Ispružite ruke pravo ispred sebe skupljenih šaka, s palčevima okrenutim prema gore.

Prvo gledajte pravo ispred sebe, u tačku između ispruženih ruku. Zatim bez pomeranja glave pogled usmerite prema gore, između obrva.

Shutterstock

Potom pogledajte levi palac, pa se vratite na tačku prema gore, između obrva. Zatim pogled usmerite prema desnom palcu, pa se vratite na tačku prema gore.

Vežbu ponovite 10 do 20 puta. Nakon što završite, zatvorite oči i malo se odmorite.

Gledanje dole i u stranu

Sedite na pod ispruženih nogu. Stisnite levu šaku, pa je položite na levo koleno tako da vam je palac okrenut prema gore.

Pogled u daljinu

Imajte na umu da vaše oči nisu namenjene višesatnom gledanju na blizinu, koje ekrani od vas zahtevaju. Stoga, što češće sklonite pogled s ekrana, gledajte kroz prozor u daljinu i svesno opustite očne mišiće. Takođe, izađite što češće u prirodu i posmatrajte daleke prizore. Osetite kako sve te slike prirode zapravo same "dolaze" ka vama i da gledanje od vas ne zahteva nikakav napor.

Prvo pogledajte u tačku pravo ispred sebe, a zatim, bez pomeranja glave, izdahnite i pogled usmerite na levi palac.

Tokom udaha pogled vratite pravo ispred sebe, u zamišljenu tačku. Ponovite vežbu s gledanjem desnog palca. Na kraju zatvorite oči i kratko se odmorite.

Kruženje očima

Sedite ispruženih nogu. Položite levu ruku na levo koleno. Stisnite desnu šaku s palcem prema gore, pa ruku ispružite u laktu. Pogled usmerite prema desnom palcu, bez pomeranja glave.

Desnim palcem počnite da pravite krugove i pogledom pratite palac. Ponovite vežbu pet puta u smeru kazaljki na satu, a zatim i u suprotnom smeru. Vežbu uradite i levim palcem.

Gledanje odozdo prema gore

Sedite ispruženih nogu. Stisnite obe šake i položite ih na kolena tako da su vam ruke ispružene u laktovima. Palčevi su okrenuti prema gore.

Stockphoto

Polako počnite da dižete desni palac i pratite ga pogledom sve do gore (palac podignite maksimalno dokle vam pogled seže). Zatim ga polako vratite do početnog položaja, sve vreme prateći ga pogledom.

Ponovite vežbu i s levim palcem. Napravite pet ponavljanja sa svakim palcem. Zatvorite oči i malo se odmorite. Vodite računa da su vam sve vreme kičma i vrat uspravni i da ne pomerate glavu (pomeraju se samo oči).


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.