PAŽLJIVO BIRAJTE NAMIRNICE AKO ŽELITE DA SMRŠATE! Zdravo je, ali goji ako preterate

Shutterstock

08:11 Ljubav i zdravlje 0

Informer | 08. 10. 2021.

PAŽLJIVO BIRAJTE NAMIRNICE AKO ŽELITE DA SMRŠATE! Zdravo je, ali goji ako preterate

Iza namirnica koje kupujete u prodavnicama zdrave hrane često se kriju kalorije, masti i šećeri, upozoravaju stručnjaci. Koliko god mislili da su sve te grickalice, orašasti plodovi i šejkovi idealni za dijetu, budite oprezni jer mogu loše uticati na vaše kilograme


-  Sve te namirnice jesu hranljive, ali stvar je u tome što su i izuzetno kalorične, pa zato treba biti oprezan. Obratite pažnju na deklaracije, tablice energetskih vrednosti, količinu kalorija, masti i šećera. Sve to utiče na kilograme - kažu stručnjaci. 

Bademi - nezaobilazni na svim listama zdrave hrane, puni zasićenih masnih kiselina, antioksidanasa i vlakana. Međutim, jedna porcija, a smatra se da je to 30 grama ili osam sirovih, neslanih badema imaju 163 kalorije i 14 grama masti. Jedna šolja ovih ukusnih orašastih plodova ima više od 800 kalorija, tako da sa njima treba biti zaista oprezan.

500 kalorija ima u šolji suvog voća

Kinoa - smatra se čudesnom namirnicom i sjajnim izvorom proteina, sadrži mnogo vlakana i zavidnu količinu gvožđa, ali ona ima 220 kalorija i 40 grama ugljenih hidrata u jednoj šolji.

Suvo voće - u zavisnosti od vrste, šolja suvog voća ima od 300 do 500 kalorija i od 65 do 100 grama šećera. Iako ova hrana sadrži vlakna, vitamine, minerale i antioksidanse, šećera ima i previše.

Shutterstock

Ako želite da smršate birajte namirnice

Humus - veoma je ukusan i zdrav namaz jer je reč o kombinaciji leblebija i maslinovog ulja, ali je i veoma kaloričan - sadrži oko 550 kalorija i 48 grama masti u jednoj šolji.

Voćni sokovi - čak i oni koji su 100 odsto napravljeni od voća, sveže ceđeni, prepuni su šećera. Kalorije koje popijete su loše, jer smo i dalje gladni. Jedna bočica soka sadrži i više od 300 kalorija, uz 60-70 grama šećera.

Proteinske čokoladice - dobro ih je imati kao izvor energije u situacijama kada smo dugo napolju ili posle napornog vežbanja. Izbegavajte da ih uzimate kao grickalicu ili bar izaberite one koje sadrže nizak nivo šećera.  Nemojte jesti više od jedne dnevno.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.