• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Informer.rs

25.04.2025

17:22

Ako ste alergični na kikiriki jedan orašasti plod može da vam pomogne! Šokiraćete se!

Shuterstock

Nauka

Ako ste alergični na kikiriki jedan orašasti plod može da vam pomogne! Šokiraćete se!

Odrasli sa teškim alergijama na kikiriki mogu imati koristi od produžene izloženosti sve većim količinama kikirikija dnevno, pod kontrolisanim uslovima, prema prvom kliničkom ispitivanju koje se fokusira na opcije imunoterapije za odrasle sa alergijama na kikiriki.

Učesnicima studije su postepeno povećavane doze kikirikijevog brašna tokom perioda od nekoliko meseci, pri čemu su dve trećine ispitanika mogle da pojedu ekvivalent pet kikirikija bez alergijske reakcije. Na osnovu rezultata, ova vrsta imunoterapije, koja već deluje kod dece, mogla bi se koristiti i kod odraslih,  navodi Gardijan.

- Život sa alergijom na kikiriki je ogroman teret, uz stalnu budnost i rizik od slučajnog izlaganja. Mnogi od onih koji su učestvovali u ispitivanju rekli su nam da im je lečenje promenilo život i da više ne žive u strahu - rekla je Hana Hanter, glavna autorka studije, objavljene u časopisu „Alergija“, i dijetetičarka za alergije u Nacionalnoj zdravstvenoj službi Gaja i Svetog Tomasa u Engleskoj.

Studija je obuhvatila 21 odraslu osobu starosti između 18 i 40 godina. Prvo im je dato 0,8 miligrama kikirikijevog brašna pomešanog sa hranom, zatim 1,5 miligrama pola sata kasnije, a zatim 3 miligrama posle još pola sata – i čak je to manje od 1 procenta kikirikija. Oni koji su mogli bezbedno da tolerišu ovo u kliničkim uslovima nastavili su terapiju kod kuće dve nedelje, a zatim su se vraćali svake dve nedelje radi povećanja doze. Nastavili su ovo tri meseca, na kraju postepeno povećavajući dozu na 1 gram dnevno, što je ekvivalentno četiri lešnika.

Foto: Shutterstock

 

Bilo je potrebno različito vreme da desenzitizacija – tj. smanjenje alergijske preosetljivosti – počne da deluje kod nas, pri čemu su neki videli rezultate nakon osam meseci, dok su drugi tek nakon četrnaest meseci. Učesnicima je bilo dozvoljeno da nastave sa svakodnevnom konzumacijom kikirikija nakon završetka studije kako bi održali svoje desenzibilizovano stanje, ali su i dalje smatrani alergičnima i savetovano im je da ne prekoračuju svoju dnevnu dozu i da nastave da nose injekciju adrenalina koja im spasava život u slučaju teške alergijske reakcije.




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Magazin

Džet set