Boban Milinković, zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije istakao je da je, i pored medijske najave kontrole veliki broj građana napravio prekršaje, najviše za nekorišćenje sigurnosnog pojasa, čak 6.742
07.04.2022
19:41
Da li ste svesni činjenice da transportni sektor doprinosi većoj emisiji ugljen-dioksida nego proizvodnji električne energije. Ono ne samo da šteti starijim osobama, već i deci! A kakav je uticaj električnih automobila na zdravlje ljudi?
Uticaj električnih automobila na zdravlje ljudi
Verovatno i sami znate da motori sa unutrašnjim sagorevanjem, akoji se nalaze u većini automobila i kamiona, sagorevaju fosilna goriva koja emituju ugljen-dioksid koji je gas sa efektom staklene bašte i koji je glavni uzrok globalnog zagrevanja i klimatske krize. Ovi motori uzrokuju zagađenje vazduha i čestice koje štete zdravlju svih nas. Jedan od najvećih benefita elektrčnih automobila je taj što ne proizvode izduvne gasove, piše portal "Elektricniautomobil.rs".
Prebacivanjem automobila na električnu energiju možemo prepoloviti emisiju ugljen-dioksida, istovremeno poboljšavajući kvalitet života u zajednicama koje su trenutno opterećene zagađenjem vazduha.
S obzirom na to da ni Srbija nije u boljoj poziciji, svi se nadaju da će se broj korisnika električnih automobila povećati, pod uslovom da nam električna vozila budu pristupačnija. Za to će se, po svemu sudeći, pobrinuti i Vlada Republike Srbije koja je dala subvencije za kupovinu električnih automobila.
Da li su električni automobili bolji za životnu sredinu?
Kada već govorimo o tome kakav je uticaj električnih automobila na zdravlje ljudi, moramo spomenuti i sledeće – glavna prednost električnih automobila je doprinos koji oni mogu dati poboljšanju kvaliteta vazduha u gradovima. Bez izduvne cevi, čisti električni automobili ne proizvode emisiju ugljen-dioksida tokom vožnje. Ovo znatno smanjuje zagađenje vazduha.
Pojednostavljeno, električni automobili nam daju čistije ulice što naše gradove čini boljim mestom za pešake i bicikliste. Za više od godinu dana, samo jedan električni automobil na putevima može uštedeti u proseku 1,5 miliona grama CO2. To je ekvivalentno četiri povratna leta iz Londona za Barselonu. Malo li je? I dalje se pitate kakav je uticaj električnih automobila na zdravlje ljudi?
Naime, prema gradonačelniku Londona, drumski transport čini oko polovine zagađenja vazduha u glavnom gradu. Nije ni čudo što vlada Velike Britanije i lokalni saveti žele da ubrzaju broj električnih automobila na putevima. Vlada Velike Britanije postavila je za cilj da prodaja automobila na benzin i dizel bude zabranjena do 2040. Vlada takođe želi da smanji emisiju ugljenika na nulu do 2050. godine, a električni automobili će u tome igrati veliku ulogu.
Štaviše, EV mogu takođe pomoći u zagađenju bukom, posebno u gradovima gde su brzine uglavnom niske. Kako su električni automobili daleko tiši od konvencionalnih vozila, vožnja na električni pogon stvara mirnije okruženje za sve nas.
Luksemburški institut za nauku i tehnologiju sastavio je sjajan alat koji će vam pomoći da uporedite ukupni uticaj na životnu sredinu električnih automobila i automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem (benzin). Glavni cilj je omogućiti korisnicima da shvate zašto, kako i u kojim slučajevima se elektro-mobilnost zapravo izvodi u skladu sa svojom zelenom, dobrom slikom.
Kako proizvodnja električnih automobila utiče na životnu sredinu?
Kada govorimo o tome kakav je uticaj električnih automobila na zdravlje ljudi, ne možemo da izostavimo kako proizvodnja električnih automobila utiče na životnu sredinu.
Izrada električnih automobila troši mnogo energije. Čak i nakon što se uzme u obzir proizvodnja baterija, električni automobili su i dalje bolja opcija. To je zbog smanjenja emisija stvorenih tokom životnog veka automobila.
Emisije stvorene tokom proizvodnje električnog automobila imaju tendenciju da budu veće od konvencionalnih automobila. To je zbog proizvodnje litijum-jonskih baterija koje su bitan deo električnog automobila. Više od trećine emisije CO2 iz električnog automobila tokom celog života dolazi od energije koja se koristi za izradu samog automobila. Kako tehnologija napreduje, ovo se menja nabolje.
Ponovna upotreba i reciklaža baterija takođe je rastuće tržište. Istraživanje upotrebe polovnih baterija istražuje načine ponovne upotrebe baterija u novim tehnologijama poput skladištenja električne energije. Jednog dana svi bismo mogli imati baterije u svojim domovima koje bismo koristili za skladištenje sopstvene energije. Ovakve mogućnosti će smanjiti životni uticaj proizvodnje baterija na životnu sredinu.
Šta je sa električnom energijom potrebnom za napajanje električnog automobila?
Istraživanje Evropske agencije za energetiku pokazalo je da su, čak i sa proizvodnjom električne energije, emisije ugljenika u električnom automobilu za oko 17 – 30% niže od vožnje automobila na benzin ili dizel. Emisije iz proizvodnje električne energije takođe se dramatično poboljšavaju kada se koristi električna energija sa malim ugljenikom.
To su dobre vesti za sve one koji vode računa o svom zdravlju ali i o životnoj sredni. U nekim zemljama se proizvodi više električne energije sa niskim emisijama ugljenika.
Da li su hibridni automobili jednako dobri za životnu sredinu?
Priključni hibridi kombinuju električni motor sa tradicionalnim motorom na gorivo i proizvode neke emisije tokom vožnje.
Dobre karakteristike hibrida zavise od toga koliko se vozi na električni pogon kao i od načina punjenja vozila. Zbog toga je važno da hibridni vozači razmotre kako se stvara njihova električna energija. Ukoliko vozači izaberu oblik obnovljive energije, daće svoj doprinos smanjenju emisija.
Sve ovo pokazuje da električna vozila imaju veliku ulogu u smanjenju transportnih emisija i da su glavni faktor u čišćenju vazduha koji udišemo.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
komentari
Miljan J
pre 2 godine
El. automobili sa ozbiljnijim dometom koštaju preko 35000€ a polovni se prodaju kada su im baterije na izdisaju i zamena košta oko 8000€
Čista laž kao i uvek. Koliko je energije potrebno za proivodju istog i za struju? Reciklaža baterija gotovo nemoguća. Još jedna prevara demokratskog sveta. Evo poslednji primer, biorazgradive kese opasnije od običnih. Hoće li neko da snosi odgovornost? NECE!
Boban Milinković, zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije istakao je da je, i pored medijske najave kontrole veliki broj građana napravio prekršaje, najviše za nekorišćenje sigurnosnog pojasa, čak 6.742
Ruski napad interkontinentalnom balističkom raketom (ICBM) na ukrajinski grad Dnjepar tokom noći izazvao je ozbiljne posledice, a sada su se pojavili i prvi snimci sa lica mesta.
Na snimku s drona, objavljenom na internetu, navodno su zabeleženi udari britanskim krstarećim raketama "storm šedou" na komandni kompleks unutar Rusije.
Slovački premijer Robert Fico , koji danas boravi u poseti Srbiji, rekao je nakon sastanka sa predsednikom Aleksandrom Vučićem da naše zemlje mogu da se oslone jedna na drugu.
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić poručila je na svom Iks profilu, a povodom hapšenja ministra u ostavci Gorana Vesića, Anite Dimovski, vršioca dužnosti pomoćnika ministra za železnički i intermodalni transport i Jelene Tanasković, vršioca dužnosti generalne direktorke Akcionarskog društva "Infrastruktura železnice Srbije", da je Tužilaštvo podleglo pritiscima ulice i uplašilo se najgorih.
Osnivač Fonda za humanitarno pravo i poznata srbomrziteljka Nataša Kandić rekka je da se Tužilaštvo u Novom Sadu uplašilo i zato izdalo nalog za hapšenje pojedinih osoba koje nisu imali nikakve veze sa rekonstrukcijom Glavne železničke stanice u tom gradu.
Predsednica Narodne skupštine Ana Brnabić reagovala je na komentare da su današnja hapšenja i zadržavanja ukupno 11 lica povodom tragedije u Novom Sadu, zakasnela.
Skandalozna odluka novosadskog tužilaštva da se uhapse bivši ministar Goran Vesić i v.d. direktorka "Infrastruktura Železnice" Jelena Tanasković posledica su jezivog pritiska opozicije i tajknuskih medija!
Gosti Informerovog "Otvorenog studija" bili su bivši premijer Srbije Nikola Šainović i politikolog Vladimir Kljajić. Oni su govorili na temu nasilnih protesta koje opozicija održava u Beogradu.
Velibor Madzgalj iz bijelopoljskog sela Sokolac, brat Jovana i Milenke, koje je pre 27 dana ubio Alija Balijagić (65), izjavio je nakon njegovog privođenja da krvnik mora da kaže sve što zna o zločinu!
Odlično smo odigrali protiv Danske i smatram da smo najopasniji kada smo sa dva špica na terenu, istakao je Milovan Rajevac (70) u razogovoru za Informer i tom prilikom najavio baraž za Ligu nacija.
Košarkaši Partizana nalaze se u nesvakidašnjoj situaciji pred prvi ovosezonski duel protiv Crvene zvezde (20.00, Sport klub 1). Naime, gotovo pa neverovatan podatak, jeste da će crno-beli večeras nastupiti sa 12 debitanata u večitim derbijima.
Biti vrhunski sportista zahteva vladanje umom, telom, povremeno zahteva i neke neobične veštine, a svoje tajne uspeha, bar deo njih, Novak Đoković otkrio je za "Sport Ilustrejted".
Sjedinjene Države su fašistička država, izjavio je Taker Karlson u razgovoru sa bivšim kolumnistom Gardijana Glenom Grinvaldom na svom Jutjub kanalu, podsećajući na Bajdenovu dozvolu Kijevu da udari duboko u Rusiju američkim oružjem dugog dometa.
Portparol ministarstva spoljinih poslova Rusije Marija Zaharova, snimljena je kako dobija instrukcije o komentarisanju ruskog napada interkontinentalnim balističkim raketama na grad Dnjepar.
Odlazeći američki predsednik Džo Bajden odlučio je da otpiše oko 4,7 milijardi dolara kredita ukrajinskoj vladi finansiranih iz džepova američkih poreskih obveznika. Ovaj potez deo je šire strategije za jačanje Kijeva pre nego što novoizabrani predsednik Donald Tramp preuzme dužnost sledeće godine.
Međunarodni krivični sud (MKS) izdao je danas naloge za hapšenje premijera Izraela Benjamina Netanjahua, bivšeg ministra odbrane Izraela Joava Galanta i lidera Hamasa Muhameda Dijaba al Masrija zbog optužbi za ratne zločine i zločine protiv čovečnosti tokom sukoba u Gazi, javlja AP.
Glumica i manekenka Bo Derek nedavno je proslavila svoj 68. rođendan, a svojevremeno je važila za seks simbol. Sedamdesetih godina našla se u centru pažnje zbog kontroverzne veze sa rediteljem, koji je bio stariji od nje 30 godina.
Većina ljudi veruje da je tamno i suvo mesto najbolje za čuvanje krompira, ali stručnjaci otkrivaju bolji način. Otkrijte kako da produžite svežinu krompira i smanjite otpad od hrane jednostavnom promenom mesta skladištenja.
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.