Boban Milinković, zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije istakao je da je, i pored medijske najave kontrole veliki broj građana napravio prekršaje, najviše za nekorišćenje sigurnosnog pojasa, čak 6.742
07.04.2022
19:41
Da li ste svesni činjenice da transportni sektor doprinosi većoj emisiji ugljen-dioksida nego proizvodnji električne energije. Ono ne samo da šteti starijim osobama, već i deci! A kakav je uticaj električnih automobila na zdravlje ljudi?
Uticaj električnih automobila na zdravlje ljudi
Verovatno i sami znate da motori sa unutrašnjim sagorevanjem, akoji se nalaze u većini automobila i kamiona, sagorevaju fosilna goriva koja emituju ugljen-dioksid koji je gas sa efektom staklene bašte i koji je glavni uzrok globalnog zagrevanja i klimatske krize. Ovi motori uzrokuju zagađenje vazduha i čestice koje štete zdravlju svih nas. Jedan od najvećih benefita elektrčnih automobila je taj što ne proizvode izduvne gasove, piše portal "Elektricniautomobil.rs".
Prebacivanjem automobila na električnu energiju možemo prepoloviti emisiju ugljen-dioksida, istovremeno poboljšavajući kvalitet života u zajednicama koje su trenutno opterećene zagađenjem vazduha.
S obzirom na to da ni Srbija nije u boljoj poziciji, svi se nadaju da će se broj korisnika električnih automobila povećati, pod uslovom da nam električna vozila budu pristupačnija. Za to će se, po svemu sudeći, pobrinuti i Vlada Republike Srbije koja je dala subvencije za kupovinu električnih automobila.
Da li su električni automobili bolji za životnu sredinu?
Kada već govorimo o tome kakav je uticaj električnih automobila na zdravlje ljudi, moramo spomenuti i sledeće – glavna prednost električnih automobila je doprinos koji oni mogu dati poboljšanju kvaliteta vazduha u gradovima. Bez izduvne cevi, čisti električni automobili ne proizvode emisiju ugljen-dioksida tokom vožnje. Ovo znatno smanjuje zagađenje vazduha.
Foto: Z.G.
Pojednostavljeno, električni automobili nam daju čistije ulice što naše gradove čini boljim mestom za pešake i bicikliste. Za više od godinu dana, samo jedan električni automobil na putevima može uštedeti u proseku 1,5 miliona grama CO2. To je ekvivalentno četiri povratna leta iz Londona za Barselonu. Malo li je? I dalje se pitate kakav je uticaj električnih automobila na zdravlje ljudi?
Naime, prema gradonačelniku Londona, drumski transport čini oko polovine zagađenja vazduha u glavnom gradu. Nije ni čudo što vlada Velike Britanije i lokalni saveti žele da ubrzaju broj električnih automobila na putevima. Vlada Velike Britanije postavila je za cilj da prodaja automobila na benzin i dizel bude zabranjena do 2040. Vlada takođe želi da smanji emisiju ugljenika na nulu do 2050. godine, a električni automobili će u tome igrati veliku ulogu.
Štaviše, EV mogu takođe pomoći u zagađenju bukom, posebno u gradovima gde su brzine uglavnom niske. Kako su električni automobili daleko tiši od konvencionalnih vozila, vožnja na električni pogon stvara mirnije okruženje za sve nas.
Luksemburški institut za nauku i tehnologiju sastavio je sjajan alat koji će vam pomoći da uporedite ukupni uticaj na životnu sredinu električnih automobila i automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem (benzin). Glavni cilj je omogućiti korisnicima da shvate zašto, kako i u kojim slučajevima se elektro-mobilnost zapravo izvodi u skladu sa svojom zelenom, dobrom slikom.
Kako proizvodnja električnih automobila utiče na životnu sredinu?
Kada govorimo o tome kakav je uticaj električnih automobila na zdravlje ljudi, ne možemo da izostavimo kako proizvodnja električnih automobila utiče na životnu sredinu.
Izrada električnih automobila troši mnogo energije. Čak i nakon što se uzme u obzir proizvodnja baterija, električni automobili su i dalje bolja opcija. To je zbog smanjenja emisija stvorenih tokom životnog veka automobila.
Foto: Pixabay
Emisije stvorene tokom proizvodnje električnog automobila imaju tendenciju da budu veće od konvencionalnih automobila. To je zbog proizvodnje litijum-jonskih baterija koje su bitan deo električnog automobila. Više od trećine emisije CO2 iz električnog automobila tokom celog života dolazi od energije koja se koristi za izradu samog automobila. Kako tehnologija napreduje, ovo se menja nabolje.
Ponovna upotreba i reciklaža baterija takođe je rastuće tržište. Istraživanje upotrebe polovnih baterija istražuje načine ponovne upotrebe baterija u novim tehnologijama poput skladištenja električne energije. Jednog dana svi bismo mogli imati baterije u svojim domovima koje bismo koristili za skladištenje sopstvene energije. Ovakve mogućnosti će smanjiti životni uticaj proizvodnje baterija na životnu sredinu.
Šta je sa električnom energijom potrebnom za napajanje električnog automobila?
Istraživanje Evropske agencije za energetiku pokazalo je da su, čak i sa proizvodnjom električne energije, emisije ugljenika u električnom automobilu za oko 17 – 30% niže od vožnje automobila na benzin ili dizel. Emisije iz proizvodnje električne energije takođe se dramatično poboljšavaju kada se koristi električna energija sa malim ugljenikom.
To su dobre vesti za sve one koji vode računa o svom zdravlju ali i o životnoj sredni. U nekim zemljama se proizvodi više električne energije sa niskim emisijama ugljenika.
Da li su hibridni automobili jednako dobri za životnu sredinu?
Priključni hibridi kombinuju električni motor sa tradicionalnim motorom na gorivo i proizvode neke emisije tokom vožnje.
Dobre karakteristike hibrida zavise od toga koliko se vozi na električni pogon kao i od načina punjenja vozila. Zbog toga je važno da hibridni vozači razmotre kako se stvara njihova električna energija. Ukoliko vozači izaberu oblik obnovljive energije, daće svoj doprinos smanjenju emisija.
Sve ovo pokazuje da električna vozila imaju veliku ulogu u smanjenju transportnih emisija i da su glavni faktor u čišćenju vazduha koji udišemo.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
komentari
Miljan J
pre 3 godine
El. automobili sa ozbiljnijim dometom koštaju preko 35000€ a polovni se prodaju kada su im baterije na izdisaju i zamena košta oko 8000€
Čista laž kao i uvek. Koliko je energije potrebno za proivodju istog i za struju? Reciklaža baterija gotovo nemoguća. Još jedna prevara demokratskog sveta. Evo poslednji primer, biorazgradive kese opasnije od običnih. Hoće li neko da snosi odgovornost? NECE!
Boban Milinković, zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije istakao je da je, i pored medijske najave kontrole veliki broj građana napravio prekršaje, najviše za nekorišćenje sigurnosnog pojasa, čak 6.742
Proruski vojni blogeri izvestili su o ozbiljnom preokretu na ratištu, navodeći da su ukrajinske snage u velikoj meri ponovo preuzele kontrolu nad Kupjanskom, ključnim železničkim čvorištem u Harkovskoj oblasti, o čemu ruski generali nisu obavestili ruskog predsednika Vladimira Putina.
Srbija je na pravom putu, a u budućnosti treba da obezbedi vrhunsko obrazovanje na fakultetima u saradnji sa vodećim univerzitetima širom sveta i izgradi data centre kako bi bila konkurentna na međunarodnom nivou, izjavio je američki profesor ekonomije, akademik i svetski priznati geopolitički analitičar Džefri Saks u intervjuu koji je vodio ministar finansija Srbije Siniša Mali.
Nenada Rašića, Kurtijevog slugu, napustila je i Gordana Mihajlović, jedini kandidat za poslanika na vanrednim parlamentarnim izborima iz Zubinog Potoka ispred njegove stranke Za slobodu, pravdu i opstanak.
Izraelski istoričar Gideon Grajf izjavio je danas da se u Srebrenici desio zločin tokom ratnih dejstava devedesetih, ali da to nije bio genocid, dodajući da su Srbi optuženi za zločine koje nisu počinili.
Viši sud u Beogradu osudio je danas Nemanju Šućurovića (42) na 14 godina zatvora jer je kontinuirano zlostavljao 50-godišnju vanbračnu suprugu u njenom stanu, što je za posledicu imalo njenu smrt 21. juna 2024. godine.
Zapadne zemlje, uključujući Ujedinjeno Kraljevstvo i saveznike u NATO, nisu spremne za mogući rat s Rusijom, upozoravaju vojni i bezbednosni stručnjaci okupljeni prošlog meseca u Londonu, prenosi CNN.
Izraelska policija uhapsila je Palestinca koji je bio obučen kao Deda Mraz na božićnoj zabavi u gradu Haifa, saopštila je grupa za ljudska prava, prenose danas mediji.
U jednoj istorijskoj hrišćanskoj crkvi u Lubečku, Nemačka, tokom božićne službe zabeležen je incident koji je izazvao buru komentara na društvenim mrežama.
Dok se sve češće govori o nepotizmu i privilegijama u filmskoj industriji, zaboravlja se da su mnoge najveće svetske zvezde do uspeha stigle potpuno same.
U Jakutsku, glavnom gradu Republike Saha u istočnom Sibiru, pre nekoliko dana zabeležena je ekstremno niska temperatura od -45°C, dok su u okolnim područjima, poput Tatinskog Ulusa, zabeležene još niže vrednosti, čak -52°C.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar