"NALAZIMO SE U OPASNOM TRENUTKU" Orban: Narednih dana će se pokazati da li će se plamen rata približiti Evropi
105. 12. 2025. u 09:44
205. 12. 2025. u 09:44
Informer
Vesti
Pruga kroz Srbiju, od Beograda preko Novog Sada i Subotice do Kelebije, duga je nešto više od 180 kilometara, njena rekonstrukcija i modernizacija obavlja se na tri deonice.
Gradi se oko 120 novih objekata – podvožnjaci, nadvožnjaci, galerije... Rekonstruisane su stare stanice i izgrađene nove.
Nenad Stanisavljević iz Infrastruktura železnice Srbije navodi da je gotvo završena izgradnja velikog vijadukta kroz Frušku goru, dugog tri kilometra, dve tunelske cevi od hiljadu i 1.100 metara.
Svi radovi na gradnji pruge za velike brzine do 200 kilometara na sat od Beograda do Novog Sada u završnoj su fazi, u toku su statički testovi koloseka i pratećih sistema - tokom januara i februara obavljaće se dinamičko testiranje, a komercijalna eksploatacija pruge biće omogućena u martu.
Pruga Beograd - Novi Sad, godinama je zbog nebrige i neodržavanja, propadala, zbog čega je saobraćaj na određenim pravcima bio jako usporen.
Rekonstrukcijom dela postojeće, ali i izgradnjom novog železničkog pravca na kojem se nalazi veliki broj vijadukta, podvožnjaka, nadvožnjaka, te i najduži tunel u Srbji "Čortanovci" sa dužinom od 2.242 metra, do Novog Sada će se stizati za oko pola sata.
Železnička stanica Inđija
Rekonstrukcija železničke stanice Inđija, na deonici brze pruge Stara Pazova-Novi Sad počela je prošle godine.
Stanica je izgrađena davne 1883. godine i više decenija unazad nije bila rekonstruisana.
Kako je prilikom početka radova Tanjugu rekao Nenad Stanisavljević iz Infrastrukture železnice Srbije, radovima je obuhvaćena rekonstrukcija fasade, zamena stolarije i nadstrešnica, kompletna obnova enterijera, spoljno uređenje, uređenje stanicnog partera i zelenih površina i ozelenjavanje prostora oko stanice. Pored toga, u okviru stanice, predviđena je i izrada novih signalno-sigurnosnih i telegrafsko-telefonskih objekata i uređaja.
Građevinske radove na rekonstrukciji železničke stanice u Indiji izvodi ruska kompanija RŽD International.
Foto: Informer
Rekonstruišu se i sve ostale stanice, a u našoj galeriji možete pogledati kako će izgledati.
"Štadlerovi" vozovi na dva nivoa imaju 12 kliznih vrata na električni pogon i dugački su čak 100 metara i imaju 316 sedišta. U vozovima postoje i toaleti za osobe sa ograničenom pokretljivošću, vaj-faj sistem za rezervaciju sedišta, sistem za zvučna obaveštenja i monitori za vizuelno obaveštavanje putnika, uključujući i prikaz rezervisanih mesta u vozu. Nadležni su najavili da će vozovi na pruzi Beograd - Novi Sad, koju grade kineske i ruske firme sa domaćim proizvođačima, početi da saobraćaju krajem ove godine sa probama, a da će od marta 2022. godine krenuti redovne linije.
Ugovor o nabavci tri putnička elektromotorna voza za brzine od 200 kilometara na sat potpisan je 8. aprila u Beogradu.
Foto: Predsedništvo Srbije/ Dimitrije Gol
Ovi vozovi saobraćaće na pruzi od Beograda do Novog Sada. Ova deonica je deo brze pruge od Beograda do Budimpešte, a putovanje između ta dva grada trajaće samo pola sata. To je kao da popijete jednu kafu, ili obavite jedan telefonski razgovor. Karta će, prema ranijim najavama, koštati oko 1.000 dinara.
Dabldeker će saobraćati na relaciji Begrad Novi Sad, a drugi istog kvalitea na pruzi Beograd-Valjevo-Užice.
Kako je JUČE rekao predsednik Vučić, ljudi će za mesec i po dana biti oduševljeni, jer se voz ne čuje, i u njemu je sve prva klasa. Kaže da je voz bolji i od japanskih i kineskih, a u njemu će biti i posluženje i stjuardese, a cena karte za brzi voz će biti do 1.000 dinara.
Foto: Informer
Elektromotorne garniture "Kiss 200" koje će saobraćati na relaciji Novi Sad-Beograd sa pet redovnih linija u jednom smeru i pet u drugom, imaju 314 mesta.
Dragana Stanković iz "Srbija Voza" ukazuje na to da je reč o najekskluzivnijim elektromotornim garniturama koje saobraćaju i u pojedinim evropskim zemljama.
"Srbija Voz kao operater prvi u regionu ima takve vozove. Iz centra Beograda do centra Novog Sada stižete intersiti vozom za 36 minuta, regioekspres vozom za 40 minuta ili regio vozom za 50 minuta", ističe Stankovićeva.
Deonica od Beograda do Stare Pazove finansirana je iz kineskog kredita, od Stare Pazove do Novog Sada iz ruskog zajma. Za radove na trećoj deonici od Novog Sada do graničnog prelaza Kelebija, koji su krenuli pre nekoliko meseci, sredstva su obezbeđena iz kineskog kredita.
Foto: Privatna arhiva
Prema rečima ministra Momorovića, građevinska dozvolaje izdata pre nekoliko meseci i završeno je 95 odsto eksproprijacije.
"Tu više nema zastoja. Radovi se intenzivno izvode. Vraćamo železnicu na velika vrata u našu državu", ocenjuje Momirović.
Treća deonica do Kelebije trebalo bi, kaže, da bude završena za tri godine čime Srbija postaje deo moderne evropske železničke mreže.
Voz sa mernim kolima Nemačkih železnica za testiranje brze pruge od Beograda do Novog Sada, dostigao je brzinu od 201,5 kilometara na sat. Voz je tu brzinu dostigao bez ikakvih teškoća u funkcionisanju i saobraćaju.
Prvi put brzina od 200 kilometara na sat ostvarena je prilikom saobraćaja voza za testiranje na deonici brze pruge između Stare Pazove i Nove Pazove.
Tom prilikom brzinomer u specijalnoj lokomotivi koja je za potrebe testiranja brze pruge u Srbiji stigla iz Nemačke zabeležio je maksimalnu brzinu od 201,5 kilometara na sat.
Testiranje se odvija prema utvrđenoj dinamici i biće nastavljeno i narendih dana.
Voz Nemačkih železnica svakodnevno obavlja veći broj vožnji na prvoj srpskoj brzoj pruzi.
U glavnoj železničkoj stanici Beograd Centar u Prokopu, u funkciji je nova Telekomanda za saobraćaj vozova velikih brzina, odnosno Dispečerski komandni centar, u kome stručne službe Infrastrukture železnica Srbije i izvođača radova neprekidno prate funkcionisanje saobraćaja na brzoj pruzi i testiranja koja se obavljaju, kažu za Tanjugu u srpskim železnicama.
Dinamička testiranja na pruzi za brzinu do 200 km na sat od Beograda do Novog Sada počela je 17. januara, a dan kasnije stigla su i specijalna merna kola kompanije Nemačkih železnica "Deutsće Bahn Systemtećnik", koja je angažovana za realizaciju ovog posla.
Testiranje brze pruge obavlja se fazno i po deonicama duž cele brze pruge Beograd - Novi Sad, a planirano je da ova faza ispitivanja traje do 4. februara 2022. godine.
Testiranja se obavljaju svakodnevno u periodu od 7.00 do 17.00 sati odnosno u vidnom delu dana i u uslovima potpune obustave železničkog saobraćaja na pruzi Beograd - Stara Pazova - Novi Sad.
U saopštenju kompanije Infrastruktura železnice Srbije, navodi se i da će pruga Niš – Brestovac biti završena do juna 2023. godine, uključujući i izgradnju osam novih armirano-betonskih mostova, na mestu postojećih koji će biti uklonjeni", čime će tapruga biti osposobljena za brzine do 120 kilometara na sat.
U proteklih sedam godina završena je rekonstrukcija ukupno 227 kilometara magistralnih i 529 kilometara regionalnih pruga, odnosno ukupno oko 750 kilometara pruga u Srbiji.
U toku je priprema dokumentacije za modernizaciju i rekonstrukciju još oko 720 kilometara magistralnih pruga u Srbiji, što treba da se realizuje u narednih nekoliko godina.
Reč je, kako navode Infrastrukture železnica Srbije, o prugama Sićevo – Dimitrovgrad, sa obilaznicom oko Niša, Stalać – Đunis, Valjevo - Vrbnica na barskoj pruzi, obilaznica Beli Potok – Vinča – Pančevo, Resnik – Velika Plana – Niš – Preševo – državna granica sa Severnom Makedonijom, kao i Stara Pazova – Šid.
Novom brzom prugom, čiju je gradnju najavio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, od Beograda do Skoplja putnici će stizati za svega tri sata i 15 minuta. Primera radi, toliko sada traje vožnja od Niša do Preševa u dužini od 147 kilometara!?!
Prema zvaničnim podacima Železnica Srbije, na pojedinim deonicama vozovi u Srbiji se kreću brzinama od svega 10 do 20 kilometara na sat!?! Plan je da putnici od Beograda do Soluna mogu da stignu za šest sati.
Deonica od Preševa do Beograda biće deo transevropskog koridora koji će našu zemlju preko Budimpešte i Beča povezati i sa Zapadom. Ono što je značajno jeste da će se nova pruga koristiti i za teretni saobraćaj. Ovo je posebno važno jer će roba za čitavu Evropu daleko brže stizati iz luke Solun preko Skoplja i Beograda.
Time će Srbija praktično postati "vrata Evrope" za prevoz kargo tereta koji dolazi sa istoka. Trenutno, teretni vozovi od Soluna preko Beograda do Budimpešte putuju čak 49 sati, a cilj je da se sa novom prugom ta deonica pređe za manje od 30 sati.
Foto: Informer
U pitanju je investicija vredna blizu dve milijarde evra, a očekuje se da brza pruga od Beograda do granice sa Makedonijom bude završena 2025. godine. Prema projektu, vozovi će se kretati od 120 do 160 kilometara na sat, dok će pruga biti projektovana za maksimalnu brzinu od 200 kilometara na sat.
Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić istakla je da je ovaj projekat od ogromnog značaja za našu zemlju.
- Kada pruga bude završena, neće biti čudno da neko živi u Nišu, a da radi u Beogradu, što je sada nezamislivo - navela je premijerka.
Foto: Informer
Ekonomista Milan Kovačević kaže da je železnički saobraćaj veoma važan za Srbiju, jer će doprineti kvalitetu transporta robe i celokupnom dobitku naše ekonomije.
- Odavno je trebalo da uradimo ovu prugu, jer ćemo se fantastično povezati sa evropskim zemljama, pogotovo sa Mađarskom. Potrebno je napraviti dobar koncept i plan za modernizaciju pruge, ali i obnovu vagona i vozova. Treba naglasiti da je železnički saobraćaj dosta jeftiniji za transport od drumskog, što znači da ćemo ulaganjem u izgradnju pruge imati višestruke koristi - kaže Kovačević.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
pre 3 godine
Ономад је ,,брзи воз'' возио пензионер машиновођа? Које је његово здравље после три деценије и више стресова,несанице ...?Воз има сигурносне уређаје!Да,али ја знам ко ће то да одржава!Знам ко ће да одржава сигнале поред пруге! ... БРЗЕ ВОЗОВЕ НЕМА КО ДА ВОЗИ! ... ПС.Вучић пита шефицу железничке станице Инђија ЗНА ЛИ ДА РУКУЈЕ УРЕЂАЈИМА мислећи на командни сто са мониторима.Тиме рукују отправници возова а шефица је вероватно некадашња кафе куварица али,бато,члан је!
pre 3 godine
RTS niti jednom, u Dnevniku u 19:30, nije večeras spomenuo ništa oko trenutne situacije sa našim predsednikom. Samo ćutanje znači i odobravanje. Pa makar da su spomenuli nešto o vozu u kome je i napravljen jučerašnji intervju. Plaćam porez redovno i svim građanima se odbija od plate i svi smo svesni da deo državne kase na taj način popunjava, ali deo tih para ide u finansiranje RTS- a. Neka država smeni Bujketa i njegove bliske kolege u toj kući ili neka ih "skinu" sa budžeta i nacionalne frekvencije. Ovo prevazilazi sve mere. Kako možeš da ćutiš o nečemu zbog čega je cela zemlja zabrinuta?! Đinđića kada su ubili, počelo je opšte čerupanje Srbije. Preživesmo to nekako. Vučića ako ubiju, ubili su Srbiju, ali bukvalno. Malo ljudi shvata da kada verbalno napadaju Vučića, vređaju, prozivaju, diraju mu porodicu i šta sve još ne, imaju za cilj da ponovo očerupaju Srbiju, ali ovog puta sa težim i dugoročnijim posledicama.
Antisrpski mediji jedva su dočekali novu akciju u režiji blokadera zgubidana i to tik pred kraj godine, kada se ljudi spremaju za praznike i porodične aktivnosti. Međutim, da je ludilo u njihovim redovima sve veće, govori i činjenica da planiraju skupljanje potpisa za raspisivanje izbora, koje je predsednik Aleksandar Vučić već najavio.
05.12.2025
12:31
Pravni tim Saveta za monitoring, ljudska prava i borbu protiv korupcije Transparentnost, nakon analize javno dostupnih podataka, zaključuje da Javno tužilaštvo za organizovani kriminal (TOK), pod rukovodstvom Mladena Nenadića i Zagorke Dolovac, nezakonito i politički proganja ministra Nikolu Selakovića i to na osnovu naloga Marinike Tepić, opozicione narodne poslanice.
05.12.2025
11:28
Lider naprednjaka i savetnik predsednika za regionalna pitanja Miloš Vučević ocenio je da je sramna presuda koja je izrečena Andrijani Nešić urednici portala "Novosti".
05.12.2025
11:49
Iz porte crkve u Lipljanu nepoznati počinioci su sinoć oko 18 časova skinuli i odneli zastavu Srpske pravoslavne crkve (SPC).
05.12.2025
11:15
Novi sukob po pitanju NIS-a i toga ko je odgovoran za situaciju iz 2008. godine, koja je danas došla na naplatu.
05.12.2025
10:11
Šampion Exatlona nije onaj ko je preživeo - već onaj ko je pobeđivao. I zato je ovo takmičenje čista esencija sporta.
03.12.2025
13:31
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
03.12.2025
12:39
Premijera novog filma "Snaga jedinstva" biće prikazana u večeras u 22.30 časova na televiziji Informer!
01.12.2025
20:27
Exatlon je mnogo više od televizijskog spektakla – to je svakodnevna borba tela, uma i volje.
01.12.2025
12:27
Vesna Jović, novinarka Informera za Istočnu Srbiju i Aleksandar Jerković, iz Odbora za kontrolu i opservaciju gostujući u Info jutru komentarisali su izbore u Negotinu, Mionici i Sečnju.
01.12.2025
10:21
Viši sud u Podgorici izdao je jutros naredbu policiji da na naredno ročište, zakazano za 16. januar, prinudno dovede Budvanina Marka Ljubišu-Kana, navodnog pripadnika "škaljarskog klana", kako bi svedočio u postupku protiv kriminalne grupe koja je pokušala da ga ubije.
05.12.2025
11:14
U okviru istrage za ubistvo počinjeno na području Pešteri, sudski veštaci sa Kliničkog centra Srbije konstatovali su da je okrivljeni u trenutku zločina bio uračunljiv.
05.12.2025
12:56
U Okružnom sudu u Denpasaru u Indoneziji počelo je suđenje okrivljenima za brutalnu mafijašku likvidaciju Srbina Živana Radmanovića (32) koji je u junu izrešetan u luksuznoj vili na Baliju nakon proslave rođendana njegove supruge.
05.12.2025
08:00
Težak udes dogodio se na kružnom toku kod Tržnog centra Ušće jutros oko 9 časova, kada je došlo do sudara dva autobusa.
05.12.2025
11:42
Nepoznata osoba je danas ubacila molotovljev koktel u prodavnicu zdrave hrane na Voždovcu.
05.12.2025
10:59
Krupne američke kompanije obratile su se Rusiji s molbom „da ih ne zaboravi“, izjavio je Vladimir Putin tokom dvodnevne posete Indiji,
05.12.2025
12:10
Međunarodni monetarni fond (MMF) je poručio da svaka odluka o zamrznutim ruskim sredstvima mora striktno poštovati međunarodne i domaće propise i da ne sme ugroziti stabilnost globalnog finansijskog sistema, izjavila je portparolka Fonda Džuli Kozak na redovnom brifingu.
05.12.2025
11:40
Poslanici belgijskog parlamenta uz ovacije su ispratili govor premijera Barta de Vevera, koji je jasno poručio da odbija zahtev Evropske komisije da se zamrznuta ruska imovina prebaci pod nadležnost EK, prenosi televizijski kanal VRT.
05.12.2025
11:10
Izraelski premijer Benjamin Netanjahu objavio je u četvrtak oštar video na engleskom jeziku u kojem je optužio državno tužilaštvo da vodi „političko suđenje“ čiji je cilj njegovo uklanjanje sa funkcije.
05.12.2025
10:40
Stejt department Sjedinjenih Američkih Država izdao je hitno upozorenje svim američkim državljanima i stalnim rezidentima da odmah napuste Venecuelu i da se ne vraćaju u tu zemlju zbog visokog bezbednosnog rizika.
05.12.2025
10:10
Glumica Dušica Žegarac ispričala je jednom prilikom da je ulogu u filmu "Deveti krug" (1960) dobila sasvim slučajno kada joj je jedan čovek prišao u Pionirskom parku i ponudio da glumi u pomenutom ostvarenju.
05.12.2025
10:54
Glumac Kijanu Rivs, koji u filmu "Matriks" tumači glavnog junaka Nea, potvrdio da je spreman da ponovo obuče crni mantil i snimi nastavak popularne sage.
05.12.2025
08:57
Glumac japanskog porekla Kari-Hirojuki Tagava, poznat po ulogama u "Mortal Kombatu, umro je u 75. godini.
05.12.2025
08:24
Evropska radiodifuzna unija (EBU) potvrdila je učešće Izraela na Evroviziji 2026. nakon čega su usledile burne reakcije širom Evrope i prve zvanične najave bojkota.
05.12.2025
07:50
Doktor Rašid Ahmed objasnio je da urođene mane srca nisu rezervisane samo za detinjstvo, mnogi odrasli godinama žive s njima nesvesno, jer simptomi često izostaju do kasnijeg životnog doba.
05.12.2025
11:40
Pred vama je izbor najlepših evropskih mesta za doček 2026. godine, prilagođen različitim tipovima putnika.
05.12.2025
12:20
Veliki kvar u radu Cloudflare-a ponovo je izazvao ozbiljne probleme na internetu, ostavljajući ogroman broj korisnika bez pristupa omiljenim sajtovima i aplikacijama širom sveta.
05.12.2025
11:03
Šišarka salata se pravi brzo i lako, ukus je odličan, a spremna je za svega 15 minuta.
05.12.2025
10:20
Frizerka na TikToku otkrila je neverovatno jednostavan postupak koji, kako tvrde mnogi, čini kosu lepšom, mekšom i znatno manje masnom, a oduzima manje od 10 sekundi.
05.12.2025
09:40
Danas se obeležava pet godina od smrti pevača Džeja Ramadanovskog, a njegova devojka Andrijana Tomanić za Informer je priznala, da vreme ne leči tugu.
05.12.2025
11:35
Pevačica Jovana Seležan još jedna je žrtva D. J. koji joj je, tvrdi, uzeo novac uz obećanja da će gostovati u poznatim emisijama.
05.12.2025
11:05
Pevačica Jelena Karleuša pojaviće se u dokumentarnom filmu o pokojnom Saši Popoviću, saznaje Informer.
05.12.2025
10:33
Pevačica Dunja Ilić zabrinula je svoje pratioce nakon što je na društvenim mrežama objavila fotografiju na kojoj se vidi da prima infuziju.
05.12.2025
09:22
Džej Ramadanovski preminuo je pre pet godina, a violinista Željko Stefanović Paganini često posećuje pevačev grob i svira za dušu legendarnog Dorćolca.
05.12.2025
08:42
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar