Ukoliko kupujete polovan automobil, na jednu stvar obratite pažnju! Varaju vas sa podacima
Podeli vest
U Srbiji 4,1 odsto polovnih automobila, odnosno svaki 25. auto na našim putevima, ima falsifikovanu kilometražu, sa prosečnim "vraćanjem brojčanika unazad" od 80.405 kilometara.
U Srbiji 4,1 odsto polovnih automobila, odnosno svaki 25. auto na našim putevima, ima falsifikovanu kilometražu, sa prosečnim "vraćanjem brojčanika unazad" od 80.405 kilometara, pokazuje istraživanje kompanije carVertical sprovedeno između oktobra 2023. i septembra 2024. godine.
Svoj život dugujem porodici donora i zahvaljujući njihovom "da" tog 13. oktobra 2016 godine, ja sam danas živ i zdrav, a moja ćerka Nina odrasta uz oca! Nisam ga nikada upoznao, nismo razgovarali, ne znam šta je voleo, niti za koga je navijao. Znam samo da se zvao Jovan i da je svojim roditeljima rekao da bi donirao organe ukoliko mu se nešto desi.
Srpska pravoslavna crkva i njeni vernici 17. oktobar posvećuju svetom Stefanu i Jeleni Štiljanović.
17.10.2024
06:40
Iako je stopa automobila sa štelovanom kilometražom pala sa 5,3 odsto prošle godine, prosečna štelovana kilometraža se povećala. Ovaj problem doprinosi padu Srbije na indeksu transparentnosti ove kompanije, pa se tako Srbija nalazi na 19. od 25 mesta na listi na kojoj se nalaze rizične zemlje za kupovinu automobila.
Kupci vozila uvezenih u Srbiju izloženi su najvećem riziku od kupovine automobila sa falsifikovanom kilometražom ili skrivenim oštećenjima.
Prema Matasu Buzelisu, stručnjaku za automobile i glavnom i odgovornom za komunikaciju u carVerticalu, vozila iz međunarodne trgovine čak su četiri puta podložnija prevarama sa vraćanjem kilometraže.
Stariji muškarac M. S. (78) pretučen je u Bulevaru kralja Aleksandra kada je na njega nasrnuo vozač automobila S. V. (36).
16.10.2024
21:14
Stručnjak za automobile sa sajta Polovni automobili Petar Veličković rekao je za Novu ekonomiju da je problem vraćanja kilometraže prisutan i u Srbiji i u drugim zemljama sveta, pa samim tim ne treba "žmuriti" pred ovom činjenicom.
Foto: Shuterstock
- Konkretno, u našu zemlju uveze se svake godine preko 120.000 polovnih vozila, a veliki broj tih automobila je stariji od 10, pa čak i 15 godina i samim tim su ti automobili već prešli, (u najvećem broju slučajeva) veliki broj kilometara. Zato se pojedinci služe ‘vraćanjem’ kilometar sata, kako bi podigli cenu vozilu. Možda bi se situacija promenila kada bi se zabranio uvoz polovnjaka emisionog standarda Euro 3 i Euro 4, što su uradile odavno gotovo sve države u okruženju, osim Bugarske - kazao je Veličković.
Dodao je da se na domaćem tržištu itekako mogu naći "polovnjaci" sa verodostojnim podacima, počevši od kilometraže, preko servisne istorije, kao i da se za sve te važne podatke može dobiti pisana garancija od strane prodavaca.
- Tako da kupci u Srbiji mogu imati dozu sigurnosti kada kupuju polovan automobil. Takođe, treba reći da se vraćanje kilometraže radi godinama i u najrazvijenim zemljama Evrope, poput Nemačke ili Švajcarske, odnosno da to nije pojava koja se "rodila" kod nas - dodao je on.
Kako je kazao, postoje načini i da se provere ove informacije, odnosno da se kupac informiše o stanju i istoriji vozila.
- Jedna od metoda su svakako ovlašćeni servisi gde se mogu uraditi provere, a tu su i internet platforme preko kojih se ukucavanjem broja šasije može proveriti istorije vozila - kazao je Veličković.
Podaci koje je carVertical predstavio ukazuju da je čak 77,6 odsto svih polovnih automobila u Srbiji uvezeno iz drugih zemalja, što je znatno iznad evropskog proseka.
Veličković kaže da je ekonomska kriza posebno pogodila automobilsku industriju i da su problemi počeli sa pandemijom virusa korona kada je došlo do ogromnih problema u snabdevanju fabrika i rokovima isporuke novih automobila, a dodatno su se produbili sukobima u Ukrajini i geopolitičkom situacijom u svetu.
- Naravno, ovaj trend se preneo i kod nas, jer smo poslednjih godina imali konstantan rast cene automobila, kao i slabije prodajne rezultate. Ipak, u ovoj godini primetne su naznake oporavka tržišta. U prilog tome govori i rast prodaje novih vozila, a i prosečne cene svih oglašenih putničkih automobila na našem sajtu u kategoriji vozila starosti od 11 do 15 (koja su najprodavanija) su u padu u odnosu na početak 2024 - rekao je Veličković za Novu ekonomiju.
Dodao je da i da, kada je u pitanju uvoz vozila iz drugih zemalja u Srbiju, na prvom mestu Italija, zatim Nemačka i Francuska, a da veliki broj polovnih vozila stiže iz Švajcarske (najčešće nešto noviji i skuplji modeli), a poslednjih godina sve više vozila stiže i iz skandinavskih zemalja poput Norveške.
Dolaze nam i oštećena vozila iz inostranstva
Statistika o oštećenim automobilima takođe je zabrinjavajuća, pa se tako više od trećine (38,5 odsto) svih vozila proverenih na platformi carVertical u Srbiji učestvovalo je u saobraćajnim nesrećama, sa prosečnom vrednošću štete od 363.000 dinara. Situacija je 2023. bila nešto bolja, sa 37,9 odsto oštećenih vozila. Međutim, prosečna vrednost štete je bila veća – čak 438.000 dinara.
Sa sajta carVertical upozoravaju da bi zbog ovakvih situacija trebalo da budemo oprezni pri kupovini uvoznih vozila zbog potencijalnih skrivenih nedostataka ili falsifikovanih dokumenata.
Prosečna starost kupljenih vozila u Srbiji iznosi 9,3 godine, što predstavlja relativno mlad vozni park u poređenju sa drugim istočnoevropskim zemljama, ali i dalje postoje problemi sa transparentnošću.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Svoj život dugujem porodici donora i zahvaljujući njihovom "da" tog 13. oktobra 2016 godine, ja sam danas živ i zdrav, a moja ćerka Nina odrasta uz oca! Nisam ga nikada upoznao, nismo razgovarali, ne znam šta je voleo, niti za koga je navijao. Znam samo da se zvao Jovan i da je svojim roditeljima rekao da bi donirao organe ukoliko mu se nešto desi.
Na Kosovu i Metohiji danas se održavaju vanredni izbori za skupštinu privremenih institucija samouprave, pošto nakon izbora održanih 9. februara vlada nije formirana.
Danas kako su i najavili blokaderi skupljaju potpise podrške za izlazak na izbore koji nisu ni raspisani. U nedostatku ljudstva možemo primetiti da im ne manjka državne imovine.
U nedostatku ljudstva, simpatizera i aktivista koji bi im dali siguran glas blokaderi pronalaze višak vremena za izvođenje bizarnih performansa širom Srbije.
U mračnoj ulici Sančez u argentinskom gradiću Lomas del Palomar, nadomak Buenos Ajresa 10. aprila 1957. sreli su se Ante Pavelić i Blagoje Jovović. Dva metka završiće u telu Pavelića, a od posledica tog ranjavanja dve godine kasnije će umreti u Frankovoj Španiji. Kako je Blagoje Jovović, sa svojom grupom iz Argentine, uspeo da uradi nešto što nisu mogle ili htele ozbiljne bezbednosne službe i zašto je danas važan mit o Jovoviću?
Policija u Novom Sadu i Vrbasu uhapsila je L. N. (25) iz okoline Vrbasa i L. M. (18) iz Novog Sada, zbog postojanja osnova sumnje da su učinili krivično delo ubistvo.
Ukrajinski predsednik Volodimir Zelenski našao se pod snažnim političkim udarom neposredno uoči susreta sa američkim predsednikom Donaldom Trampom, piše britanski Telegraf.
Saveznici svrgnutog sirijskog predsednika Bašara al Asada, koji se nalaze u egzilu, planiraju da potkopaju novu vlast u Siriji, objavio je Njujork tajms, pozivajući se na presretnutu komunikaciju do koje je došla američka redakcija.
Sudbina Donbasa i budućnost Zaporoške nuklearne elektrane danas su glavne teme razgovora između ukrajinskog predsednika Volodimira Zelenskog i američkog predsednika Donalda Trampa, prenosi Rojters.
Ukrajina je privremeno paralizovala vazdušni saobraćaj u ruskoj prestonici napadima dronova na Moskvu, zbog čega su obustavljeni stotine letova neposredno uoči početka nacionalnih praznika, saopštile su ruske vlasti.
Rusija i Ukrajina postigle su dogovor o privremenom prekidu vatre u zoni Zaporoške nuklearne elektrane, sa ciljem da se omogući hitna sanacija oštećenih dalekovoda koji snabdevaju elektranom.
Posle godina teške borbe i medijskih spekulacija, ćerka glumca Aljoše Vučkovića uspela je da se izvuče iz pakla zavisnosti i započne potpuno novi život. Danas je majka i profesor.
Neke ljubavi traju koliko i kadar, a neke ostanu zauvek urezane u kolektivno sećanje. Domaće serije i filmovi doneli su parove čija je hemija bila jača od scenarija i veze koje su publiku naterale da navija, pati, veruje i pamti. Ovo su parovi koji su obeležili naše ekrane i postali više od fikcije.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar