Ukoliko kupujete polovan automobil, na jednu stvar obratite pažnju! Varaju vas sa podacima
Podeli vest
U Srbiji 4,1 odsto polovnih automobila, odnosno svaki 25. auto na našim putevima, ima falsifikovanu kilometražu, sa prosečnim "vraćanjem brojčanika unazad" od 80.405 kilometara.
U Srbiji 4,1 odsto polovnih automobila, odnosno svaki 25. auto na našim putevima, ima falsifikovanu kilometražu, sa prosečnim "vraćanjem brojčanika unazad" od 80.405 kilometara, pokazuje istraživanje kompanije carVertical sprovedeno između oktobra 2023. i septembra 2024. godine.
Svoj život dugujem porodici donora i zahvaljujući njihovom "da" tog 13. oktobra 2016 godine, ja sam danas živ i zdrav, a moja ćerka Nina odrasta uz oca! Nisam ga nikada upoznao, nismo razgovarali, ne znam šta je voleo, niti za koga je navijao. Znam samo da se zvao Jovan i da je svojim roditeljima rekao da bi donirao organe ukoliko mu se nešto desi.
Srpska pravoslavna crkva i njeni vernici 17. oktobar posvećuju svetom Stefanu i Jeleni Štiljanović.
17.10.2024
06:40
Iako je stopa automobila sa štelovanom kilometražom pala sa 5,3 odsto prošle godine, prosečna štelovana kilometraža se povećala. Ovaj problem doprinosi padu Srbije na indeksu transparentnosti ove kompanije, pa se tako Srbija nalazi na 19. od 25 mesta na listi na kojoj se nalaze rizične zemlje za kupovinu automobila.
Kupci vozila uvezenih u Srbiju izloženi su najvećem riziku od kupovine automobila sa falsifikovanom kilometražom ili skrivenim oštećenjima.
Prema Matasu Buzelisu, stručnjaku za automobile i glavnom i odgovornom za komunikaciju u carVerticalu, vozila iz međunarodne trgovine čak su četiri puta podložnija prevarama sa vraćanjem kilometraže.
Stariji muškarac M. S. (78) pretučen je u Bulevaru kralja Aleksandra kada je na njega nasrnuo vozač automobila S. V. (36).
16.10.2024
21:14
Stručnjak za automobile sa sajta Polovni automobili Petar Veličković rekao je za Novu ekonomiju da je problem vraćanja kilometraže prisutan i u Srbiji i u drugim zemljama sveta, pa samim tim ne treba "žmuriti" pred ovom činjenicom.
Foto: Shuterstock
- Konkretno, u našu zemlju uveze se svake godine preko 120.000 polovnih vozila, a veliki broj tih automobila je stariji od 10, pa čak i 15 godina i samim tim su ti automobili već prešli, (u najvećem broju slučajeva) veliki broj kilometara. Zato se pojedinci služe ‘vraćanjem’ kilometar sata, kako bi podigli cenu vozilu. Možda bi se situacija promenila kada bi se zabranio uvoz polovnjaka emisionog standarda Euro 3 i Euro 4, što su uradile odavno gotovo sve države u okruženju, osim Bugarske - kazao je Veličković.
Dodao je da se na domaćem tržištu itekako mogu naći "polovnjaci" sa verodostojnim podacima, počevši od kilometraže, preko servisne istorije, kao i da se za sve te važne podatke može dobiti pisana garancija od strane prodavaca.
- Tako da kupci u Srbiji mogu imati dozu sigurnosti kada kupuju polovan automobil. Takođe, treba reći da se vraćanje kilometraže radi godinama i u najrazvijenim zemljama Evrope, poput Nemačke ili Švajcarske, odnosno da to nije pojava koja se "rodila" kod nas - dodao je on.
Kako je kazao, postoje načini i da se provere ove informacije, odnosno da se kupac informiše o stanju i istoriji vozila.
- Jedna od metoda su svakako ovlašćeni servisi gde se mogu uraditi provere, a tu su i internet platforme preko kojih se ukucavanjem broja šasije može proveriti istorije vozila - kazao je Veličković.
Podaci koje je carVertical predstavio ukazuju da je čak 77,6 odsto svih polovnih automobila u Srbiji uvezeno iz drugih zemalja, što je znatno iznad evropskog proseka.
Veličković kaže da je ekonomska kriza posebno pogodila automobilsku industriju i da su problemi počeli sa pandemijom virusa korona kada je došlo do ogromnih problema u snabdevanju fabrika i rokovima isporuke novih automobila, a dodatno su se produbili sukobima u Ukrajini i geopolitičkom situacijom u svetu.
- Naravno, ovaj trend se preneo i kod nas, jer smo poslednjih godina imali konstantan rast cene automobila, kao i slabije prodajne rezultate. Ipak, u ovoj godini primetne su naznake oporavka tržišta. U prilog tome govori i rast prodaje novih vozila, a i prosečne cene svih oglašenih putničkih automobila na našem sajtu u kategoriji vozila starosti od 11 do 15 (koja su najprodavanija) su u padu u odnosu na početak 2024 - rekao je Veličković za Novu ekonomiju.
Dodao je da i da, kada je u pitanju uvoz vozila iz drugih zemalja u Srbiju, na prvom mestu Italija, zatim Nemačka i Francuska, a da veliki broj polovnih vozila stiže iz Švajcarske (najčešće nešto noviji i skuplji modeli), a poslednjih godina sve više vozila stiže i iz skandinavskih zemalja poput Norveške.
Dolaze nam i oštećena vozila iz inostranstva
Statistika o oštećenim automobilima takođe je zabrinjavajuća, pa se tako više od trećine (38,5 odsto) svih vozila proverenih na platformi carVertical u Srbiji učestvovalo je u saobraćajnim nesrećama, sa prosečnom vrednošću štete od 363.000 dinara. Situacija je 2023. bila nešto bolja, sa 37,9 odsto oštećenih vozila. Međutim, prosečna vrednost štete je bila veća – čak 438.000 dinara.
Sa sajta carVertical upozoravaju da bi zbog ovakvih situacija trebalo da budemo oprezni pri kupovini uvoznih vozila zbog potencijalnih skrivenih nedostataka ili falsifikovanih dokumenata.
Prosečna starost kupljenih vozila u Srbiji iznosi 9,3 godine, što predstavlja relativno mlad vozni park u poređenju sa drugim istočnoevropskim zemljama, ali i dalje postoje problemi sa transparentnošću.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Svoj život dugujem porodici donora i zahvaljujući njihovom "da" tog 13. oktobra 2016 godine, ja sam danas živ i zdrav, a moja ćerka Nina odrasta uz oca! Nisam ga nikada upoznao, nismo razgovarali, ne znam šta je voleo, niti za koga je navijao. Znam samo da se zvao Jovan i da je svojim roditeljima rekao da bi donirao organe ukoliko mu se nešto desi.
Vrhovna javna tužiteljka Zagorka Dolovac smanjila je kaznu svom rođaku Borivoju Dolovcu koji je u noći 15. decembra 2016. godine pijan, vozeći bez vozačke dozvole, usmrtio devojku Milicu Riđički (22) u vojvođanskom selu Čurugu, saznaje Informer.
Biznismen Branko Babić, kom je više puta gašen profil na društvenoj mreži Iks jer je na njemu raskrinkavao laži i izmišljotine blokadera, sada je na novom nalogu objavio jedan sasvim drugačiji snimak i izazvao haos.
Izborni panel za žalbe i predstavke usvojio je danas žalbu Srpske liste (SL), poništio nezakonitu odluku Centralne izborne komisije u Prištini da ne sertifiluje kandidate SL za učešće na vanrednim parlamentarnim izborima 28. decembra 2025. godine i potvrdio sertifikaciju 33 kandidata SL, saopšteno je iz te stranke.
Telo S. J. (37) pronađeno je juče ujutru na jednom stovarištu u naselju Kotlujevac u Zaječaru, a kako su na glavi nesrećnog muškarca bile vidljive povrede odmah se posumnjalo da je reč o ubistvu.
Lana Bijedić (19) brutalno je ubijena, a njeno telo izvučeno je iz reke Studenčice 6. oktobra 2019. godine. Međutim, prema poslednjim poznatim informacijama iz istrage, ubica tinejdžerke još uvek nije uhapšen.
Stanovnik sela Torskoje u Donjeckoj Narodnoj Republici, Vladimir Medincev, ispričao je za RIA Novosti da je ranjen tokom napada ukrajinskog drona dok je pokušavao da ugasi požar i spase svoju porodicu.
Finski turistički biznis suočava se sa ozbiljnim padom, a u budućnosti mu preti potpuni kolaps ukoliko se ne otvori granica sa Rusijom, upozorio je profesor Univerziteta u Helsinkiju Tuomas Malinen u objavi na mreži X.
Glumica Nikolina Friganović kaže da su njeni roditelji bili mladi tokom ratova devedesetih i pogroma Srba iz Hrvatske za vreme ustaške akcije "Oluja" i da je u svoj lik Nade u "Tvrđavi" utkala mnogo ličnih emocija i sećanja na taj nemili period.
Glumac Ivan Bosiljčić kaže da je 1997. godine umalo mogao da pogine u saobraćajnoj nesreći kada je mini-bus u kojem se vozio skrenuo s puta i zaustavio se na samoj litici.
Glumica Žilijet Binoš (61) razdrmala je ceo svet ulogom u erotskoj drami "Kobna veza" ("Damage") iz 1992. godine u kojem je snimala eksplicitne scene seksa.
Snimak koji se munjevito proširio društvenim mrežama prikazuje zgodnu plavokosu devojku kako mirno i fokusirano trenira, potpuno nesvesna pogleda oko sebe, jer su joj helanke toliko uske da izgleda kao da je gola.
Bivši teniser Slobodan Boba Živojinović otvoreno je govorio o izazovima s kojima se suočio na početku privatnog biznisa, uključujući i kupovinu produkcije Grand.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar