• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: M. M. D.

17.07.2022

16:40

I OVE GODINE RAZOČARALI IGRAČE! Nova "Koka-Kolina" igra, a problemi isti kao i pre

Zaštitnik potrošača

I OVE GODINE RAZOČARALI IGRAČE! Nova "Koka-Kolina" igra, a problemi isti kao i pre

Podeli vest

Loša aplikacija, nedobitni mehurići, nevažeći kodovi samo su neki od problema na koje se žale mnogi koji učestvuju u trci za nagrade u promo akciji "Uživaj u muzici i osvoj nagrade"

Mnogi ljubitelji "koka-kole" proteklih dana osećaju se prevareno od proizvođača ovog popularnog napitka, jer ova kompanija uporno reklamira nagradnu igru u kojoj je, kako tvrde, nemoguće doći do nagrada koje su osvojili!

Reč je o nagradnoj igri "Uživaj u muzici i osvoj nagrade" i važi do 15. jula 2022. godine. Pravila nalažu da igrači nakon što pronađu kod ispod zatvarača promotivnog pakovanja preuzmu aplikaciju Koka-Kola na svoje mobilne telefone, registruju svoj profil unoseći imejl-adresu i ime pod kojim će se voditi njegov profil u okviru aplikacije. Kada to urade, potrebno je da unesu kod sa jednog od promotivnih pakovanja na svoj profil, nakon čega će se kod konvertovati u mehurić.

Jedan uneti kod donosi jedan mehurić, bez obzira na to sa kog je pakovanja unet. Ovi bodovi koriste se tako što učesnik klikne na polje označeno strelicom na predviđenom mestu unutar aplikacije, čime će iskoristiti jedan mehurić. Tako bi bar trebalo da bude.
Međutim, čitav sistem ne funkcioniše jer aplikacija očigledno ne radi dobro, a potrošači uporno ostaju bez osvojenih bodova, a samim tim i osvojenih nagrada.

Da je reč o masovnom problemu, svedoče na stotine komentara koje nezadovoljni potrošači svakodnevno ostavljaju na društvenim mrežama.

Foto: Informer DN

- Igram "Koka-Koline" nagradne igre već godinama... Ali ovogodišnja letnja nagradna igra je najgora do sada. Ne samo po mom mišljenju nego po mišljenju mnogih ljudi koje znam i koji isto učestvuju. Bukvalno je nemoguće osvojiti neku nagradu, pa poslao i 1.000 kodova. Prošle godine sam dobio lepe nagrade sa sličnom količinom kodova, a ove godine naspram prošlogodišnjih su na nivou statističke greške. Počeo sam duboko da sumnjam u regularnost nagradne igre kada mi je u aplikaciji u toku igranja pisalo da nemam više mehurića. A jasno se na skrinšotu koji sam priložio vidi da je ostalo jos četiri mehurića - kaže ovaj nezadovoljni igrač "Koka-Koline" nagradne igre i dodaje:

- Nadam se da sledeća nagradna igra neće biti katastrofalna kao ova.
I Ilina Banjac kaže da je imala problem sa korišćenjem kodova, odnosno mehurića.
- Imala sam dva koda koja je aplikacija sama iskoristila, odnosno unela sam "mehurić", ali nisam igrala. Kada sam ponovo ušla na aplikaciju, nije ih bilo, a po pokušaju da ponovo unesem piše da su nevažeći. Aplikacije je uredno ažurirana i koristim je svakodnevno - priča Banjac, na čiji se komentar nadovezala Goranka Miladinović:
- Tek sad pišu da su samo sivi čepovi nagradni. Mogli su to ranije da nas obaveste, nije u redu.

Foto: Informer DN

Svetlana Mijalković takođe tvrdi da koliko god čepova da ukuca još nije dobila ni peškir.
- "Koka-Kola" sve više čepova šaljem, a nema nagrade. Da li je to određeno možda nekom satnicom? Nemoguće je da 50 čepova ne dobije ništa, pa bolje je bilo kada smo skupljali poene, koliko skupiš, bar dobiješ nešto. Ovo je nameštaljka. Kao kompjuter određuje, pa i tim kompjuterom rukovodi neki čovek - kaže Svetlana.

Da sve više postoji sumnja da li je ova nagradna relevantna, potvrđuje i komentar Staje Staletović. Ona tvrdi da je zamenila 300 mehurića i da nije osvojila ništa:
- Ovakav vid nagrada je prevara, uvek namešteno. Lepo dajte koliko mehurića da se menja za karte i nema prevare kao sa šerpama i igračkama. Sve se više razočaravam u ovakav vid nagrađivanja.

 

Bogosavljević: Prijavite ih ministarstvu

Petar Bogosavljević iz "Pokreta potrošača" kaže za naš list da bi nezadovoljni igrači u ovakvim slučajevima trebalo da naprave pisani prigovor.
- Učesnici koji ne ostvare svoja prava u nagradnim igrama mogu ceo slučaj da prijave inspekciji pri Ministarstvu za finansije, a najbolje bi bilo da to bude zbirno, odnosno da svi potrošači koji nisu uspeli da dođu do svojih nagrada podnesu žalbu. Ova kompanija snosi svu odgovornost. Ministarstvo finansija po službenoj dužnosti treba da ispita da li se radi o nameri ove kompanije da izigra potrošače. Postoji jasan pravilnik koji se tiče nagradnih igara - kaže Bogosavljević.
On dodaje da bi organizator morao sve obaveze prema takmičarima jasno da istakne na sajtu, gde se nagradna igra održava, i da se pridržava svih pravila.
- Ukoliko se ispostavi da je reč o namernoj obmani potrošača, to je zaista veliki skandal i "Koka-Kola" bi mogla da plati ogromnu kaznu i obeštećenje svim učesnicima - dodaje naš sagovornik.

Koka Kola: Dobitnici se biraju nasumično

U kompaniji "Koka-Kola" ističu za Zaštitnik potrošača da se, prema pravilima nagradne igre "Uživaj u muzici i osvoj nagrade" dobitnici i osvojene nagrade se određuju kompjuterskim putem, korišćenjem algoritma za nasumični izbor.

- To znači da veći broj prikupljenih mehurića ne garantuje dobijanje nagrada, već samo povećava šansu da učesnik bude izvučen od strane algoritma. U pravilima nagradne igre način dobijanja nagrada jasno je definisan i odvija se na osnovu odobrenja Uprave za igre na sreću i saglasnosti Ministarstva finansija. Sve u skladu sa Zakonom o igrama na sreću. Kroz ovu nagradnu igru ukupno ćemo podeliti 8.602 nagrade - rekli su nam u ovoj kompaniji.

Nije prvi put

Kompanija "Koka-Kola" i prošle godine imala je veliki peh i igri "Kodove čuvaj, vrhunski kuvaj", koja je bila aktivna do 15. aprila 2021. godine.
Tada su u Ministarstvu trgovine za naš list ocenili da je u pitanju nepoštena poslovna praksa koju ova kompanija primenjuje u svojoj promotivnoj igri.

- Zakonom o zaštiti potrošača zabranjena je nepoštena poslovna praksa trgovca! U tom smislu tvrdnja da se raspisuje nagradno takmičenje ili promotivna igra ako se nakon toga ne podeli obećana nagrada ili odgovarajuća zamena za nju smatra se nepoštenom poslovnom praksom trgovca u vidu obmanjujuće poslovne prakse. Nadzor nad primenom Zakona o zaštiti potrošača obavlja nadležna Tržišna inspekcija, kojoj potrošači mogu uputiti prijave ovog prekršaja - rekli su tada u ministarstvu.
Inače, prema Zakonu o zaštiti potrošača, svaki trgovac koj obavlja nepoštenu poslovnu praksu kažnjava se novčano. Raspon kazne za kršenje ove odredbe zakona za pravno lice iznosi od 300.000 do 2.000.000 dinara.

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set