• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: J. MATIJAŠEVIĆ - B. STAMENKOVIĆ

20.12.2022

17:35

TRUJU I VARAJU DA BI DOBILI PLATE! Radnici su robovi, a potrošači žrtve!

informer.rs

Zaštitnik potrošača

TRUJU I VARAJU DA BI DOBILI PLATE! Radnici su robovi, a potrošači žrtve!

Podeli vest

Zaposleni u radnjama "Aman" mimo svoje volje moraju da truju i varaju potrošače, jer drugačije platu neće dobiti!

Nakon priča koje je objavljivao Zaštitnik potrošača o higijeni i nehumanim uslovima u kojima posluje ovaj lanac marketa, iz dana u dan javljaju nam se bivši i sadašnji radnici kako bi otkrili još novih detalja o poslovanju "Amana". 

Pored činjenica da se meso i suvomesnati proizvodi peru u vinobranu, pilići lede i odmrzavaju, a onda i prodaju u delovima, da se buđ sa sireva struže, pa pakuje u novu foliju, da se deklaracije prelepljuju, a datumi roka trajanju brišu alkoholom, od radnika ovog marketa saznali smo i u kakvim uslovima, odnosno neuslovima oni moraju da rade! 
Prema njihovim rečima, da bi primili platu od koje izdržavaju porodicu moraju sve zadatke da obave i da, kako oni kažu, svesno truju potrošače! U suprotnom, svako odbijanje poslušnosti, otkrivaju oni, uzima im se iz džepa.

Foto: informer.rs

Čips sa paučinom

Prema rečima radnika O. D., koji je pre mesec dana konačno napustio ovo radno mesto, rad u "Amanu" ravan je najgorem horor filmu. Pored zaposlenih, priča ovaj čovek, svakako najveće žrtve jesu potrošači.

- U ovoj radnji sam proveo svega nekoliko meseci i zaista se divim ljudima koji godinama mogu da budu deo takvog poslovanja! Moja sreća je što sam našao novi posao, inače ne znam šta bih radio. Pratio sam ispovesti mojih kolega u vašem listu i stojim iza svake njihove tvrdnje. Ono što se radi u ovim objektima je za zatvor. U bilo kom trenutku kada bi se zaista sprovela inspekcijska kontrola, bez najave, mogla bi momentalno da zatvori svaku prodavnicu. Dovoljan je jedan bris da se uzme sa pulta za delikates ili iz sudopere u kojoj se peru i meso i prljave krpe, ali i baca đubre, pa da se stavi katanac na radnju - započinje svoju priču ovaj već sada bivši radnik i nastavlja:

Foto: Informer/Zaštitnik potrošača

- Pranje namirnica u vinobranu, menjanje datuma roka, lažiranje deklaracija je obavezno svake nedelje... Većina proizvoda je toliko bajata da vam se u kesici čipsa napravi paučina koju vidite tek kada otvorite pakovanje. Koliko puta sam samo video crve ispod pečenice, koliko puta sam morao da mešam pakovanja jogurta sa isteklim i svežim rokom... A tek šta rade sa cenama! Na rafu jedna, na kasi druga. Vi po zakonu morate da potrošaču prodate po istaknutoj ceni, a sve bi to bilo u redu da tu razliku, verovali ili ne, ne moramo mi radnici, koji za siću radimo, da dajemo iz svog džepa! 

Robovlasnici

Prema zaposlenima, dodaje on, šefovi se ponašaju kao prema robovima.
- Vređaju nas, ponižavaju, teraju da radimo svakakve stvari, na odmor idemo kada nam oni kažu, nemamo slobodne dane, a desi se da nam smene traju i po 10 sati. Ugovore dobijamo na mesec dana. A koliko su spremni da odu daleko, potvrđuje i moj slučaj, koji još nisam rešio. U "Amanu" sam radio do 30. novembra, a onda je počela moja borba - priča O. D., i dodaje:

Foto: Informer/Zaštitnik potrošača

- Nekoliko dana pre isteka ugovora pozvala me je šefica da potpišem raskid radnog odnosa. Međutim, bilo mi je čudno jer nije htela da mi da da pročitam papir... Još mi je nagovestila da će morati da mi odbije određeni iznos jer imam neke manjkove i minuse. A, u mojoj smeni kasa je svaki put bila na nuli, bez ijedne greške. Već tada sam znao da nešto petlja, a kada sam "bacio" oko na deo dokumenta koji ona nije sakrila svojom rukom, video sam da je pisalo da mi se odbija 50.000 dinara narednih 12 meseci?! Bio sam šokiran, jer je ona htela da me navuče da potpišem nešto za šta nisam dužan. I time bi ona verovatno pokrila manjak koji imamo u radnji i koji je oko 500.000 dinara, sada već i više. Naravno da nisam pristao, a s obzirom na to da je reč o ozbiljnoj situaciji i optužbi da sam krao, angažovao sam i advokata da se ovaj problemi reši pravnim putem.

Smena od 16 sati

Ništa bolje, radeći u "Amanu", nije prošla ni Beograđnka J. P., koja u ovoj radnji radi već deset godina. Međutim, priznaje ona, sada je zbog svega na ivici da da otkaz, kao i mnoge njene kolege, s obzirom na to što trpi brojna šikaniranja od strane menadžmenta kao i zahtevanje da se prodaje pokvarena roba i sa isteklim rokom trajanja.

Foto: Instargram/Informer

- Najveći problem im je izgleda kada se u radnji nađe roba sa isteklim rokom koja nije prodata. Kada se to desi, oni nas kažnjavaju tako što nam odbijaju od plate. Tako su meni od poslednje plate skinuli čak 30.000 dinara, a ja primam 50.000. Praktično nemam ni šta da primim, a ne znam ni zašto, jer je u radnji ostala roba kojoj je istekao rok. Primera radi, iz magacina su nam stigle čokolade sa kratkim rokom trajanja i nisu se prodale, pa su nam iz menadžmenta i to skinuli sa plate. Na sve to, radim i po 16 sati, od sedam do 21 sat uveče. Nemamo ni adekvatno grejanje, a ako upalim klimu da se zagrejem, budem kažnjena! Ovo postaje potpuno neizdrživo. Kad god sam se žalila, nikad se ništa nije desilo nabolje. Stalno govore biće bolje, ali činjenica je da je sve gore i gore. Ne daju nam bolovanje, a ako ga uzmemo, dobijamo otkaz - započinje priču J. P. 

Foto: Informer/Zaštitnik potrošača

Kako ističe, u ovom trgovinskom lancu slobodni dani se ne plaćaju, a da kada radnici završe smenu, vrlo često moraju da idu u druge radnje kao ispomoć, jer "Aman" uvek kuburi sa zaposlenima. 
Naša sagovornica zatim navodi i da je posebno alarmantno šta se u ovim prodavnicama radi kada istekne rok mesu ili jajima.

- Meso kome je istekao rok peremo tako što ga ubacimo u vinobran i sirće, zato što nam šefovi tako kažu. To se zatim ohladi i ponovo prodaje. Mogu da kažem da su se čak u pojedinim slučajevima videli crvi. I kod jaja postoji problem. Ona se prodaju u pakovanjima od po 10 komada, a pred istek roka ih stavljamo u rinfuz, dakle prodajemo ih komadno i stavljamo novu deklaraciju - otkriva ova radnica. 
 

Nakon pisanja Zaštitnika, u radnjama vanredno stanje

U razgovoru za naš list, radnik O. D. nam je otkrio i da je nakon svake objave naših tekstova u radnjama bilo veoma dramatično.
- Kad god bi izašla neka negativna priča za "Aman" ili ispovest radnika, šefovi su bili u panici i veoma uplašeni. Znali su da nam inspekcija kuca na vrata i da smo u problemu. Onda bi nas terali da ribamo radnju i u rekordnom roku pobacamo sve pokvareno i bajato, ali i da pazimo da nas ne slika Komunalna policija - otkriva nam naš sagovornik. 


 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Đole

pre 1 godinu

Dosadni ste više sa ovim prozivkama Amana.... Niko Vas ne tera da kupujete kod njih.... Sve se plašim da su drugi prodajni lanci med i mleko....

regler

pre 1 godinu

naruceni tekstovi jer imaju nize cene i kvare posao Delhaze lopovima ..

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set