BOSANCU PROPALO LETOVANJE ZBOG PREBRZE VOŽNJE U SRBIJI! Platio kaznu, pa se vratio kući

Miloš Rafailović

07:00 Hronika 0

N. Šević | 26. 09. 2022.

BOSANCU PROPALO LETOVANJE ZBOG PREBRZE VOŽNJE U SRBIJI! Platio kaznu, pa se vratio kući

Policijski presretači na civilnim motorima prošli su rigoroznu obuku na poznatim evropskim trkačkim stazama, gde su ih instruktori iz BMW-a učili kako da reaguju u rizičnim situacijama prilikom potera velikim brzinama

Presretači na motorima Uprave saobraćajne policije obuku su prošli na poznatim evropskim trkačkim stazama Formule i Moto GP šampionata, zbog čega su možda i najveštiji "bajkeri" u Srbiji! Najbolji svetski instruktori obučavali su ih vožnji pri velikim brzinama i kako da reaguju u rizičnim situacijama prilikom policijskih potera.

Hoće da se trkaju

Dešavalo se da vozači misle da smo civili i da hoćemo da se trkamo s njima, pa još i dodaju gas
Dalibor Jovanović

Miloš Rafailović

Dalibor Jovanović

Znanje i veština

Ove malo poznate detalje iz obuke otkrio nam je Dalibor Jovanović (43), saobraćajni policajac koji godinama vozi civilni motocikl-presretač. Za ovaj rizičan posao, kako kaže, potrebni su znanje i vrhunska veština.

- Osnova svega je da ste policajac i da imate A kategoriju. Ukoliko imate ličnih afiniteta prema motorima, potrebno je najpre da završite kurs na poligonu. Nakon toga, potrebna je preporuka starešine i besprekorni radni dosije i tek tada se ulazi u konkurenciju za presretača na motociklu - objašnjava Jovanović.

Prema njegovim rečima, tada počinje i ona vrhunska "škola" vožnje brzih i snažnih motora.

- Stalna obuka i edukacija, usavršavanje, suočavanje sa opasnim situacijama, sve su to stvari koje konstantno prate ovaj posao. Naš rad zavisi od vremenskih uslova i uglavnom kreće od marta. Na početku svake sezone prolazimo kroz takozvano kondicioniranje. U pitanju su treninzi i uhodavanje za predstojeću sezonu - kaže Dalibor, i napominje da se stručna obuka obavlja na stazama Moto GP šampionata, pa i Formule:

- Lično sam imao to zadovoljstvo da prođem obuku na stazi Salcburgring kod Salcburga u Austriji na kojoj se voze neke od najpoznatijih svetskih trka. Časove su nam držali instruktori BMW-a i to je neprocenjivo iskustvo. Takođe, obučavao sam se i na poznatoj stazi za auto-trke u Grčkoj i tamo prolazio razne drilove i sticao iskustvo u vožnji pri većim brzinama.

Miloš Rafailović

Dalibor Jovanović

Način rada presretača na motociklima ne razlikuje se mnogo od rada njihovih kolega u automobilima.

- Sve je isto osim što smo mi na civilnim motorima, a oni u civilnim automobilima. Kad uočimo prekršaj, preteknemo to vozilo i svetlosnim i zvučnim signalima obaveštavamo vozača da se zaustavi. Naglašavam da se sve vreme trudimo da ne ugrožavamo ničije, pa ni sopstvene živote, da samo u izuzetnim situacijama povećavamo brzinu poštujući sva pravila našeg posla - objašnjava Jovanović.

Zaljubljenici u motore, prate šampionate

Dalibor Jovanović ističe da su on i njegove kolege zaljubljenici i motocikle i većina njih prati najveće svetske moto-trke.
- Da li je u pitanju profesionalna deformacija, ne znam, ali uglavnom svi pratimo moto GP i imamo svoje favorite. Neki od nas i privatno voze motore. Ja trenutno nemam motocikl, ali planiram da ga kupim - naglašava Jovanović.

ZA OSAM MINUTA NAPRAVIO DVANAEST PREKRŠAJA! Divljačku vožnju na putu Zlatibor-Užice zaustavio presretač

Vozači različito reaguju kad ih zaustavi policijski presretač na dva točka.

- Dešavalo se da prilikom preticanja nekog vozila u prekršaju, ti vozači misle da smo civili i da hoćemo da se trkamo s njima, pa još i dodaju gas. Tek kada vide svetlosnu signalizaciju shvate o čemu je reč. Neki su radoznali, pa i pored toga što dobiju kaznu žele da pričaju o našim motorima, pitaju nas koja mu je maksimalna brzina i tako... - priča Dalibor kroz smeh.
Najčešći prekršaji koje sankcionišu Jovanović i njegove kolege su prekoračenje brzine, korišćenje telefona u toku vožnje, nepropisno preticanje, nevezivanje pojasa...

- Nije nam cilj da nekoga kaznimo, već se trudimo da ukažemo vozačima koliko takvim ponašanjem rizikuju svoje, ali i tuđe živote. Kazna se plati, ali izgubljeni život se ne može vratiti - istakao je Jovanović.

U višegodišnjoj karijeri motocikliste-presretača, u Daliborovom sećanju su ostala neka upečatljiva iskustva sa vozačima.

- Sećam se da smo zbog prekoračenja brzine na auto-putu zaustavili vozača auta koji je sa porodicom iz Bosne putovao kroz Srbiju na more. Mnogo je prekoračio brzinu i po hitnom postupku je kažnjen sa oko 120.000 dinara. Čovek je to sve odmah platio, pa pognuo glavu i rekao: "To je to što se tiče mog letovanja. Odoh ja nazad u Bosnu" - priča ovaj policajac.

Miloš Rafailović

Dalibor Jovanović

Jovanović se prisetio i jedne dramatične potere za vozačem "lambordžinija".

Brojke

345 prekršaja upravljanja vozilom pod dejstvom alkohola otkrili su presretači za prvih osam meseci ove godine
68 prekršaja upravljanja vozilom pod dejstvom narkotika otkrili su presretači u istom periodu

- Taj čovek je "leteo" auto-putem! Kolege su nas obavestile o njemu, pojurili smo ga, ali u početku nam je izmicao, ogromna brzina je bila... Usput smo se zaustavili na jednoj benzinskoj pumpi i tamo videli i njega, stao i on, valjda da napravi pauzu, ne znam... Kad nas je video, utrčao je u auto i opet počeo da beži, pa smo obavestili kolege na granici i pojurili za njim, koliko god smo mogli. Na kraju smo ga ipak sustigli pred sami granični prelaz. Vozač "lambordžijija" je bio iznenađen, rekao nam je: "Ne mogu da verujem da ste me stigli! Mislio sam da ste daleko iza mene" - prepričava Jovanović.

'Suzuki' koji ide 300 na sat

Motocikl kojim upravlja naš sagovornik ima fantastične performanse.
- U pitanju je 'Suzuki GSX' 1.000, koji ima maksimalnu brzinu od 299 kilometara na sat, 180 konjskih snaga, a ubrzanje je zastrašujuće - otkriva naš sagovornik.

Apel mladima

Inače, kada je reč o prekoračenjima brzine, presretači na motociklima nemaju ugrađene kamere i radare kao njihove kolege u automobilima, pa se uključuju u poteru uglavnom nakon dojave kolega.

- Kolege nam dojave gde i koje vozilo je prekoračilo brzinu i naš posao je da ga stignemo i na bezbedan način zaustavimo. Obaveštenja o prekoračenju dobijamo i iz merača prosečne brzine na auto-putevima, koji funkcionišu odlično - napominje on.
Jovanović na kraju apeluje na sve vozače motocikala, a pogotovo mlade, da rade na obuci, da budu pažljivi u saobraćaju i da obavezno koriste kvaliltetnu zaštitnu opremu.

Miloš Rafailović

Dalibor Jovanović

- Mladi vozači motocikala moraju više da vode računa o bezbednosti, da koriste zaštitnu opremu čak i na kraćim relacijama. Koliko puta mi je neki mladić rekao: "Ma šta će mi kaciga, idem samo do prodavnice", a nije ni svestan da i na kraćoj relaciji može da doživi strašnu nezgodu. Obuka, poštovanje propisa, oprema, to je najvažnije! - istakao je Jovanović. 

Dobra zaštitna oprema - 1.000 evra

Dobra oprema - 1.000 evra
Mnogi motociklisti, smatra Dalibor Jovanović, ne obraćaju dovoljno pažnje na bezbednost.
- Svako ko je spreman da za motocikl izdvoji više hiljada evra, mora da ostavi novca i za kvalitetnu zaštitnu opremu. Tu pre svega mislim na kacigu, odelo sa štitnicima za laktove, kolena i leđa, moto-patike, rukavice... Jedna ovakva kvalitetna oprema košta i preko 1.000 evra, ali vas može spasti težih povreda, pa čak i sačuvati život - napominje Jovanović.

Bonus video:


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.