• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video
author image
Informer.rs

Novinar

24.02.2023

07:30

DA LI SMANJENJE KALORIJA UTIČE NA USPORAVANJE PROCESA STARENJA? Evo šta kažu istraživanja

Lajfstajl

DA LI SMANJENJE KALORIJA UTIČE NA USPORAVANJE PROCESA STARENJA? Evo šta kažu istraživanja

Ispitivanje Centra za starenje Univerziteta Kolumbija u Njujorku sugeriše da ljudi koji unose manje kalorija mogu da dožive blago usporavanje procesa starenja.

Studija je obuhvatila 200 muškaraca i žena starosti od 21 do 50 godina. Svi učesnici su bili unutar normalne težine ili su imali malo prekomerne težine.

Foto: Shutterstock

Nekim učesnicima je smanjen dnevni unos kalorija za 25 odsto. Ako neko, recimo, unosi oko 2.500 kalorija dnevno, to bi značilo da je njegov dnevni unos smanjen za 625 kalorija. Kontrolna grupa je nastavila da jede svoju redovnu ishranu.

Nakon dvogodišnjeg perioda, kontrolni test koji je ispitivao biomarkere DNK u krvi otkrio je da su oni koji su smanjili broj kalorija doživeli i usporavanje njihovog biološkog starenja za dva do tri odsto. Prema drugim testovima, to se izjednačilo sa povećanjem dugovečnosti od deset do 15 procenata, što je slično prednostima koje se vide kod ljudi koji su prestali da puše.

Ljudi koji unose manje kalorija mogu da dožive blago usporavanje procesa starenja

Kako ljudi žive dugo, nije praktično njihovo praćenje sve dok ne vidimo razlike u bolestima ili preživljavanju povezanih sa starenjemobjasnio je jedan od autora dr Daniel Belski, naučnik iz Centra za starenje Batler iz Kolumbije:

– Umesto toga, oslanjamo se na biomarkere razvijene za merenje tempa i napretka biološkog starenja tokom trajanja studije.

Foto: Shutterstock

Ovo istraživanje je bilo prvo koje je izmerilo uticaj produženog ograničenja unosa kalorija kod zdravih ljudi bez gojaznosti. Testovi su sprovedeni u tri različita klinička centra u Sjedinjenim Državama.

Dr Kejlen Rajan, naučnik u Kolumbijskom centru za starenje Batler, koji je koautor studije, objašnjava zašto su nalazi ove studije značajni.

– Nalazi nam pružaju dokaze iz randomizovanog ispitivanja da je usporavanje starenja kod ljudi – moguće. Oni nam takođe daju osećaj o vrstama efekata koje bismo mogli da tražimo u ispitivanjima intervencija koje bi mogle da se dopadnu većem broju ljudi, kao što su povremeni post ili vremenski ograničena ishrana – ističe Rajan, kako prenosi “Fox News”.

Istraživači planiraju da nastave dugoročne testove praćenja kako bi pratili zdravlje i smrtnost učesnika.




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Srbi na KiM pokazali snagu! Pljušte čestitke nakon izbornog uspeha Srpske liste (FOTO)
Politika

Srbi na KiM pokazali snagu! Pljušte čestitke nakon izbornog uspeha Srpske liste (FOTO)

Nakon ubedljivihrezultata Srpske liste na izborima na Kosovu i Metohiji, čestitke su počele da pristižu sa svih strana. Brojni državni funkcioneri, ministri, poslanici i predstavnici institucija Srbije ocenili su da su Srbi na KiM pokazali jedinstvo, slogu i odlučnost da sačuvaju svoje političko predstavljanje uprkos brojnim pritiscima kojima su bili izloženi u prethodnom periodu.

08.06.2026

10:37

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Džet set