DETOKS POSLE DVA DANA BANČENJA! Oporavite se uz pečurke, šetnju i kupke!
U vreme praznika teško je odoleti jelu i piću, a tradicionalno prejedanje neretko izaziva i ozbiljne zdarvstvene probleme...
02.01.2022
12:55
Ljubav
Ljubitelj ste kafe i crne čokolade? To je u vašim genima, kaže nova studija. Štaviše, vi ste srećni genetski dobitnik osobine koja može da vam pruži dobro zdravlje, kaže doktorka Merilin Kornelis, istraživačica kofeina i vanredna profesorka preventivne medicine na Medicinskom fakultetu Univerziteta Nortvestern Feinberg.
- Kažem ljudima da je 'moja šolja čaja' istraživanje kafe - kaže Kornelis.
To je vruća tema, dodaje. Zašto? Mnoge studije su pokazale da umerene količine crne kafe, između 3 i 5 šolja dnevno, smanjuju rizik od određenih bolesti, uključujući Parkinsonovu bolest, bolesti srca, dijabetes tipa 2 i nekoliko vrsta raka, naravno te će prednosti verovatno biti izraženije ako kafa ne sadrži mleko, šećere i druge arome koje obično dodajemo.
U prethodnom istraživanju, Kornelis i nen tim otkrili su da genetika može da doprinese tome zašto neki ljudi uživaju u brojnim šoljama kafe dnevno, dok drugi ne rade.
Foto: Shutterstock
- Ljudi koji poseduju taj genom brže metabolišu kofein, tako da stimulativni efekti brže nestaju i moraju da piju više kafe - rekla je. Ovo bi moglo da objasni zašto se čini da se neki pojedinci dobro osećaju kada konzumiraju mnogo više kave u odnosu na nekoga ko bi mogao da se uznemiri ili postane vrlo anksiozan, objašnjava doktorka.
U novoj studiji objavljenoj u Nature Scientific Reports, Merilin je preciznije analizirala vrste kafopija, odvajajući ljubitelje isključive crne kave od ljubitelja onih koji ih konzumiraju sa slatkom pavlakom i šećerom.
Otkrili su da oni koji piju kafu, s genetskom varijantom koja odražava brži metabolizam kofeina, preferiraju gorku, crnu kafu.
Foto: pexels.com
- Takođe smo pronašli istu genetsku varijantu kod ljudi koji više vole običan čaj od zaslađenog, i gorku tamniju čokoladu u odnosu na njenu mlečnu varijantu - istakla je Kornelis.
Ali ovde objašnjenjima nije kraj. Kornelis i njen tim ne misle da preferencija ima ikakve veze s ukusom obične crne kave ili čaja. Umesto toga, rekla je, ljudi s ovim genom preferiraju crnu kafu i čaj jer gorak ukus povezuju s povećanjem mentalne budnosti za kojim žude. 'Naše tumačenje je da ti ljudi izjednačavaju prirodnu gorčinu kofeina s psihostimulacijskim efektom', rekao je Kornelis.
- Kad pomisle na kofein, misle na gorak ukus, pa uživaju i u tamnoj čokoladi - pojasnila je Kornelis.
Foto: Shutterstock
Moguće je da su ti ljudi samo vrlo osetljivi na efekte kofeina, a takođe imaju to naučeno ponašanje s drugom gorkom hranom. Tamna čokolada sadrži nešto kofeina, ali mnogo više jedinjenja zvanog teobromin, poznatog stimulansa nervnog sistema povezanog s kofeinom. Ipak, u ovom slučaju više nije i bolje; veće doze teobromina mogu da povećaju broj otkucaja srca i pokvare raspoloženje.
S duge strane, studije pokazuju da mali zalogaj tamne čokolade dnevno može da doprinese zdravlju srca i smanji rizik od dijabetesa. To je verovatno zato što kakao sadrži mnogo flavanola, epikatehina i katehina, antioksidativnih jedinjenja za koje se zna da poboljšavaju protok krvi, prenosi CNN.
Ostale namirnice koje sadrže flavanole uključuju zeleni, olong i crni čaj, crno vino, kelj, luk, bobičasto voće, agrume i soju.
U vreme praznika teško je odoleti jelu i piću, a tradicionalno prejedanje neretko izaziva i ozbiljne zdarvstvene probleme...
02.01.2022
12:55
110. 08. 2026. u 16:30
210. 08. 2026. u 16:30
110. 08. 2026. u 13:28
210. 08. 2026. u 13:28
U prvom Kolegijumu Informer TV, ekskluzivno smo objavili nove dosijee sa spiska od 99 kandidata sa "studentske", blokaderske liste koje su oni sami "studenti", blokaderi-plenumaši predložili za "vetiranje", odnosno izbacivanje.
10.08.2026
14:53
U redovima opozicionog i blokaderskog pokreta izbio je opšti rat i potpuni raspad, a nova žrtva unutrašnjih obračuna i čistki postao je poznati beogradski advokat i frontmen grupe "Beogradski sindikat" Feđa Dimović!
10.08.2026
15:30
I nasilnik i ekstremista Miša Bačulov, poznat po uništavanju javnih zgrada u Novom Sadu nasilnih protesta, ima svog kandidata za poslanika na blokaderskoj listi.
10.08.2026
14:59
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić posetio je danas u selu Radijevići kod Nove Varoši porodicu Purić koja ima osmoro dece i zahvalio im na tome šta su uradili za svoju zemlju.
10.08.2026
18:33
Srpska lista (SL) danas je, u ime srpskog naroda, izrazila snažno protivljenje povlačenju ili bilo kakvom smanjenju prisustva pripadnika KFOR-a na glavnom gradskom mostu na Ibru, između Severne i Južne Mitrovice i tim povodom zatražila hitan sastanak sa komandantom KFOR- Ozkanom Ulutašem.
10.08.2026
18:31
Vatrogasci se već danima neumorno bore sa vatrenom stihijom u Deliblatskoj peščari, dok se u veliku akciju gašenja požara uključila i Vojska Republike Srbije.
10.08.2026
18:05
Penzioner iz Niša Zoran Lazarević (77) ponovo je, osmi put zaredom, pobedio na takmičenju za najduže brkove
10.08.2026
15:55
U blizini autoputa kod Umčara danas je izbio požar.
10.08.2026
15:43
Kompanija „Dunav osiguranje” nastavlja tradicionalnu akciju osiguranja vikendica i apartmana na Kopaoniku, a od ove godine i na Goču i Goliji.
10.08.2026
15:16
Za nedelju dana u Opštoj bolnici u Zrenjaninu rođeno je čak 25 beba.
10.08.2026
15:00
Danas oko 14 časova u kanalu Galovica pronađeno je telo starije žene.
10.08.2026
19:17
Na grčkom poluostrvu Halkidiki iz mora je izvučen 56-godišnji državljanin Srbije, koji je preminuo od davljenja u moru na području Sartija.
10.08.2026
18:52
Nestanak Nikole Mitića 10. avgusta 2020. godine isprva je tretiran kao običan slučaj nestale osobe, kada je porodica objavila njegovu fotografiju u javnosti, verujući da je reč o misterioznom nestanku.
10.08.2026
18:04
Barska policija uhapsila je državljanina Azerbejdžana O. I. (34), osumnjičenog za seksualno uznemiravanje maloletne strane državljanke na plaži u Šušnju.
10.08.2026
17:21
Policija u Sremskoj Mitrovici rasvetlila je tešku krađu na štetu vlasnika kuće u okolini grada i uhapsila K. P. (22), zbog postojanja osnova sumnje da je izvršio ovo krivično delo.
10.08.2026
17:02
Volodomir Zelenski najavio nove promene u vojnom vrhu Ukrajine, deo kadrovskih odluka već je pripremljen.
10.08.2026
19:00
Džon Retklif je tokom partije golfa obavestio Donalda Trampa o ruskim gubicima u Ukrajini, čime je podržao nastavak američke obaveštajne pomoći Kijevu
10.08.2026
18:30
Mađarski premijer Peter Mađar rekao je da je zemlja izbegla energetsku krizu uprkos riziku od zatvaranja nuklearne elektrane Pakš.
10.08.2026
18:00
Ukrajinski dronovi uništili lanser ruskog S-400 u blizini Gelendžika na Crnom moru.
10.08.2026
17:30
Voditeljka Dušica Jakovljević progovorila je o mogućnosti da uđe u desetu sezonu rijalitija "Elita".
10.08.2026
18:42
Na društvenim mrežama može se videti najezda Hrvata koji likuju nad otkazanim koncertom Jelene Karleuše, što ne bi bilo iznenađujuće da isti ti glasovi ne dolaze iz zemlje koja bez problema slavi masovna fašistička okupljanja na kojima se ori poklič "Za dom spremni".
10.08.2026
17:43
Među onima koji su prednjačili u najprljavijoj kampanji protiv muzičke zvezde Jelene Karleuše našao se i hrvatski modni kreator Juraj Zigman, kog je upravo ona svojevremeno proslavila i pogurala na veliku scenu.
10.08.2026
17:00
Pevačica Kaća Živković progovorila je iskreno o suprugu Nebojši Stojkoviću Stojketu i sinu Stefanu
10.08.2026
16:22
Marko Janjušević Janjuš uživa na moru sa ćerkom Krunom, a tamo je doživeo neočekivani susret sa bivšom devojkom, koja ga je iznenadila svojim priznanjem.
10.08.2026
14:50
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.